stranger_in_rain Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 (endret) Hei. Jeg skal kjøpe en 40" TV. For meg det er 2 ting som er viktig. Jeg er programer så først og fremst vil jeg ha PC'en(VGA+HDMI) min koblet til det(med bra oppløsning) og etter det vil jeg se på .AVI filmer fra PC'en eller på USB(Hvis jeg konverterer det til MPEG4 som Samsung støtter), online Flash movie og litt TV. Jeg lurte på hvilken model passer best til meg ? Jeg tenkte kansje de 2 kan være bra nok(jeg mener Samsung er bedre og kjæresten min mener Sony'en har alt vi trenger og er billiger) : 1- Samsung LE40A656 40" LCD-Tv Full-HD http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...px?plid=102944# 2- Sony 40" LCD-TV - KDL40L4000K http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...oductTabcontent Så lenge jeg er ikke ekspert på TV, skulle jeg spørre dere for råd. Hvilken er best ? Jeg vet at Samsung LE40A656 har 1:1 pixelmapping, men kunne ikke få bekreftelse at Sony'en har det også I tillegg hvis de som jeg har skrevet her er bare tull, bare si det fra hva du mener passer best til meg ? Hilsen. Shahab. Endret 24. januar 2009 av stranger_in_rain Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Til ditt bruk er LCD et klart førstevalg ja, plasma er bedre på film og tv men LCD er bedre når pcen skal brukes til andre ting, som i ditt tilfelle programering. Jeg kunne heller ikke finne ut om Sonyen har 1:1 pixelmapping, vanskelig og finne informasjon i det hele tatt om den TVen, kanskje er det en utgått modell? Jeg vil anbefale deg Samsungen, siden jeg har hørt at Sony sliter med etterslep, noe som kan være irriterende når du ser filmer og TV. Lenke til kommentar
stranger_in_rain Skrevet 24. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2009 (endret) Til ditt bruk er LCD et klart førstevalg ja, plasma er bedre på film og tv men LCD er bedre når pcen skal brukes til andre ting, som i ditt tilfelle programering. Jeg kunne heller ikke finne ut om Sonyen har 1:1 pixelmapping, vanskelig og finne informasjon i det hele tatt om den TVen, kanskje er det en utgått modell? Jeg vil anbefale deg Samsungen, siden jeg har hørt at Sony sliter med etterslep, noe som kan være irriterende når du ser filmer og TV. lurte på om du kjenner en ennen som passer bedre eller den beste er den Samsungen ? Takk Endret 24. januar 2009 av stranger_in_rain Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Til ditt bruk er LCD et klart førstevalg ja, plasma er bedre på film og tv men LCD er bedre når pcen skal brukes til andre ting, som i ditt tilfelle programering. Jeg kunne heller ikke finne ut om Sonyen har 1:1 pixelmapping, vanskelig og finne informasjon i det hele tatt om den TVen, kanskje er det en utgått modell? Jeg vil anbefale deg Samsungen, siden jeg har hørt at Sony sliter med etterslep, noe som kan være irriterende når du ser filmer og TV. lurte på om du kjenner en ennen som passer bedre eller den beste er den Samsungen ? Takk Vel når jeg skulle kjøpe samsungen fikk jeg høre av flere her på forumet at den er den beste LCD skjermen i sin prisklasse. Er selv strålende fornøyd, du kan jo lese tester på nettet. Lenke til kommentar
stranger_in_rain Skrevet 24. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2009 Til ditt bruk er LCD et klart førstevalg ja, plasma er bedre på film og tv men LCD er bedre når pcen skal brukes til andre ting, som i ditt tilfelle programering. Jeg kunne heller ikke finne ut om Sonyen har 1:1 pixelmapping, vanskelig og finne informasjon i det hele tatt om den TVen, kanskje er det en utgått modell? Jeg vil anbefale deg Samsungen, siden jeg har hørt at Sony sliter med etterslep, noe som kan være irriterende når du ser filmer og TV. lurte på om du kjenner en ennen som passer bedre eller den beste er den Samsungen ? Takk Vel når jeg skulle kjøpe samsungen fikk jeg høre av flere her på forumet at den er den beste LCD skjermen i sin prisklasse. Er selv strålende fornøyd, du kan jo lese tester på nettet. Kind of have the same feeling men skal lese mer for sikkerhets skyld ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå