buzo Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 (endret) Noen som har erfaringer med Samsung LE40A566? Er det en ny eller gammel modell? Egner den seg til blu ray og spilling? Er det kommet noen oppdateringer til det nylig? Har den sånn 1080p/24hz eller hva det heter? Slik at blu ray filmer går smooth? Endret 24. januar 2009 av buzo Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 dette er en helt grei skjerm til det meste, den har full hd og har ingen problem med verken blu-ray, ps3 eller pc.... den ble lansert for ca 6-7mnd siden... pris på nett ligger på rundt 7-8000 mens i butikkene må du fort beregne deg 10000 altså en helt kurant tv for de som anser seg for litt over gj.snitt interessert i tv titting Lenke til kommentar
buzo Skrevet 24. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2009 Ok takk for svar Kjøpte den i dag på Elkjøp, har fått den hjem også. Betalte 8.995, da dette tv hadde stått en tid i utstilling. Det gjør ikke meg noe, så sant det ikke er noe feil med tv, noe det ikke ser ut til å være. Dette tv kostet egentlig kr. 10.995 her på den lokale Elkjøpen, så jeg vil tro jeg gjorde ett godt kjøp! Lenke til kommentar
buzo Skrevet 24. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2009 (endret) Noen som vet om det er kommet ny software oppdatering til denne i det siste? Tror min versjon var fra sep/okt i fjor. Hvor finner jeg i så fall ny oppdatering? edit: er LE40A566 samme modell som LE40A556? Finner nemlig lite info på nettet om mitt tv (566). Endret 24. januar 2009 av buzo Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 (endret) her har du oppdatering til din tv: http://www.samsung.com/no/support/download...nm=LE40A556/566 er samme tv ja;) velg engelsk versjon 4;) tror det er nyeste Endret 24. januar 2009 av chriso89 Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Vil vel ikke si at det er et godt kjøp når du får tven for mellom 7000 og 8000,- på nettet, og får den levert hjem på døren: http://www.dinpris.no/?cid=1&gid=127&a...amp;pid=1516418 For den prisen du betalte kunne du jo fått storebroren som er bedre, A656. Lenke til kommentar
buzo Skrevet 24. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2009 Ja mulig det, men jeg kjøper som regel ikke tv via nettbutikker. Foretrekker å handle i lokal butikk, det er så mye lettere hvis det skulle være noe feil med produktet, og det at man fritt kan returnere (i Elkjøps tilfelle). Jeg var jo klar over at man finner det meste billigere på nettet. Men ser i dagens Elkjøp kundeavis, at modell A556 ligger på 8.995kr. Det gjelder vel fra mandag. chriso89: takk for linken, har lastet ned oppdateringen og fulgt anvisningene, men tv'en finner ikke fila når jeg skal oppdatere det. Hva kan det skyldes? Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 At tven har vært utstilt er akkurat som om den har vært på hjemme hos deg så ikke dårlig kjøp:) vet desverre ikke hvorfor da jeg ikke har samsung Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 (endret) Ja mulig det, men jeg kjøper som regel ikke tv via nettbutikker. Foretrekker å handle i lokal butikk, det er så mye lettere hvis det skulle være noe feil med produktet, og det at man fritt kan returnere (i Elkjøps tilfelle). Jeg var jo klar over at man finner det meste billigere på nettet. Men ser i dagens Elkjøp kundeavis, at modell A556 ligger på 8.995kr. Det gjelder vel fra mandag. chriso89: takk for linken, har lastet ned oppdateringen og fulgt anvisningene, men tv'en finner ikke fila når jeg skal oppdatere det. Hva kan det skyldes? Hva er problemet med reklamasjon hvis du kjøper den via nettbutikk? Den blir hentet på døra hos deg og de kjører den til nærmeste verksted som leverer den tilbake på din dør. Kan det bli enklere? Du velger å betale 2400,- mer for at skjermen skal mellomlande hos Elkjøpe for så å bli kjørt videre til samme verksted? Ja ja hver sin smak... Endret 25. januar 2009 av Jada-jada Lenke til kommentar
buzo Skrevet 25. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2009 Altså: jeg bor ganske langt nord i landet, og det går nok ikke like glatt å få ting hentet og levert her som det gjør i mere sentrale strøk. Og du mener jeg skulle bestilt tv fra dette Pixmania? Det er en butikk jeg aldri før har hørt om, jeg har null erfaring med dem. Jeg har vært kunde på den lokale Elkjøp butikken i mange år, og ja, jeg betaler heller litt ekstra for den tryggheten det medfører å handle hos dem. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 (endret) Altså: jeg bor ganske langt nord i landet, og det går nok ikke like glatt å få ting hentet og levert her som det gjør i mere sentrale strøk.Og du mener jeg skulle bestilt tv fra dette Pixmania? Det er en butikk jeg aldri før har hørt om, jeg har null erfaring med dem. Jeg har vært kunde på den lokale Elkjøp butikken i mange år, og ja, jeg betaler heller litt ekstra for den tryggheten det medfører å handle hos dem. Greit nok det og dette setter sikkert din lokale butikk pris på... Så sant du ikke bor i telt så er frakt ganske normalt i hele dette landet... Kommer ikke biler frem til deg så blir det selvsagt en helt annen historie. Endret 25. januar 2009 av Jada-jada Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 bra du ikke bestilte fra pixmania... mest useriøse aktøren jeg veit... de holder også till i frankrike så blir helt syk frakttid... Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 bra du ikke bestilte fra pixmania... mest useriøse aktøren jeg veit... de holder også till i frankrike så blir helt syk frakttid... Hva er dine erfaringer med de da og hva kjøpte du? Lenke til kommentar
buzo Skrevet 25. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2009 Angående oppdatering av software: må minnepinnen være ntfs eller fat32? Min er nå fat32, fikk ikke til å oppdatere tv i går, det sto bare 'ingen oppdatering funnet'. Jeg gjorde alt etter anvisningene. Kan det skyldes at tv allerede er oppdatert med nyeste software? Noe jeg tviler på. Noen som har peiling? Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Minnepinnen må være i fat32 ja. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 bra du ikke bestilte fra pixmania... mest useriøse aktøren jeg veit... de holder også till i frankrike så blir helt syk frakttid... Hva er dine erfaringer med de da og hva kjøpte du? bestilte en minnepenn som var 150kr billigere der... og betalte med visa for å spare litt frakt... den var på lager, men hørte ingenting på 3 uker... sendte mail og spurte... tok nok en uke før jeg fikk svar, og da var den enda ikke sendt... prøvde å heve kjøpet, men fikk da til beskjed at jeg måtte vente til jeg mottok pakka før de kunne gjøre noe... så jeg venta i en uke til, og ringte de... måtte sitte i nesten 2 timer kø for å få svar. jeg ikke hadde mottatt noe, fordi de klarte å prestere å sende pakka til feil adresse... så jeg klaget lenge, og tok nok 1 uke før jeg fikk tilbake pengene... det verste var at de ikke engang beklaget... de skylde bare på leverandør... som ikke hadde noe med saken å gjøre... Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 (endret) bra du ikke bestilte fra pixmania... mest useriøse aktøren jeg veit... de holder også till i frankrike så blir helt syk frakttid... Hva er dine erfaringer med de da og hva kjøpte du? bestilte en minnepenn som var 150kr billigere der... og betalte med visa for å spare litt frakt... den var på lager, men hørte ingenting på 3 uker... sendte mail og spurte... tok nok en uke før jeg fikk svar, og da var den enda ikke sendt... prøvde å heve kjøpet, men fikk da til beskjed at jeg måtte vente til jeg mottok pakka før de kunne gjøre noe... så jeg venta i en uke til, og ringte de... måtte sitte i nesten 2 timer kø for å få svar. jeg ikke hadde mottatt noe, fordi de klarte å prestere å sende pakka til feil adresse... så jeg klaget lenge, og tok nok 1 uke før jeg fikk tilbake pengene... det verste var at de ikke engang beklaget... de skylde bare på leverandør... som ikke hadde noe med saken å gjøre... Skjønner at du ikke er fornøyd og er en av "mange" som kjøper fra de. Med tanke på at de selge flere hundre varer pr dag så kanskje man bør regne prosent kontra få negative opplevelser kontra varer som selges fra butikken... Jeg har to gode erfaringer uten at jeg har registert de på HW som sikkert mange andre også glemmer. Varene kommer fra Sverige stort sett og leveres veldig fort (ca 3 dager) og firma er faktisk et av verden største innen elekronikk via nett som selvsalgt følger norsk garanti og reklamasjon på lik linje som alle andre nettbutikker. Endret 25. januar 2009 av Jada-jada Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 bra du ikke bestilte fra pixmania... mest useriøse aktøren jeg veit... de holder også till i frankrike så blir helt syk frakttid... Hva er dine erfaringer med de da og hva kjøpte du? bestilte en minnepenn som var 150kr billigere der... og betalte med visa for å spare litt frakt... den var på lager, men hørte ingenting på 3 uker... sendte mail og spurte... tok nok en uke før jeg fikk svar, og da var den enda ikke sendt... prøvde å heve kjøpet, men fikk da til beskjed at jeg måtte vente til jeg mottok pakka før de kunne gjøre noe... så jeg venta i en uke til, og ringte de... måtte sitte i nesten 2 timer kø for å få svar. jeg ikke hadde mottatt noe, fordi de klarte å prestere å sende pakka til feil adresse... så jeg klaget lenge, og tok nok 1 uke før jeg fikk tilbake pengene... det verste var at de ikke engang beklaget... de skylde bare på leverandør... som ikke hadde noe med saken å gjøre... Skjønner at du ikke er fornøyd og er en av "mange" som kjøper fra de. Med tanke på at de selge flere hundre varer pr dag så kanskje man bør regne prosent kontra få negative opplevelser kontra varer som selges fra butikken... Jeg har to gode erfaringer uten at jeg har registert de på HW som sikkert mange andre også glemmer. Varene kommer fra Sverige stort sett og leveres veldig fort (ca 3 dager) og firma er faktisk et av verden største innen elekronikk via nett som selvsalgt følger norsk garanti og reklamasjon på lik linje som alle andre nettbutikker. rart at de som da husker å legge igjen en erfaring ikke har så mye positivt å si da... er dog sant man har lettere for å huske negative ting... men er uansett rart at de har så dårlig score på guiden her på HW.... sjekker du resten av forumet her også vil du ikke finne mye skryt om dem... når man har mange tusen kunder er det ikke lett å tilfredsstille alle av dem, da vi er mennesker som alle har forskjellige krav, men å tillegg vise til såpass dårlig holdning ved å skylde på produsent som ikke hadde noen ting med saken å kjøre så er det litt for lavt hadde sikkert ikke hatt noe imot å handle der igjen, men når de verken kan gi grunn, en beklagelse, og i tilegg bruker usannsynlig lang tid så har de tapt meg for godt... Lenke til kommentar
buzo Skrevet 26. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2009 Har funnet ut av dette med oppdatering. Ringte Samsung support, de sa at den oppdateringen som ble linket til her i tråden, som ligger ute på Samsung's sider, ikke var beregnet på mitt tv, da jeg har analogt kabel signal inn. Og den oppdateringen var beregnet på noe digitale greier. Den er dessuten engelskspråklig, hvis det skulle ha noe betydning. Men dette kan forklare hvorfor jeg bare får 'ingen oppdatering funnet' når jeg prøver å oppdatere tv. Men takk til alle for hjelp og innspill! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå