nybegynner78 Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Hjeeeeeelp... Jeg er nybegynner og har akkurat kjøpt mitt første digitale speilrefleks, men klør meg i hodet av den svenske brukerveiledningen. Er det mulig å ta svart/hvitt bilder med dette kameraet?? Og hvordan i all verden gjør jeg det?? Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Hjeeeeeelp... Jeg er nybegynner og har akkurat kjøpt mitt første digitale speilrefleks, men klør meg i hodet av den svenske brukerveiledningen. Er det mulig å ta svart/hvitt bilder med dette kameraet?? Og hvordan i all verden gjør jeg det?? Jeg anbefaler deg å ta bildene på helt vanlig måte, for deretter gjøre de svart/hvitt i et etterbehandlingsprogram. Kjenner ikke til Sony, men du fikk sikkert med en CD hvor et slikt bildebehandlingsprogram fulgte med. Jeg vil også tro at du på Sony-kameraer har en form for etterbehandling i selve kameraet hvis du synes det høres enklere ut. Her ligger manualen på engelsk om du synes det er mer lettfattelig enn svensk: http://www.f64.ro/downloads/Manuale/Alpha3...0_350Manual.pdf Lenke til kommentar
Fiple Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Hei Du finner sort/hvitt under creative styles; standard, vivid... og B/W. Det virker ok til husbruk men hvis du vil ha bedre kontroll så ta bildene i raw og manipuler hver farge for seg. Les litt om sort/hvitt med film og bruk av filtere. Mvh Fiple Lenke til kommentar
kimare Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Hjeeeeeelp... Jeg er nybegynner og har akkurat kjøpt mitt første digitale speilrefleks, men klør meg i hodet av den svenske brukerveiledningen. Er det mulig å ta svart/hvitt bilder med dette kameraet?? Og hvordan i all verden gjør jeg det?? Jeg ser du har fått løst problemet ditt denne gang, en av grunnene til aAlpha-systemet kan anbefales nybegynnere er de desidert beste nybegynnerbøkene på markedet. Dersom du ikke har noen problemer med å lese engelsk vil jeg anbefale deg å kjøpe Gary Friedmans bok om A300 og A350. Den kan kjøpes som e-bok $20, i svart-hvit $50 og farge $150. Eksempelsider finner du her. Selv kjøpte jeg i sin tid tilsvarende bok til Minolta 5D/7D, og den eneste feilen med boka var at jeg var altfor sen med å kjøpe den. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 (endret) Til 150 dollar bør det være den beste Endret 24. januar 2009 av PMnormal Lenke til kommentar
kimare Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Til 150 dollar bør det være den beste Man betaler det man føler for. $20 er en svært lav pris å betale for økt forståelse av fotografering direkte koblet opp mot ditt kamera. Jeg tipper han ikke selger mange i farger grunnet prisen. Selv valgte jeg svart/hvit utgaven i sin tid pga prisen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå