josif_pe Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Jeg skal snart velge utdaning og har tenkt på hva slags jobb jeg kan få hvis jeg velger 5 års masterprogram som sivilingeniør i nanoteknologi? Har også tenkt på om det er smart å ta 6års allmensutdanning i doktorgrad? Lenke til kommentar
Lyngfisk Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Har også tenkt på om det er smart å ta 6års allmensutdanning i doktorgrad? Hva er det for noe? Lenke til kommentar
Fjonisen Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Hei! Jeg går på nano selv (tredje klasse). I tredjeklasse velger man spesialisering; enten bioteknologi, elektronikk eller materialer, energi og miljø. Foreløpig er det ikke så veldig mange jobber innen nano i Norge. De fleste som finnes er enten i forskningsinstitusjoner (SINTEF, NTNU...) eller store bedrifter som har egne forsnings- og utviklingsavdelinger. Norges nanoteknologisatsing i regi av Forskningsrådet er peilet inn mot petroleum og energi, så de fleste fremtidige jobbene i Norge vil nok ha noe med dette å gjøre på ett eller annet nivå. Henviser forøvrig til NTNU sine sider og linjeforeningen Timini. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Har også tenkt på om det er smart å ta 6års allmensutdanning i doktorgrad? Da har enten du, eller den som har fortalt deg det, røyket ett eller annet ganske sterkt. Lenke til kommentar
madsc90 Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 http://www.ntnu.no/studier/nanoteknologi/jobb Denne siden kan kanskje hjelpe deg. Lenke til kommentar
Eking90 Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Man må vel ha ganske gode karakterer for å komme inn der. Eller? Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Er vel et av de studiene, sammen med medisin, som har høyest poenggrense. Virker som en veldig spennende linje. Lenke til kommentar
Ingeniørstudent Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Spennende ja. Men har hørt at så godt som ingen som er ferdig utdannet har fått jobb ennå. Det er fordi nanoteknolig er et helt nytt studie. Er verdt å tenke på det. Lenke til kommentar
juxtapose Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 (endret) Haha, grunnen til at ingen som er ferdig utdannet har fått jobb er fordi det er ingen som er ferdig utdannet. Nanoteknologi kom først i 2006, og det vil si at det første kullet blir ferdig i 2011. Så ikke prøv deg på den wurrzagh. Endret 26. januar 2009 av juxtapose Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 bah.. skulle gjerne studert nano, men var noen poeng fra gitt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå