hENR1K Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Hei jeg har et Alto PA anlegg med aktive høytalere mot en mixer. fra mixeren har jeg en boks som gjør at jeg kan få lyden fra maskinen min ut i PAen. jeg bruker USB tilgang mellom mixer og data og får derav denne Default devicen: USB Audio CODEC. PROBLEMET MITT oppstod her om dagen da jeg skulle spille noe musikk. Det kom en intens pipelyd med litt antydninger i sangen i bakrund. Hvis du er intressert i høre på den ekkle lyden er det bare å pme meg på harware så får du msn min . Tror ikke det er noe galt med lydkortet siden jeg kan spille av musikk på vanlige pc høytalere, uten problemer men jeg bruker pcen til inspilling og da er det nødvendig til at jeg har muligheten å spille ut musikk på PA anlegget. Jeg har ingen anelse hva dette problemet kommer av, kan det være noe med driveren? hvor kan jeg laste ned dette? hadde vært fint med svar i løpet av nærmeste dagene. På forhånd takk Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Hei. Bruker selv 2 PA forsterkere hjemme. Disse er koblet via en Hi-Fi pre-amp og jeg har problemer med støy, men ikke noe piping. En ting du kan prøve hvis du har mulighet for det, er å koble pc rett i en inngang på mixeren? Har selv kjørt begge mine PA forsterkere rett i lydkort på pc'n.. kjørte det da som 5.1, hvor jeg hadde en PA forsterker til bass, og en til front, mens jeg hadde en vanlig stereo forsterker til bakhøytalere. Da låt det bra hjemme! Men etter at jeg fikk behov for flere innganger måtte jeg gjøre om på oppsettet, og har aldri helt fått tilbake samme lyd styrken som jeg hadde den gang. Dette innlegget er vel ikke til så mye hjelp akkurat, annet enn tipset om å koble lydkort rett i mixer.. Lenke til kommentar
hENR1K Skrevet 24. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2009 Hei.Bruker selv 2 PA forsterkere hjemme. Disse er koblet via en Hi-Fi pre-amp og jeg har problemer med støy, men ikke noe piping. En ting du kan prøve hvis du har mulighet for det, er å koble pc rett i en inngang på mixeren? Har selv kjørt begge mine PA forsterkere rett i lydkort på pc'n.. kjørte det da som 5.1, hvor jeg hadde en PA forsterker til bass, og en til front, mens jeg hadde en vanlig stereo forsterker til bakhøytalere. Da låt det bra hjemme! Men etter at jeg fikk behov for flere innganger måtte jeg gjøre om på oppsettet, og har aldri helt fått tilbake samme lyd styrken som jeg hadde den gang. Dette innlegget er vel ikke til så mye hjelp akkurat, annet enn tipset om å koble lydkort rett i mixer.. Du må nesten forklare meg litt nærmere med hva du mener. Hvilke kabler og hvilke utganger jeg trenger for å få dette til å funke Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Nå veit jeg ikke helt hva din mixer har av innganger, men før så brukte jeg minijack til phono kabel, med overganger fra phono til jack plugg, som forsterkeren min har inngang for Funka fint, men dette var billige overganger fra europris.. så jeg husker ikke hvor mange jeg knakk på den tida hehe Lenke til kommentar
hENR1K Skrevet 24. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2009 Bare skjønner ikke helt hvorfor et sånt problem Plutselig skjer. Dettjava script:bbc_pop()e har funka i over et år for meg = Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Bare skjønner ikke helt hvorfor et sånt problem Plutselig skjer. Dettjava script:bbc_pop()e har funka i over et år for meg = Det var litt merkelig ja. Kan jo hende det har oppstått en feil med noe av utstyret, eller at det er noe jordingsstøy. Har hørt på forumet her før at folk har hatt støy på anlegget, og enkelte av dem har fått løst det bare ved å snu ei stikkontakt. Jeg for min del har lært å leve med støyen En dag så prøvde jeg å koble en ledning mellom en jordingsskrue på ene PA forsterkeren og pre-ampen, da ble støyen noe svakere. (Men dette er nok pga at pc er kobla til jorda kontakt, og det er også PA forsterkerne, men pre-ampen har ikke jorda kabel. Lenke til kommentar
hENR1K Skrevet 25. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2009 Er ikke sikker på om det er støy kan ikke du legge meg til på msn så kan jeg vise deg litt mer hva jeg mener [email protected] Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Er ikke sikker på om det er støykan ikke du legge meg til på msn så kan jeg vise deg litt mer hva jeg mener [email protected] Tviler på at jeg kan hjelpe så mye men, er ikke hjemme nå, så får ikke lagt deg til. Men du kan jo legge til meg, finner adressen inne på bruker profilen min her. Tenkte litt på en ting.. er den en bærbar pc du bruker? Husker jeg kobla en bærbar til en PA forsterker hjemme.. da fikk jeg mye rar støy, men med en gang jeg tok ut laderen så ble det borte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå