Gå til innhold

24" LCD maks 2500 kr - BenQ E2400HD eller G2400WD?[LØST]

Carl Sagan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer litt på det samme.

Kraftigere lystyrke og bedre responstid på HD?

G2400WD:

Maksoppløsning: 1920 x 1200 punkter

Responstid: 5 ms

Lysstyrke: 250 cd/m2

Kontrast: 1000 :1

Tilkoblinger: D-Sub/VGA, DVI-D, HDMI

E2400HD:

Maksoppløsning: 1920 x 1080 punkter

Responstid - grå til grå: 2 ms

Lysstyrke: 300 cd/m2

Kontrast (dynamisk): 10000 :1

Lenke til kommentar

Med frykt for at dette blir litt off topic, så må jeg hvertfall si at jeg personlig ikke har vært fornøyd med Benq-skjermer, brennere, eller noen Benq-produkter jeg har hatt overhodet.

Jeg vet ikke om du har prøvd en av disse Benq-skjermene før, men dersom du ikke har det så anbefaler jeg deg å ta en titt på en først.

Dette kan vel ikke være noe for deg eller?

https://prisguiden.no/product.php?productId=107154

Lenke til kommentar
Med frykt for at dette blir litt off topic, så må jeg hvertfall si at jeg personlig ikke har vært fornøyd med Benq-skjermer, brennere, eller noen Benq-produkter jeg har hatt overhodet.

Jeg vet ikke om du har prøvd en av disse Benq-skjermene før, men dersom du ikke har det så anbefaler jeg deg å ta en titt på en først.

Dette kan vel ikke være noe for deg eller?

https://prisguiden.no/product.php?productId=107154

Tviler på at alle BenQ produktene kan være dårlige, men det kunne nok vært smart å sitt en ja.

Den skjermen var en del dyrere enn de andre.

Lenke til kommentar

Todda7: Om du er bestemt på en 24" så vil jeg ikke anbefale deg å synke for lavt i prisklassen. De billigste 24" er skikkelig skikkelig dårlige skjermer. Jeg hadde også tenkt meg noe i den prisklassen du ser på nå men endte opp med skjermen Ideal foreslår. Samsung Syncmaster er jeg ingenting annet enn storfornøyd. Skikkelig wow-følelse når jeg pakket den opp for en ukes tid siden. Den er meget behagelig på spill, og har en kontrast og lysstyrke som gjør film supert. I tilegg ser den ut og har en finish som gjør at den føles ut som om den egentlig er dobbelt så dyr.

Lenke til kommentar
Todda7: Om du er bestemt på en 24" så vil jeg ikke anbefale deg å synke for lavt i prisklassen. De billigste 24" er skikkelig skikkelig dårlige skjermer. Jeg hadde også tenkt meg noe i den prisklassen du ser på nå men endte opp med skjermen Ideal foreslår. Samsung Syncmaster er jeg ingenting annet enn storfornøyd. Skikkelig wow-følelse når jeg pakket den opp for en ukes tid siden. Den er meget behagelig på spill, og har en kontrast og lysstyrke som gjør film supert. I tilegg ser den ut og har en finish som gjør at den føles ut som om den egentlig er dobbelt så dyr.

Hmm ok da, godt tips. Noen god link på sammenligning mellom skjermene i den prisklassen?

Lenke til kommentar

Har selv den G2400WD skjermen. Som noen her sier, så er det langt fra den beste 24" , men den er ikke "skikkelig skikkelig dårlig".

Den er OK, har ingen spesielle plusser, heller ikke minuser. Men du sier du skal bruke den til spill, så vil jeg anbefale en annen skjerm :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...