Aldrack Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Ønsker en tv rundt 40". Avstanden til tven er ca 2.5m. Makspris 8000. Ønsker 3hdmi innganger, ellers ingen preferanser. Jeg får tvsignalene fra BKK altibox (tror dette er fiber, hvis det har noe betydning). Tven skal primært brukes til normal tvtitting. Som nevnt i emnefeltet utgjør dette ca 80% av bruken. Jeg kommer til å se en del fotball. Ellers vil den bli brukt til noe xbox360 spilling, og noe film (fra dvd og pc). Den skal ikke kobles til en pc utover en film en gang i blant. Tven vil bli utsatt for normalt dagslys. Den er plassert 2.5m fra tre vinduer på tilsammen 3.5m*2m. Jeg er usikker på om dette betyr at jeg trenger en spesielt lyssterk tv? Samboeren vil ikke ha px80 eller andre fra panasonic pga designen. Vi har blant annet sett på: Samsung LE40A557 Sony KDL-40V4000 og LG 42PG6000 Siden tven i all hovedsak blir brukt til vanlige sendinger holder jeg en knapp på LG fordi jeg liker de naturlige fargene best. Har dere noe innspill, eventuelt andre tver jeg bør vurdere? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Sidan dykk ikkje vil ha PX80 er PG6000 eit godt alternativ. Det er mindre tekniske forskjellar på apparatene, PX80 har betre biletkvalitet, mens PG6000 har best design. Til ditt bruk bør du gå for plasma. Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Hvis du skal se mye fotball ville jeg styrt unna Sony om jeg var deg, siden Sony tver sliter med etterslep. I hvertfall det jeg har fått fortalt. Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Jeg har den Samsung'en og er kjempefornøyd. De er meget pene og se på også. Fargene kan forresten justeres slik du vil ha dem uansett (stort sett) Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 (endret) Helt enig med Zeph her uten at du vil klare å skille bidevaliteten da begge har styker og svakheter men ønsker du rått design så velger du helt klart LG skjermen du blir godt fornøyd uansett... Endret 24. januar 2009 av Jada-jada Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Helt enig med Zeph her uten at du vil klare å skille bidevaliteten da begge har styker og svakheter men ønsker du rått design så velger du helt klart LG skjermen du blir godt fornøyd uansett... Eg har ikkje prøvd PG6000 sjølv, men frå det eg har lese av testar og brukarerfaringar har PX80 hakket betre bilete. Men som alltid er det umogeleg å forklare, spesielt når forskjellane er minimale. Stiller du apparatene opp ved sida av kvarandre vil du nok sjå det, men i forhold til om ein vel den eine eller den andre betyr det svært lite. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Nei det er det som er litt synd at mange ikke har sett bildekvaliteten på LG PG6000 kontra PX80 men jeg hendvender igjen til siste ordentlige test disse mot hverandre av Lyd og Bilde som konkluderer med at de likestilles på bildekvalitet. PX80 har et bedre sortnivå i veldig mørke omgivelser mens PG har bedre lystyrke og friskere farger. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Eg fant ikkje testen i farten, men meiner at konklusjonen var at PG6000 hadde best design og PX80 best bilete. Same kom vel Aftenposten og fram til. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Eg fant ikkje testen i farten, men meiner at konklusjonen var at PG6000 hadde best design og PX80 best bilete. Same kom vel Aftenposten og fram til. Testen til Lyd og Bilde konkluderer med at sortnivået på PX modellen er hakket bedre men da under unormale omgivelser (mørkerom) . Testen konkluder videre med at de likestiller sortnivået når man sitter i en vanlig opplyst stue og at det er umulig å skille dette. PG er klart bedre på hvitt/lys og farger som tar igjen på bildekvaliten. Lenke til kommentar
Aldrack Skrevet 25. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2009 Tusen takk for alle svar Da blir det nok PG6000. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Tusen takk for alle svar Da blir det nok PG6000. Godt valg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå