Gå til innhold

Samsung LE37A656 vs LG 37LG6000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Begge 2 er knallgode tver:) men samsungen er å foretrekke syns no jeg. Bildet er knall MEN lyden er endel bedre på LGen. på samsungen bør du absolutt ha anlegg vedsiden av da lyden er veldig spinkel.

Bildet er veldig bra, slårmange av de andre tvene på jobben i samme prisklasse.

edit: Jeg har ikke største erfaring i tver, men er mitt inspill om det jeg har erfart med samsungen;)

Endret av chriso89
Lenke til kommentar

656'n har fått enormt mye bra omtale, og har toppet de aller fleste kåringene.

De gangene den ikke har gått til topp er det pga. prisen, dog gjelder dette xxe-modellene fra butikk og det er tilbake til sommeren.

Generelt har 656'ene fått trekk for to ting. Det ene er som nevnt lyden, som jo ordnes ved å ha et anlegg ved siden av. Det andre er at skjermen har en clear-finnish og derfor reflekterer lyskilder sterkere enn mangen andre.

Har selv en 656, og opplever ikke det som et nevneverdig problem.

Først og fremst må jeg se etter gjenskinnet for i det hele tatt legge merke til det, og så skal scenene være helt sorte og.

En løsning er jo å sette lamper etc slik at de ikke reflekterer i skjermen eller faktisk skru de av om det er en stor filmkveld!

Lenke til kommentar

LG har vel matt panel mot Samsungs blanke...

Nå er det faktisk slik at de blanke panelene hjelper til med å lage dybde i bildene og det er ganske verdifult i forhold til seeropplevelsen man får.

Riktignok har Samsung et ganske oversaturert bilde med en markant interpoleringsfunksjon. Fargene er ikke under noen omstendigheter naturlige, men det er ikke dette Samsung streber etter så grelt er det ikke.

Man burde uansett sjekke om man liker hvordan bildet blir.

Da jeg første gang så 100hz i aksjon, ble jeg så forbanna at jeg leverte tv-en tilbake. Nå er jeg mer komfortabel med systemet og det er uansett noe man vender seg til etter hvert.

På samsung har den flere nivåer så man kan begrense litt av effekten det gir.

LG har en litt mer naturlig palett og kvalitetsmessig er det egentlig snakk om hva man liker og ikke liker med disse modellene.

Bruk dine egne øyne... Finn ut hva du liker... Så enkelt er det... Lykke til med kjøp:).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...