Gå til innhold

skal innstalere windows, får bare parity check 2

Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

jeg har byttet til en 750gb HDD jeg satt den inn og hadd xp plata i og startet. HP logoen kommer opp, men så blir skjermen svart og det står "parity check 2"

hva skal jeg gjøre?

edit: skal man instalere xp med å starte med XP plata?

Endret av Slettet-T9cKWhDpN0
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har da en gammel CD uten SP, og har installert SP2 etterpå?

Da blir det alltid problemer. Du bør lage deg en ny CD med SP integrert (Slipstreaming), og hive den gamle CDen. Har sett mange innlegg fra folk som har mistet data fordi de har brukt slike CDer uten å kjenne begrensingene.

Du kan lage en partisjon på resten av disken ved å gå inn i Diskbehandling.

http://www.theeldergeek.com/disk_management.htm

Lenke til kommentar

Hei, først så bruker du en guide til å "slipstreame" en xp plate med Service pack 3 og ikke 2. Guide finner du på google ved å søke etter slipstream og "xp" f.eks

jrg vet ikke hva diskbehandling er, og hva med SP plata?

Diskbehandling finner du ved å trykke windowstast+R og skrive "diskmgmt.msc"

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

ok skal gjøre det med diskbehandling neste gang jeg er på maskinen. men om det står at mesteparten av disken er "utildelt" hva gjør jeg da?

beklager, men kan du forklare hva å slipstreame er helt enkelt på norsk? det hadde vært veldig flott for jeg er ikke så flink med data.

og siste spørsmål, kan jeg få ordnet mer plass på harddisken etter at windows og alle programmer er innstallert uten problemer?

Lenke til kommentar

Å slipstreame vil da si å legge til oppdateringer og sikkerhetsfikser fra Microsoft rett på installasjonsplata for å slippe å gjøre det i ettertid.

Prosessen er noe klundrete, men når det er gjort så slipper man å bekymre seg over slikt mer.

Det er veldig kjekt hvis man f.eks jobber i en bedrift og oppdaterer maskiner manuelt, da er det bare å svisje inn plata og installere.

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0
Har du sett i Diskbehandling? Ser du at mesteparten av disken er "Utildelt"?

ja 500 og noen gig var utildelt. hva gjør jeg så?

jeg prøver å få nettverkskortet til å fungere, jeg har prøvd flere drivere, og laster nå ned den nyeste jeg har funnet. må jeg fjerne de gamle da?

kortet skal være et belkin 802.11g f5d7000

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...