Skribenten_ Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Først vil jeg bare svare på alle de som lurer på hvorfor folk kjøper sex og hvordan folk kan nyte det. Jeg er ingen ekspert, jeg snakker bare fra levra og er ganske direkte i min tale. Grunnen til at folk nyter kjøpt sex er fordi det er 2 helt forskjellige ting. Sex er noe som vi har fra naturens side, mens kapital er menneskelaget. De henger ikke sammen i det hele tatt. ALLE mennesker har naturlige seksuelle drifter, slik som dyr har. Nordmenn blir så overrasket hver gang vi hører om politisjefen som kjøpte sex, eller politikeren som onanerte på do, eller verste fall presten som la ann på en 16 åring. Vi er mennesker alle sammen, samme hva vi driver med og gjør, og alle mennesker har seksuelle drifter fra naturens side. Jeg skal også være så direkte å si at jeg må ærlig innrømme at jeg forstår folk i 50 årene som ikke har hatt seg på 20 år, at vis dem har muligheten til å dele sine seksuelle drifter med en pen ungt menneske av det motsatte kjønn, for en halv dagslønn. Så har det kun naturlige forklaringer. Man trenger ikke å være noe psykopat eller slemt menneske forde. Jeg sitter ikke her å sier at jeg er for kjøpt av sex, jeg har aldri gjort det og har kjæreste som jeg holder meg 100% trofast til, men det er ikke det som er poenget (siden de fleste som kjøper sex faktisk er godt gifte menn). Jeg vil bare si det at, når 2 voksne mennesker velger å ha sex med hverandre er dette noe svært private handlinger, som egentlig ingen har noe med. Hva de gjør er vel opp til dem. men selvfølgelig når det gjelder bakmenn og tvang osv så er det noe som må tas, men da syns jeg saken blir noe helt annet, enn bare det som foregår i sengen. Men det er ikke nødvendig å kriminalisere alle i samme bås. Får å si det litt banalt, det blir som å kaste hele grandiosaen bare fordi man ikke liker paprika, istedenfor å plukke ut paprikaen og la være å kaste hele pizzaen. La oss ta foreksempel luksusprostituerte, som er helt vanlige folk som har sex med helt vanlige folk, forskjellen er at de tar kanskje mellom 1-2 tusen for det, og jeg ser egentlig ikke hva som er problemet med det. Absolutt ingen kommer til skade under akten. Vis jeg hadde hatt en sønn som enten hadde valget mellom å drikke seg surpe full og fyllekjørt, eller å dra til en luksus prostituert og hatt en rolig kveld der. Da hadde jeg faktisk heller foretrukket det siste (selvfølgelig bruk kondom og alt det der, men det er jo en selvfølge). for det siste alternativet er ikke farlig, Men det første alternativet ER farlig, ikke bare for min sønn men for andre! Poenget er bare å prøve å sette dette i perspektiv og ikke være så ensidig, og at sånn og sånn er det. Prøve å være litt mer fleksible og finne andre løsninger enn bare den enkle ja eller nei metoden. Og nå som alt dette er blitt ulovlig, så er jo vell folk blitt veldig fornøyde. Det dem er fornøyd med er at prostituerte er borte fra gatene. Sannheten er at de bare har flyttet prostituerte over fra et sted til et annet sted. Det er ikke sånn at de tenker "nei jeg tror jeg søker jobb på IKEA siden politiet har jaget oss vekk!" De forsetter å jobbe som prostituerte, bare under andre metoder. politiet er vel også veldig fornøyde, nå får dem lov til å gå gå vise seg litt frem på gata, og blir så utrolig fornøyde hver gang dem tar en liten stakkar som mest sannsynlig aldri har gjort noe kriminelt i hele sitt liv, men neida han SKAL dem ta! Hele kaka topper med en avis overskrift "politiet tok nok en gang en mann". Gratulerer. Jeg syns det hele er provoserende, hva med å heller bruke resurser på å etterforske VIKTIGE ting, som foreksempel voldtektsaker. Jeg refererer til den svært svært høye andelen voldtektsaker som bare blir henlagt av politiet, nemlig 85%, fordi dem ikke har "resurser". Jeg blir irritert og sint når jeg vet at det mange der ute som får livet sitt totalt ødelagt, mens DETTE skulle bli politiets fanesak anno 2009. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Ok! Du er for prostitusjon, men hva vil du diskutere? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Ok! Du er for prostitusjon, men hva vil du diskutere? Det er jo opp til deg det vet du. Det blir beskrevet en del synspunkter og argumenter i innlegget. Så da er det bare å argumentere i mot om man har andre meninger/syn på sider av det, ikke sant? Selv er jeg stort sett enig i det som ble skrevet. Som: Jeg vil bare si det at, når 2 voksne mennesker velger å ha sex med hverandre er dette noe svært private handlinger, som egentlig ingen har noe med. Hva de gjør er vel opp til dem. Men jeg skjønner at tilstandende i Oslos gater gjorde at man måtte ta grep. Men det kan holdes til det som skjer på gatene mener jeg, samt at kriminelle bakmenn bør anholdes. Hva som gjøres og skjer bak fire vegger forøvrig, mener også jeg får være privatsak som politi ikke bryr seg med. Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 At politiet ønsker å hjelpe ofre for kriminalitet er en illusjon. Det politiet prioriterer er å opprettholde en illusjon av makt som tyvene på stortinget kan gjemme seg bak. Å kriminalisere handel av seksuelle tjenester går inn under en lang liste med unødvendige forbud og reguleringer som politikere skjuler under en slags moral-paraply. Den reelle nytteverdien av slike meningsløse ressurssluk som f.eks rusmiddelpolitikken er å skape avmaktsfølelse hos alle andre enn bestemødrene på bedehusene. Når fritid og frihet reguleres og innskrenkes fordi noen velger å bruke sin fritid og frihet til ting det store flertallet ikke gjør forsvinner friheten vi i utgangspunktet hadde. Staten bør stappe nesa si der den hører hjemme og slutte å detaljregulere folks fritid. Det er faktisk vi som får svi, med uoppklarte voldtekter, drap og skyhøy vinningskriminalitet som ikke prioriteres fordi politiet er opptatt med å arrestere kjendiser på cola så vi andre skal skjelve i buksa når vi ser en pose med hvitt pulver. Lenke til kommentar
Skribenten_ Skrevet 24. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2009 At politiet ønsker å hjelpe ofre for kriminalitet er en illusjon. Det politiet prioriterer er å opprettholde en illusjon av makt som tyvene på stortinget kan gjemme seg bak. Å kriminalisere handel av seksuelle tjenester går inn under en lang liste med unødvendige forbud og reguleringer som politikere skjuler under en slags moral-paraply. Den reelle nytteverdien av slike meningsløse ressurssluk som f.eks rusmiddelpolitikken er å skape avmaktsfølelse hos alle andre enn bestemødrene på bedehusene. Når fritid og frihet reguleres og innskrenkes fordi noen velger å bruke sin fritid og frihet til ting det store flertallet ikke gjør forsvinner friheten vi i utgangspunktet hadde. Staten bør stappe nesa si der den hører hjemme og slutte å detaljregulere folks fritid. Det er faktisk vi som får svi, med uoppklarte voldtekter, drap og skyhøy vinningskriminalitet som ikke prioriteres fordi politiet er opptatt med å arrestere kjendiser på cola så vi andre skal skjelve i buksa når vi ser en pose med hvitt pulver. Godt skrevet. Politiet bruker så masse unødvendig resurser på småting som får dem til å se bra utad ut til publikum. For dem er det uhyret viktig å ta de som kjører 10 km/t over fartsgrensen forså å gi dem en bot. Ikke bare er det bra for politiet, men det klinger også godt i statskassen. Nå skal dem også bøtelegge folk som kjøper sex fra prostituerte. Uskyldige ting som å slå litt lens ved trestubben blir bøtelagt..alt småting blir bøtelagt. For meg så føles det som politiet prioriterer det som klinger for statskassen, og gå rundt å gi folk bøter for en masse småting. Men dersom en kjøpmann blir frarøvet varer for 1000 kroner, så er sjansen for at politiet gidder å være der, frustrerende liten. Med mindre den saken kommer i media da..ja for DA skal politiet på død være der å løse den! nesten så man burde gå til media, istedenfor politiet... Hvorfor skal det være sånn! Er så j... irriterende! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå