Snerk Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Nedlastninghastigheten på uTorrent er blitt ekstremt lav (selv med mange seeds) etter jeg fikk routeren på nett. Og når jeg velger "test port" i connections-options får jeg "Error! Port 42488 does not appear to be open." Jeg har åpnet 42488 i både Vista brannmur og Routeren, alikevel så kommer samme erroren. What gives? Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Fleste internett leverandører i Norge har firewall i modemet, sjekk dette. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Hmmm, forandre port til noe som er åpent f.eks den Warcraft 3 bruker Lenke til kommentar
Snerk Skrevet 24. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2009 Fleste internett leverandører i Norge har firewall i modemet, sjekk dette. Ok, men hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
dahwan Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Sikker på at den åpne porten peker til riktig lokale ip adresse? Lenke til kommentar
Snerk Skrevet 25. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2009 Sikker på at den åpne porten peker til riktig lokale ip adresse? Ikke helt, hvordan sjekker man dette? Lenke til kommentar
dahwan Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 I routerinstillingene når du åpner en port må du også velge en lokal ip adresse porten peker til. Den må peke til din ip-adresse. For å finne ut din lokale ip-adresse åpner du CMD (Start -> Run/Kjør -> CMD) og skriver "ipconfig". Som referanse er min ip-adresse "192.168.254.108" (Så du vet hva du leter etter). Din ligner sansynligvis Lenke til kommentar
Snerk Skrevet 25. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2009 Kan være det ja. IPv4 i CMD er 192.168.1.3. Før pekte porten til 192.168.1.1, som er ip adressen til routeren. Men nå har jeg fikset dette og får fremdeles: "Checking port 42488 on [min ip adresse]... Error! Port 42488 does not appear to be open." Hmm, snodig. Lenke til kommentar
dahwan Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 I det tilfelle, forsikre deg om at du har åpnet både TCD og UDP. I tilleg kan du prøve å endre port nummer, siden et program kan ta en åpen port for seg selv. Det skjedde med meg når jeg fikk meg BitTorrent. Port nummer og ip var riktig, men likevell fungerte ikke porten. Det viste seg at uTorrent var opptatt med porten og slapp ikke bittorrent igjennom - anyway shutmeup Prøv det Lenke til kommentar
Snerk Skrevet 25. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2009 No dice. Jeg satte opp ny statisk ip adresse, slo firewall av på både pc og router, prøvde forskjellige porter, men porten vil fremdeles ikke åpnes. Gaargh!! Kan det ha noe med at når det kommer: "Checking port 42488 on [min ip adresse]... Error! Port 42488 does not appear to be open." Så sjekker den ikke porten mot min lokale ip adresse, men pc'en sin ip adresse som er en annen adresse. Er det business as usual eller? Lenke til kommentar
Snerk Skrevet 26. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2009 Hey, nå funker det. Under net.bind_ip i prefrences-advanced, satte jeg min lokale ip adresse, og hey presto så var porten åpen og hastigheten tilbake til normalen. Men takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå