Erased Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Jeg skal søke VGS om 2-3 uker nå, og jeg er rimelig sikker på at jeg vil bli tømrer. Det jeg lurer på er hvordan jobbutsiktene i fremtiden vil bli. Det vil jo alltids være bruk for tømrere, men nå i de neste åra vil samfunnet være rammet av finanskrisen, kanskje ikke så ille i Norge som i andre land. Kunne trengt litt mer info fra folk som har litt peiling Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Hvis du vil ha 100% sikker jobb, bli sykepleier. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Jeg skal søke VGS om 2-3 uker nå, og jeg er rimelig sikker på at jeg vil bli tømrer. Det jeg lurer på er hvordan jobbutsiktene i fremtiden vil bli. Det vil jo alltids være bruk for tømrere, men nå i de neste åra vil samfunnet være rammet av finanskrisen, kanskje ikke så ille i Norge som i andre land. Kunne trengt litt mer info fra folk som har litt peiling Det er vanskelig å "spå" hvordan jobbmulighetene blir fremover. Det vil alltid være arbeid for tømrere i større eller mindre grad, og selv om det kanskje er nedgangstider nå - så vil det ikke alltid være nedgangstider. I tillegg er det ikke slik at alt stopper opp i nedgangstider, at det blir kroken på døren for hele byggbransjen - folk og bedrifter må jo ha tak over hodet uansett. Hvis du søker nå, så har du to år med skole og deretter to år med læretid; Da kan situasjonene være en helt annen. Fire år er en stund, tross alt. Gjør det du har lyst til. Selvfølgelig bør du tenke på jobbmulighetene, men tenk hovedsaklig på at dette er et yrke du skal jobbe med og trives i. Jeg vil påstå at tømrer, akkurat som lærer; sykepleier og økonom, er yrker det alltid vil trenges folk i. Jeg har selv søkt petroleum til høsten (ikke vgs. da) - selv om bestemor er skråsikker på at oljen snart er slutt og at jeg utdanner meg til arbeidsløshet. Lykke til. Jeg skal søke VGS om 2-3 uker nå, og jeg er rimelig sikker på at jeg vil bli tømrer. Det jeg lurer på er hvordan jobbutsiktene i fremtiden vil bli. Det vil jo alltids være bruk for tømrere, men nå i de neste åra vil samfunnet være rammet av finanskrisen, kanskje ikke så ille i Norge som i andre land. Kunne trengt litt mer info fra folk som har litt peiling Det er vanskelig å "spå" hvordan jobbmulighetene blir fremover. Det vil alltid være arbeid for tømrere i større eller mindre grad, og selv om det kanskje er nedgangstider nå - så vil det ikke alltid være nedgangstider. I tillegg er det ikke slik at alt stopper opp i nedgangstider, at det blir kroken på døren for hele byggbransjen - folk og bedrifter må jo ha tak over hodet uansett. Hvis du søker nå, så har du to år med skole og deretter to år med læretid; Da kan situasjonene være en helt annen. Fire år er en stund, tross alt. Gjør det du har lyst til. Selvfølgelig bør du tenke på jobbmulighetene, men tenk hovedsaklig på at dette er et yrke du skal jobbe med og trives i. Jeg vil påstå at tømrer, akkurat som lærer; sykepleier og økonom, er yrker det alltid vil trenges folk i. Jeg har selv søkt petroleum til høsten (ikke vgs. da) - selv om bestemor er skråsikker på at oljen snart er slutt og at jeg utdanner meg til arbeidsløshet. Lykke til. Jeg skal søke VGS om 2-3 uker nå, og jeg er rimelig sikker på at jeg vil bli tømrer. Det jeg lurer på er hvordan jobbutsiktene i fremtiden vil bli. Det vil jo alltids være bruk for tømrere, men nå i de neste åra vil samfunnet være rammet av finanskrisen, kanskje ikke så ille i Norge som i andre land. Kunne trengt litt mer info fra folk som har litt peiling Det er vanskelig å "spå" hvordan jobbmulighetene blir fremover. Det vil alltid være arbeid for tømrere i større eller mindre grad, og selv om det kanskje er nedgangstider nå - så vil det ikke alltid være nedgangstider. I tillegg er det ikke slik at alt stopper opp i nedgangstider, at det blir kroken på døren for hele byggbransjen - folk og bedrifter må jo ha tak over hodet uansett. Hvis du søker nå, så har du to år med skole og deretter to år med læretid; Da kan situasjonene være en helt annen. Fire år er en stund, tross alt. Gjør det du har lyst til. Selvfølgelig bør du tenke på jobbmulighetene, men tenk hovedsaklig på at dette er et yrke du skal jobbe med og trives i. Jeg vil påstå at tømrer, akkurat som lærer; sykepleier og økonom, er yrker det alltid vil trenges folk i. Jeg har selv søkt petroleum til høsten (ikke vgs. da) - selv om bestemor er skråsikker på at oljen snart er slutt og at jeg utdanner meg til arbeidsløshet. Lykke til. Lenke til kommentar
Erased Skrevet 24. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2009 Takk for rådet. Trippelpost btw Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå