Toast Is Pimp! Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Vil vel ikke påstå at det er direkte DÅRLIG, men husk at kroppen vår stammer fra gamledager (veldig gamle dager) hvor det ikke fantes shampoo og den slags. Derfor har kroppen spesialisert seg rimelig bra på å beskytte det som beskyttes kan, deriblant håret. I huden i hodet ligger det vel en del kjertler som produserer en slags olje som skal beskytte hårstråene mot skader og den slags. Bruker du "amphipathic" shampoer, fjerner du denne oljen, og håret blir utsatt for større wear and tear. Det er grunnen. Dette har jeg fra forskjellige lærere, ikke noe jeg har lest selv, men for meg sier det seg litt selv. I might be wrong tho, vennligst gi tilbakemelding hvis aktuelt. Det du skriver høres logisk og korrekt ut. Men, jeg kan ingenting om dette egentlig. Jeg har vasket håret mitt 1-2 ganger om dagen i flere år og det har aldri ført til noen problemer. Bruker Head 'n Shoulders om et har noe å si, da Morsomme med Head 'n Shoulders er at det gir meg flass... Det er ikke den riktige sjampoen... Lenke til kommentar
unserheld Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 må minst dusje hver dag for å få ned ødelagt sveis. trenger ikke bruke sjamp hver dag da. Lenke til kommentar
prada8 Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 man burde egentlig vaske håret så skjeldent som mulig, fordi jo oftere det vaskes destod fortere blir det fett og ekkelt. når jeg var yngre(13-16) vasket jeg håret kun på søndager, og det var utrolig glansfult og sunt. nå er det ekkelt etter en dag, fordi håret mitt nå er vant til å vaskes hver dag Lenke til kommentar
xersess Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Morsomme med Head 'n Shoulders er at det gir meg flass... Det er ikke den riktige sjampoen... Synes den fungerer grett eg, og håret blir luftigare enn ever. Men no sliter ikkje eg med flass i utgangspunktet, det er vell eit viktig poeng. Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Har et lite spørsmål. Til dere som bruker voks eller gele; dere vasker vel håret hver dag? Jeg må vaske håret hver morgen for å kunne ta i voks, right. Så kommer jeg hjem, dagen går, og jeg legger meg. (dusjer en gang om dagen da, som regel, da vasker jeg som regel ikke håret). Legger meg med voks i håret, og når jeg står opp, må jeg jo virkelig vaskee det for å kunne gjøre noe fornuftig med det. Har ikke dere det sånn? Å vaske det om kvelden funker ikke for meg, får fettete og svett hår over natta. Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Har et lite spørsmål. Til dere som bruker voks eller gele; dere vasker vel håret hver dag? Jeg må vaske håret hver morgen for å kunne ta i voks, right. Så kommer jeg hjem, dagen går, og jeg legger meg. (dusjer en gang om dagen da, som regel, da vasker jeg som regel ikke håret). Legger meg med voks i håret, og når jeg står opp, må jeg jo virkelig vaskee det for å kunne gjøre noe fornuftig med det. Har ikke dere det sånn? Å vaske det om kvelden funker ikke for meg, får fettete og svett hår over natta. Helt enig med deg, alt er samme som meg med deg Lenke til kommentar
Kapli Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Okok jeg bare lurer, jeg dusjer hver morgen ellers blir jeg fucka, jeg bruker da shampo i håret når jeg jeg dusjer hver morgen. Jeg bruker en fra apoteket som er mot flass siden jeg har eksotisk eksem, den funker greit lizzom. Bruker voks i håret hver morgen så som noen andre sa ser det ut som jeg ikke har vaska håret på 2 uker dagen etter. F.eks jeg vasker dusjer og vasker håret også tar voks i etterpå på en fredag morgen så ser jeg fucka ut lørdag morgen hvis ikke jeg dusjet lørdag morgen (som jeg aldri gidder å gjøre). Av å lese denne tråden fikk jeg følelsen at dette ikke er bra for håret mitt? Vil ikke slite det lizzom, har kort og litt tynt hår. Håper jeg ikke stjal tråden nuh Lenke til kommentar
Kringly Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Hva, sover dere med voks i håret? :S.. Det er klissete, ekkelt og puta blir fett-aktig.. Jeg vasker håret hver eneste dag, for å få ut voksen. Har gjort dette i flere år, og det fynker fett! Da blir også håret helt tørt til neste morning, når jeg skal ta ny voks i. (Voks tas i med TØRT hår) =) Lenke til kommentar
Imaginary Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Voks i nesten helt tørt hår gir enda bedre effekt hos meg. Jeg dusjer og vasker håret hver kveld, intet unntak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå