el_cash Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 (endret) Har et headset (Beyerdynamics DT770 PRO 80ohm) som jeg bruker ved musikkavspilling på laptopen (Thinkpad Z61m). Lyden er i utgangspunktet glimrende, men problemet er volumet. Det er ikke særlig trøkk i lyden som kommer ut, dessverre. Vurderer derfor headsetforsterker. Men; hvor godt vil en slik fungere i tilknytning til laptopen? Hvor mye må jeg ut med for å få grei nok kvalitet (og litt mer lydstyrke)? Hvilke merker/modeller kan jeg satse på? Og hva annet kan jeg eventuelt bruke en slik forsterker til? Alle tips mottas med stor takk! Prisramme er ukjent, all den tid jeg ikke har greie på slike forsterkere, men vil helst ikke legge mange tusenlapper i dette.. Edit: Kan jeg kanskje bruke ARGON HA1 Forforsterker sammen med laptop/headset, såfremt jeg bruker rette kabler/kontakter? Den koster 1200,- men det finnes kanskje rimeligere alternativer? Selv har jeg kun funnet dyrere forsterkere, dessverre. Endret 24. januar 2009 av el_cash Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Tråden var feilpostet og har blitt flyttet til riktig kategori. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding) Lenke til kommentar
Molotovcocktail Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Du trenger en forsterker og en DAC, siden lydkortet på laptopen din garantert er av laber kvalitet som ikke yter DT 770ene dine rettferdighet. Meier Corda 3Move er nok det beste valget hvis du trenger en portabel setup. Alternativt hvis du ikke trenger å ha det portabelt, kan du gå for Argon HA1 og Pro-Ject USB Box. Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 26. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2009 Ha! Meier Corda 3Move så jo veldig enkel og grei ut - og ikke minst innenfor rimelighetens rammer! Midt i blinken for meg, akkurat hva jeg lette etter! Takker, Molotovcocktailen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå