HAGA2 Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 Kan jeg stoppe HD'ene når disse bare idler? Har prøvd å slå av hd'ene (etter 3min) under strømstyring, men får dem ikke til å stoppe. Begge HD'ene er koblet til RAID-kontrolleren, kan det være årsaken? Begynner å bli drit lei den høyfrekvente lyden fra begge HD'ene. (Maxtor 60 Gb & en gammel IBM m 30 GB) Hjelper det å koble diskene til den vanlige IDE-kontrolleren? (Hvis det går kjøper jeg tvert en Barracuda 120 GB til Windows & lar de andre stå stille til jeg trenger dem). Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 15. april 2003 Del Skrevet 15. april 2003 Det er ikke alle gamle disker som støtter strømsparing, altså de skrur seg ikke av med mindre du tar strømmen. Løsningen da er enten å kaste ut diskene eller å kaste inn støydemning i form av matter, strikkoppheng eller lignende. Tviler på at det hjelper å flytte dem over på IDE-kontrolleren, men med mindre du faktisk kjører et RAIDoppsett på dem så skader det ikke å prøve. Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 19. april 2003 Del Skrevet 19. april 2003 >Har prøvd å slå av hd'ene (etter 3min) under strømstyring, men får dem ikke til å stoppe. Begge HD'ene er koblet til RAID-kontrolleren, kan det være årsaken? RAID-kontrolleren har egen BIOS slik at den kan ikke overstyres av Windows. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå