Gå til innhold

uTorrent - treg hastihet - får ikke åpnet port


Snerk

Anbefalte innlegg

Nedlastninghastigheten på uTorrent er blitt ekstremt lav (selv med mange seeds) etter jeg fikk routeren på nett. Og når jeg velger "test port" i connections-options får jeg "Error! Port 42488 does not appear to be open."

Jeg har åpnet 42488 i både Vista brannmur og Routeren, alikevel så kommer samme erroren.

 

What gives?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I routerinstillingene når du åpner en port må du også velge en lokal ip adresse porten peker til. Den må peke til din ip-adresse.

 

For å finne ut din lokale ip-adresse åpner du CMD (Start -> Run/Kjør -> CMD) og skriver "ipconfig". Som referanse er min ip-adresse "192.168.254.108" (Så du vet hva du leter etter). Din ligner sansynligvis

Lenke til kommentar

Kan være det ja. IPv4 i CMD er 192.168.1.3. Før pekte porten til 192.168.1.1, som er ip adressen til routeren. Men nå har jeg fikset dette og får fremdeles:

 

"Checking port 42488 on [min ip adresse]...

 

Error! Port 42488 does not appear to be open."

 

Hmm, snodig.

Lenke til kommentar

I det tilfelle, forsikre deg om at du har åpnet både TCD og UDP. I tilleg kan du prøve å endre port nummer, siden et program kan ta en åpen port for seg selv.

Det skjedde med meg når jeg fikk meg BitTorrent. Port nummer og ip var riktig, men likevell fungerte ikke porten. Det viste seg at uTorrent var opptatt med porten og slapp ikke bittorrent igjennom - anyway shutmeup

 

Prøv det

Lenke til kommentar

No dice. Jeg satte opp ny statisk ip adresse, slo firewall av på både pc og router, prøvde forskjellige porter, men porten vil fremdeles ikke åpnes. Gaargh!!

 

Kan det ha noe med at når det kommer:

"Checking port 42488 on [min ip adresse]...

 

Error! Port 42488 does not appear to be open."

Så sjekker den ikke porten mot min lokale ip adresse, men pc'en sin ip adresse som er en annen adresse. Er det business as usual eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...