Gå til innhold

Gamer mus! Tips.?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du burde gå til en butikk å prøve spillmuser og se hva du liker best og hva som passer best for din hånd.. Det er mange gode på markedet og jeg tror du blir fornøyd med det du velger..

Her er noen du kan velge:

Logitech MX518

Logitech G5

SteelSeries Ikari

Roccat Kone

Razer

Microsoft IntelliMouse Explorer 3.0

osv osv

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Jeg har hatt det meste av datamuser opp igjennom.

Den absolutt beste jeg har hatt er den jeg har nå, logitech G9.

Den bør prøves.

Lenke til kommentar

hans2k: den er laget av Razor ikke sant? Jeg har prøvd mange av deres datamuser, og ingen har falt i smak. Føler at den virkelig ikke passer til handa mi. Har også flere kompiser som har kjøpt den, og levert den tilbake pga de føler den ikke sitter godt i handa.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Hadde Intellimouse før, veldig god i hånden, men den er treig og ikke så veldig følsom, men absolutt den musen til under 300. Nå har jeg Roccat Kone, kan bare si, WOW :) Beste musa jeg har hatt, ROSA LED<3

Lenke til kommentar

Begynner virkelig å lure her nå ettersom det er så mange såkalte gamermus på markedet om dagen. Har kjøpt noen av disse men angret meg tvert. Funker greit til vanlig pc-bruk, artige funksjoner og alt det der, men... Ergonomisk mus er bare tull. Har en helt vanlig hånd, vanlig størrelse, midt i mellom liten og stor.

Hadde en MX310 en gang i tiden som måtte takke med livet. Hadde to mus etter denne, men så fant jeg G3. Kjøpte denne tvert ettersom den hadde eksakt samme form. Eneste minus er knappene på høyre side som jeg har deaktivert, ettersom de sitter der jeg holder.

Alt oppstyret rundt DPI og hurtighet er jo egentlig bare en masse svada. Det ender bare med at man justerer ned hurtigheten likevel, ettersom super hyper hurtig mus er ukontrollerbart.

Nei, gi meg en G3 uten knappene på høyre side så har jeg den perfekte mus, som funker til vanlig bruk og gaming.

Til FPS føler jeg det blir altfor unøyaktig og holde en mus med hele håndflaten. Bytter man grep på en såkalt ergonomisk mus, så blir grepet feil, så da er det med én gang ingen gaming mus.

G3 går rett frem på begge sider og har derfor mulighten til å benytte dét grepet DU ønsker.

Ergonomisk mus er for kontorrotter som ikke vet bedre...

Lenke til kommentar

det der var en vegg med meningsløse påstander :roll:

og hva mener du med at dpi er svada? jeg har en kinamus til 15kr som flytter seg en kvart cm av gangen på skjermen. Ser samme tendens med min mx510, dog mye mindre leaps.

sensitivity og oppløsning er to forskjellige ting, sens justerer jeg i drivern for desktop, og i hvert spill for seg.

Endret av Daily-Drifter
Lenke til kommentar
det der var en vegg med meningsløse påstander :roll:

Det er jo ikke det. En ergonomisk mus har én form, og er formet slik at hånden skal passe til den musen. Dette funker til vanlig pc bruk for da er ikke presisjon så veldig viktig akkurat.

Når det kommer til gaming så har folk ulike grep på musa. Bytter du grep på en slik ergonomisk mus, så er den ikke laget for det rett og slett. Grepet blir feil, og alt blir bare feil.

Skaff en G3 så vet du hva du får. Solgte Roccat Kone etter en uke kun pga at ergonomien var helt feil for meg. Spilte litt fps med den, og alt bare svevde fritt. Jeg hadde ikke samme gamle treffsikkerheten. Det ble til å sveive fra side til side, og endte som regel opp med å droppe og ta skuddet ettersom det tok for lang tid. Er ikke alltid mye tid man har, og derfor ønsket jeg gamle musa tilbake. Solgte Roccat kone, og kjøpte nye skates til G3'en min. Kvitter meg ikke med den med det første... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...