Januar333 Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Får spørsmål om passord hele tiden i ubuntu, hvordan deaktiverer jeg det? samt når jeg skal starte utorrente får jeg denne meldingen(se bilde).. hvordan fikser jeg det? Lenke til kommentar
Ördög Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 skal man forandre noe i systemet så må man ha root (admin) rettigheter. hvordan man deaktiverer det aner jeg ikke. Men hvorfor deaktivere det? Kan du ikke lagre passordet, feks slik at det holder seg lagret frem til neste gang du starter det opp? Men grunnen til at du ikke får installert utorrent.exe er fordi det er en .exe fil. skal du installere det må du gjøre det via wine. Men hvorfor ikke bruke en av torrent klientene du finner i pakkebrønnen? Åpner du "legg til/fjern", søk på torrent finner du mange bra alternativer. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 sudo aptitude install deluge Deluge er en av de klientene med stort GUI jeg liker best for GNU/Linux, du kan jo prøve den. Men for å kjøre µTorrent bør det vel egentlig bare være å installere wine. sudo aptitude install wine -- Når det gjelder at systemet hele tiden ber om passord kan det tyde på at noe er galt, for den skal bare be om det når du gjør systemendringer. Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 24. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2009 Takk, var at jeg ikke hadde installert wine ja.. Mens vi er innpå det jeg får ikke mx5500 og musa (blåtann) til å funke, noen måte å få de til å funke også? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 I følge et raskt søk skal mx5500 fungere rett ut av boksen. Er den tilkoblet en egen dongle, eller en intern BT-sender? Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 24. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2009 I følge et raskt søk skal mx5500 fungere rett ut av boksen. Er den tilkoblet en egen dongle, eller en intern BT-sender? Den er koblet til med den donglen som fulgte med settet. den funker i boot skjermen og bios, men ikke i ubuntu... måtte koble til "vanlig" tastatur og mus . Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Jeg har ingen aning, du bør muligens lage en ny tråd om det her. Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 24. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2009 fikk, det til. er slik at man ta ut og inn donglen etter hver oppstart. hvorfor aner jeg ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå