chrissn Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Jeg tenkte å kalibrere skjermen min, men har ikke noe erfaring med dette. Er det noen som kan anbefalle noe? Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Jeg tenkte å kalibrere skjermen min, men har ikke noe erfaring med dette. Er det noen som kan anbefalle noe?Spyder er det rimeligste og for mange det greieste - koster fra ca 8-900 kr. Spyder3Pro er den jeg vil anbefale, i hvert fall frem til Spyder3Express kommer (den er ventet i disse dager). Spyder2Express er også helt fin - men du vil nok se gode tilbud på den fremover, fordi butikker skal tømme lagrene sine. ColorMunki fungerer også bra, men er dyrere. Fordelen er at den er bedre til å kalibrere projektorer, og kan også kalibrere skrivere. Ulempen er at den bare kan brukes på tre maskiner. Spyder kan brukes på så mange du vil. Lenke til kommentar
dags Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Spyder fungerer helt fint. Dersom du ønsker å få t best mulig samsvar mellom skjerm og utskrift, bør du ta en titt på Spyder Studio. ColorMunki er en alt i ett løsning som i praksis gjør det samme som Spyder Studio, men også lar deg kalibrere videokanon/projektor om jeg ikke husker feil... Lenke til kommentar
chrissn Skrevet 24. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2009 takk for svar, ser litt på spyder 3 pro, men er det noen av disse som ikke kan kalibrere bærbar pc skjer? Lenke til kommentar
dags Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Både Spyder og ColorMunki fungerer fint for bærbare... Det som kan være problem er kompbilitet bak over med CRT-skjermer (de dype rørskjermene vi alle brukte før flatskjermenes tid...) For å kalibrere annet enn flatskjermer, tror jeg derfor Spyder er best egnet. Lenke til kommentar
chrissn Skrevet 24. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2009 tusen takk for svar dags og k-ryeng. blir en spyder3pro på meg;) igjen tusen takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå