BlueEAGLE Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 I dag fikk jeg et innlegg slettet (https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1065598&view=findpost&p=12924108). Jeg hadde satt veldig stor pris på et tilbakemelding om årsaken til at innlegget ble slettet. Innholdet i innlegget var en kommentar til at trådstarteren konsekvent brukte tallet seks (6) istedenfor å skrive g. Dette besvarte jeg med å skrive "Hvis du først skal skrive leet, så gjør det ordentlig.", men for å understreke poenget mitt så skrev jeg det på "leet-form" altså: "Hv15 du før57 5k4| 5kr1v3 |337, 4å 6jør d37 0rd3n7|16.". Dette ble slettet, men innlegget under (https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1065598&view=findpost&p=12924169) som også kommenterte det samme fenomenet ble ikke slettet. Så da sitter jeg igjen med følgende to spørsmål: Hva er årsaken til denne inkonsekvensen? Hvorfor blir det ikke gitt en tilbakemelding (en automatisk en er bedre enn ingen) når innlegg blir redigert/slettet av administrator? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Som oftest gir moderatoren (eller administratoren) som sletter innlegget en forklaring på hvorfor dette blir gjort i selve tråden. Om dette ikke ble gjort her anbefaler jeg deg å sende en personlig melding (PM) til vedkommende å spørre hvorfor innlegget ble slettet. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Normalt skal det gis beskjed enten i tråden (dersom det kan være av allmenn interesse) eller pr. PM/melding når innlegg slettes. Men i noen tilfeller blir det ikke varslet, eksempelvis innlegg som forfatteren selv rapporterer og ønsker slettet grunnet dobbelposting. Som nevnt ovenfor kan du sende PM/melding til den som har slettet innlegget ditt. I tilfeller hvor du ikke vet hvem som har slettet kan man sende PM/melding til Dotten som har verktøyer som kan finne ut slikt. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 (endret) Det var jeg som slettet det innlegget. Det at du ikke fikk PM og jeg ikke postet noe om det i tråden var en glipp. Telefonen ringte akkurat da, og hele greia gikk rett og slett i glemmeboka. Så den må jeg bare beklage. Årsaken til at innlegget under ikke ble slettet, var at det innlegget ikke var der da jeg slettet ditt innlegg, ellers hadde jeg tatt med det i samme slengen. Endret 26. januar 2009 av cyclo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg