Gå til innhold

Ny tv ~40". Maks 8000. 80% normal tvtitting.

Anbefalte innlegg

Ønsker en tv rundt 40". Avstanden til tven er ca 2.5m. Makspris 8000. Ønsker 3hdmi innganger, ellers ingen preferanser. Jeg får tvsignalene fra BKK altibox (tror dette er fiber, hvis det har noe betydning).

Tven skal primært brukes til normal tvtitting. Som nevnt i emnefeltet utgjør dette ca 80% av bruken. Jeg kommer til å se en del fotball. Ellers vil den bli brukt til noe xbox360 spilling, og noe film (fra dvd og pc). Den skal ikke kobles til en pc utover en film en gang i blant.

Tven vil bli utsatt for normalt dagslys. Den er plassert 2.5m fra tre vinduer på tilsammen 3.5m*2m. Jeg er usikker på om dette betyr at jeg trenger en spesielt lyssterk tv?

Samboeren vil ikke ha px80 eller andre fra panasonic pga designen. Vi har blant annet sett på:

Samsung LE40A557

Sony KDL-40V4000 og

LG 42PG6000

Siden tven i all hovedsak blir brukt til vanlige sendinger holder jeg en knapp på LG fordi jeg liker de naturlige fargene best. Har dere noe innspill, eventuelt andre tver jeg bør vurdere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Helt enig med Zeph her uten at du vil klare å skille bidevaliteten da begge har styker og svakheter men ønsker du rått design så velger du helt klart LG skjermen du blir godt fornøyd uansett...

Eg har ikkje prøvd PG6000 sjølv, men frå det eg har lese av testar og brukarerfaringar har PX80 hakket betre bilete. Men som alltid er det umogeleg å forklare, spesielt når forskjellane er minimale. Stiller du apparatene opp ved sida av kvarandre vil du nok sjå det, men i forhold til om ein vel den eine eller den andre betyr det svært lite.

Lenke til kommentar

Nei det er det som er litt synd at mange ikke har sett bildekvaliteten på LG PG6000 kontra PX80 men jeg hendvender igjen til siste ordentlige test disse mot hverandre av Lyd og Bilde som konkluderer med at de likestilles på bildekvalitet. PX80 har et bedre sortnivå i veldig mørke omgivelser mens PG har bedre lystyrke og friskere farger.

Lenke til kommentar
Eg fant ikkje testen i farten, men meiner at konklusjonen var at PG6000 hadde best design og PX80 best bilete. Same kom vel Aftenposten og fram til.

Testen til Lyd og Bilde konkluderer med at sortnivået på PX modellen er hakket bedre men da under unormale omgivelser (mørkerom) . Testen konkluder videre med at de likestiller sortnivået når man sitter i en vanlig opplyst stue og at det er umulig å skille dette. PG er klart bedre på hvitt/lys og farger som tar igjen på bildekvaliten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...