Gå til innhold

LG L1900R. Hvordan justere skjerminstillinger uten software?

sedsberg

Anbefalte innlegg

Har en LG L1900R monitor som kun har én knapp. On/off. Alle andre instillinger må gå via software. Denne softwaren funker ikke i XP x64, Xbox360, PS3, DVD, BluRay etc. Vet noen hvordan jeg kan justere brightness/contrast etc. uten å måtte kople til en data med XP x86? Eller om man kan nulstille fabrikkinstillingene på selve skjermen på en måte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg hadde samme problemet med Samsung Syncmaster 960bf for en del år siden.

den har også bare en av/på knapp. og magictune ( prgramvaren ) fungerte ikke med windwos xp pro. her hang maskina seg.

inntil jeg fant ut av det brukte jeg innstillingene på skjermkortet . ikke helt ideelt men det fikk fungere inntil videre .

litt senere tok jeg kontakt med Samsung ( man kunne gjøre det på hjemmesiden ) og da ble jeg henvist til en side der det var en ny versjon av progrmvaren . denne fungerte. i mitt tilfelle var jeg ca 1 år uten skikkelig styre program til skjermen.

ta kontakt med LG og forlang at de skaffer deg et (styre)program for skjermen som fungerer eller at du få hevet kjøpet.

hvis det er mulig å justere denne skjermen uten software så er det nok nevnt i bruksanvisningen.

enkelte skjermer har automatisk justering av skjerm hvis man holder inne knappen en vis tid men her hjelper det deg neppe.

Endret av elg-elg123
Lenke til kommentar

Ble til at vi koplet til en PC med XP-32bit og satte alle instillingene til default. Bruker så instillingene til skjermkortet eller konsollen for å justere bildet.

Fant også ut noe annet som virker litt sleipt. Vet ikke om det er tilfelle men er noen som skriver at grunnen til at man må bruke LG's software er fordet softwaren hele tiden justerer lysstyrken på skjermen etter bildet slik at skjermen får det dynamiske kontrastnivået som er opgitt i spesifikasjonene. Uten software får man kun det "statiske" kontrastforholdet.

Heldigvis ikke min skjerm. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...