Gå til innhold

Trenger ny bærbar PC som skal brukes under studietiden.

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg trenger en ny bærbar pc som jeg kan bruke under studietiden. Nå for tiden bruker jeg en 12" HP laptop,men fant ut at det ble for slitsomt å sitte på den 24/7. Siden jeg ikke har stasjonær på hybelen min, og syns det upraktisk å ha en stasjonær og en bærbar ved siden av. Derfor vurderer jeg å kjøpe en litt større bærbar pc som er 15,4".

Det må være en bærbar pc som tåler en god del siden jeg skal ta den mye til skolen osv. Den må heller ikke bråke fordi jeg skal sitte mye i lesesalene / biblioteket. Designet er også viktig, vil ikke ha en stygg pc. Prisen må være rundt 8 tusen. Lurer på om dere har noen gode forslag?

Jeg har sett på dell-pc'ene og må si jeg liker veldig godt designet og prisen. MacBook Pro har jeg hørt mye fint om, men prisen er for stivt.

Har dere noen bedre forslag?

Edit: må nevne at det er viktig med god batteritid. ca. 5 timer?

Endret av kev.ngu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har brukt to forskjellige HP-modeller tidligere og var aldri fornøyd med dem. Særlig byggematerialet som ser veldig billig ut. Tastaturet er av dårlig kvalitet og blir fort slitt. Viftene går konstant og blir irriterende i lengden.

Enig der. HP er noe jeg på ingen måte kan anbefale. Som sagt så bygger lenovo veldig soldie maskiner, så det er et bra valg.

Lenke til kommentar
Og det slipper du med Lenovo:P

Hadde nettopp en lengre diskusjon om kvaliteten til DELL, vi kom frem til at den var serdeles lav.

Kjøp N500, pass på at du for den utgaven med 9300M GS skjermkort og 250GB hardisk.

Ble veldig skuffa da jeg leste denne testen: http://www.klikk.no/teknologi/data/article394996.ece

Den var nok ikke like solid som jeg forventet, i tilegg er den jo ganske overpriset. ca. 8000 kr. Blir nok ikke dell på meg allikevel. Selvom jeg liker veldig godt designet. Det jeg egentlig ikke liker med lenovo er sølvlokket, det ser jo så stygt ut, skjønner ikke hvorfor de ikke kunne bare lage den i svart?

Vet du noe om støyproblemer med lenovo pc'er?

Endret av kev.ngu
Lenke til kommentar
Jeg har brukt to forskjellige HP-modeller tidligere og var aldri fornøyd med dem. Særlig byggematerialet som ser veldig billig ut. Tastaturet er av dårlig kvalitet og blir fort slitt. Viftene går konstant og blir irriterende i lengden.

Hvilke modeller var dette? På jobben har vi bl.a. kjøpt inn en del HP 8710p maskiner, og de er solide og gode. Noen av HP modellene er ræva, eksempelvis 6830s som vi kjøpte en av for test her forrige uke. Den kan ikke anbefales. Pavilion serien har jeg også hatt dårlig erfaring med.

Min erfaring er at noen av modellene er veldig bra, og noen er dårlige. Akkurat slik som det er med andre produsenter.

Lenke til kommentar

Hvilke modeller var dette? På jobben har vi bl.a. kjøpt inn en del HP 8710p maskiner, og de er solide og gode. Noen av HP modellene er ræva, eksempelvis 6830s som vi kjøpte en av for test her forrige uke. Den kan ikke anbefales. Pavilion serien har jeg også hatt dårlig erfaring med.

Min erfaring er at noen av modellene er veldig bra, og noen er dårlige. Akkurat slik som det er med andre produsenter.

Den var Pavilion dv6 -et eller annet som jeg ikke husker og tx1320. Skal aldri kjøpe pavillion modellene igjen.

Lenke til kommentar

Enig der. HP er noe jeg på ingen måte kan anbefale. Som sagt så bygger lenovo veldig soldie maskiner, så det er et bra valg.

Ganske viktig å holde styr på hva man snakker om her, consumer- eller bedriftsrettede modeller.

Lenovos consumer modeller, N serien f.eks "suger" i byggekvalitet i forhold til Thinkpad serien. Man skal heller ikke se seg blind på "Thinkpad" stemplet, billigserien SL mangler noen vesentlige "Thinkpad" kvaliteter, som roll cage.

En del av HPs bedriftsmodeller er knallmaskiner. Pavillion modellene er i en helt annen liga.

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Ganske viktig å holde styr på hva man snakker om her, consumer- eller bedriftsrettede modeller.

Lenovos consumer modeller, N serien f.eks "suger" i byggekvalitet i forhold til Thinkpad serien. Man skal heller ikke se seg blind på "Thinkpad" stemplet, billigserien SL mangler noen vesentlige "Thinkpad" kvaliteter, som roll cage.

En del av HPs bedriftsmodeller er knallmaskiner. Pavillion modellene er i en helt annen liga.

Snakket om HP Pavilion, konsumerrettede modellene. De bedriftsrettede til HP ser ganske robuste og solide ut, men de koster gjerne også en del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...