Beregorn Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Hallo! Har ganske store problemer med maskinen min i det siste. Når jeg tenker tilbake har det i grunn vært et par ting som jeg antagelig burde ha reagert på tidligere, men men. PCen er kjøpt på komplett så jeg regner med at dette blir evnt. Dekket av garantien, men jeg er ikke veldig fristet til å sende den inn riktig enda for å få den tilbake om 50 dager, dersom jeg kan finne ut av det her på forumet Maskinen: Cooler Master Stacker 831 Sort, 2x12cm vifter, aluminum (Uten Strømforsyning) Corsair Powersupply 750W Black, ATX/EPS, 140mm Fan, 8xSATA, SLI MSI P35 NEO-FI, P35, Socket-775, DDR2, 1333FSB, ATX, GbLAN, Firewire, PCI-Ex16 Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Socket LGA775, 8MB, BOXED m/vifte Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 Kit w/two matched CM2X1024A-6400 Dimm's XFX GeForce 8800GTX 600M 768MB XT GDDR3,PCI-Express,2xDVI/HDTV/HDCP,600/1900Mhz Western Digital Raptor 74GB SATA 16MB 10000RPM Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2 16MB 7200RPM Samsung DVD-brenner SH-S202H IDE Black OEM Creative SB X-Fi Xtreme Audio, Har kjørt en rekke operativsystemer som jeg forklarer nærmere under problemet PROBLEMET: Fase 1 (Windwos Vista 32-bit) Det hele startet med at jeg en dag satt på maskinen og jobbet vanlig. Da jeg plutselig legger merke til at maskinen ikke lenger har noen Samsung HD… den lå rett og slett ikke under ” Datamaskin”. Raptor disken fungerte som vanlig. Den hadde fungert i mange måneder før dette skjedde så jeg tenkte at det sikkert var en bug og at en restart av maskinen sikkert rettet opp dette. Vel det gjorde det ikke. 500gb harddisken var rett og slett borte. Fase 2 (Windows Vista 64-bit) Ettersom jeg hadde hatt maskinen en stund så tenkte jeg at jeg likeså godt kunne prøve å reinstalere hele OSen ettersom jeg nå hadde fått tilgang til Vista 64-bit gjennom skolen gratis. Puttet inn dvden og formaterte begge diskene, og bestemte meg for å dele opp 500gb til to på 250gb og installerte Vistaen på en av disse partisjonene. Jeg var ikke fornøyd med Raptor disken og fjernet rett og slett denne. (fysisk) Alt vel og bra tenkte jeg, men neida… når maskinen startet første gang så viser det seg at jeg kun har tilgang til den 250gb’en som jeg installerte OSen på… den andre partisjonen dukker rett og slett ikke opp. Irriterende, men jeg har aldri vært like gb avhengi som de fleste jeg kjenner så jeg tenkte at 250gb holdt lenge for meg og gjorde ikke noe mer med dette da maskinen fungerte fint ellers. Ukene gikk og alt fungerte helt fint, helt til plutselig en dag: blue screen. STOP: 0x0000000F4 (alt jeg får med meg før maskinen rebooter av seg selv) Når maskinen rebooter seg, kommer jeg til en sort side med hvit text: ”A disk error has accured” Denne meldingen dukker opp dersom jeg restarter maskinen ”for fort”. Dersom jeg lar den være avslått i ca 30 min så starter den på vanlig måte igjen. Dette utviklet seg videre og videre og har i det siste kommet hyppigere og hyppigere. På det verste holder maskinen ut i 20 minutter før den kommer til blue screen, og det er nå som dere sikkert skjønner helt uutholdelig Når jeg tenker tilbake på problemene jeg har hatt med maskinen kom jeg til å huske på noe som jeg la merke til når jeg starter maskinen: Jeg trykker på start-knappen, og jeg hører at maskinen begynner å starte seg (vifter går, HDer begynner å akselerere etc) så blir det helt stille, for så at maskinen starter opp helt vanlig etter ca 1 sec. Har alltid syntes at dette var rart, men siden maskinen har fungert helt fint var jeg ikke villig til å sende den inn til komplett (den enorme vente tiden som jeg nevnte tidligere) bare for noe jeg på den tiden oppfattet som en bagatell. Nå derimot er jeg så usikker på hvilken komponent som kan være problemet… (evnt. Komponenter) Håper virkelig det er noen som kan hjelpe meg med dette! Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 0x000000F4: CRITICAL_OBJECT_TERMINATION (Click to consult the online MSDN article.) One of the many processes or threads crucial to system operation has unexpectedly exited or been terminated. As a result, the system can no longer function. Specific causes are many, and often best resolved by a careful history of the problem and the circumstances of the error message. One user, who experienced this on return from Standby mode on Win XP SP2, found the cause was that Windows was installed on a slave drive; compare KB 330100. For og få maskinen til og "fryse" ved BSOD, gjør følgende: Høyreklikk på "min datamaskin" -> egenskaper -> advanced -> Startup and recovery setings -> fjern check box ved "Automatisk restart". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå