Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kommer ikke inn på XP lengre, installerte dvd rom

Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Hei!

Har et 'lite' problem. Kommer ikke lengre innpå maskinen, eller inn i operativsystemet.

Alt som skjer er at jeg kommer til "Asus" logoen(animasjon) også stopper den opp der.

Kan også nevne at jeg installerte en dvd-brenner i går, lik en jeg hadde fra før av. En Samsung SH-223Q.

Kan det være problemet? Har ikke fjernet brenneren igjen.

Installerte på følgende måte:

1. fjernet strøm ledning og andre ledninger

2. åpnet opp kabinettet, satt i dvd'rommet.

3. plugget i sata kabelen til en rød sata kabel port(som stod ved siden av de andre sata portene tidligere brukt til den andre dvd brenneren og harddisken.

4. satt også i sata strøm data kabel som hadde en port som gikk videre ifra den andre dvd brenneren. (en strøm kabel med flere kontakter)

5. skrudde fast dvd brenneren

6. lukket dekselet, satte i ledningene.

Har vel gjort det riktig da ?

Tok forresten og satt den i 2 plasser(heter det brønn kanskje?) under forrige brenner for og få bedre luftavstand.

Og nå kommer den ikke lengre enn til boot screen som viser Asus logoen, der den bare står i ro, uten å gå videre inn til xp.

Det er etter at jeg installerte dvd brenneren det gikk galt.

Hva er galt? Stilte også tilbake til standard innstillinger på hele biosen, men det hjalp heller ikke.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har du prøvd å fjerne dvd romen igjen, starter den da?

kanskje prøve en annen sata port?

Som personen sier over ja:) Prøv å ta den ut igjen og se om den da fungerer. Vist den da fungerer så er det enten noe gale med selve dvd-brenneren, eller Sata kontakten. Kommer det noen form for feilmelding? Vist du har den funksjonen at det står på hovudkortet, eller om det kommer noen "pip" som indikerer feilmelding.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Skiftet port, i tillegg fant jeg ut at jeg brukte en annen data strøm kabel, og ikke den som gikk til den forrige brenneren.

Takk for hjelpen, og ha en fortsatt fin/god helg! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...