dan83 Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 hei ønsker krtikk på dette bilde her, hvis det ses bort ifra den litt skjeve horisonten(skal rette på den senere, må seriøst skaffe meg et stativ) Lenke til kommentar
kattis Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 liker veldig godt roen i bildet samtidig med de sterke fargene som skaper en god kontrast. hvor er det tatt? Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 24. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2009 liker veldig godt roen i bildet samtidig med de sterke fargene som skaper en god kontrast. hvor er det tatt? Takk for kritikken Det er tatt i sør vest hellas=) Lenke til kommentar
bjornast Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Jeg synes det har potensiale, men det for svakt komposisjonsmessig. Det virker som horisonten er skjev, og den er veldig midstilt, noe som ikke passer dette bildet. Du har et forsøk på en diagonal med strandkanten, men jeg ville sett den enda mer diagonal. Du kunne faktisk fått til en fin trekant her med bunnen av bildet, strandkanten og trelinjen, hvis du hadde valgt en annen vinkel på bildet. Samtidig synes jeg også forgrunnen er for tom og kjedelig. En crop på dette bildet hadde nok gjort seg, men det kan ikke rette på alt. Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 24. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2009 Jeg synes det har potensiale, men det for svakt komposisjonsmessig. Det virker som horisonten er skjev, og den er veldig midstilt, noe som ikke passer dette bildet. Du har et forsøk på en diagonal med strandkanten, men jeg ville sett den enda mer diagonal. Du kunne faktisk fått til en fin trekant her med bunnen av bildet, strandkanten og trelinjen, hvis du hadde valgt en annen vinkel på bildet. Samtidig synes jeg også forgrunnen er for tom og kjedelig. En crop på dette bildet hadde nok gjort seg, men det kan ikke rette på alt. Er stort sett enig i det meste du sier! Bilde er egentlig bare et "snap shot" og hvis jeg hadde fått samme muligheten den dag i dag, så hadde jeg nok fått mer ut av det!! Bilde er også skyt i jpg, så hadde også fikest litt annen farge metning hvis jeg hadde tatt det i raw Lenke til kommentar
bjornast Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Fargemetningen kan du jo fikse i jpeg også? Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 24. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2009 Fargemetningen kan du jo fikse i jpeg også? joda, men hver gang man fikser på en jpg fil så mister den kvalitet, pluss at jeg aldri får helt den samme metningen som jeg får ved raw(mener jeg i hvert fall) Dette bilde tokk jeg dessverre før jeg begynte å skyte i raw, eller så hadde jeg garantert tatt det i raw Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Et bilde me mye potensiale! Litt bedre utstnitt og etterbehandling så kan dette bli riktig så flott. Lekte meg litt i PS med bildet ditt og kom frem til dette: Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Jeg likte de litt sprekere fargene i orginalen. Ser definitivt hvor du vil hen, Gandalf, men syns du kanskje tok litt for hardt i. Den mørke og dystre delen av bildet ble en anelse for mørkt. Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Enig, ser nå at jeg tok litt hardt i. Men poenget var egentlig bare å skape litt mer spenning i bildet. Vil anbefale trådstarter å legge bildet inn i PS å leke litt med lys og farger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå