Gå til innhold

[Løst]erfarning med skjerm kalibrering

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg tenkte å kalibrere skjermen min, men har ikke noe erfaring med dette. Er det noen som kan anbefalle noe?
Spyder er det rimeligste og for mange det greieste - koster fra ca 8-900 kr. Spyder3Pro er den jeg vil anbefale, i hvert fall frem til Spyder3Express kommer (den er ventet i disse dager). Spyder2Express er også helt fin - men du vil nok se gode tilbud på den fremover, fordi butikker skal tømme lagrene sine.

ColorMunki fungerer også bra, men er dyrere. Fordelen er at den er bedre til å kalibrere projektorer, og kan også kalibrere skrivere. Ulempen er at den bare kan brukes på tre maskiner. Spyder kan brukes på så mange du vil.

Lenke til kommentar

Spyder fungerer helt fint.

Dersom du ønsker å få t best mulig samsvar mellom skjerm og utskrift, bør du ta en titt på Spyder Studio.

ColorMunki er en alt i ett løsning som i praksis gjør det samme som Spyder Studio, men også lar deg kalibrere videokanon/projektor om jeg ikke husker feil...

Lenke til kommentar

Både Spyder og ColorMunki fungerer fint for bærbare...

Det som kan være problem er kompbilitet bak over med CRT-skjermer (de dype rørskjermene vi alle brukte før flatskjermenes tid...)

For å kalibrere annet enn flatskjermer, tror jeg derfor Spyder er best egnet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...