Gå til innhold

Hva synes dere om SAS?

Anbefalte innlegg

Jeg leser tilstadighet mye om problemer med diverse fagforeninger og SAS, og det er nesten alltid tilløp til streik, iallefall om man leser i avisene.

Jeg har lyst til å fortelle min historie, og mitt inntrykk av SAS, som kanskje er noe annet enn hva VG og Dagbladet bringer.

Jeg og min gode venn Øystein var nå i November 2008 på ferie i Chiang Mai, Thailand. Vi hadde avreise i slutten av november og skulle returnere fra Chiang Mai med thai til Bangkok og så videre med SAS til Danmark og Norge.

Mot slutten av November brøt det ut opptøyer på hovedflyplassen i bangkok, og alle fly ble innstilt.

På nyhetene i thailand og i norge fortalte de om at vi måtte kontakte ambassade og flyselskap. Men alt dreide seg om bangkok. Og der var jo ikke vi. Så vi fant selv ut at vi måtte skaffe oss bil, og kjørte ned til Bangkok av egen fri vilje.

Dette er vårt første møte med SAS:

Vi ankommer Rembrandt Hotel, midt i Bangkok. Dette er et 4-5 stjerners hotell med fantastisk service. Vi får lett tak i SAS personale som er tilstede hver dag. Det er også representanter for ambassaden.

Rommet og service er på topp, og etter 1 1/2 døgn blir vi satt på en buss til Phuket. Denne turen tar 11 timer. På flyplassen er det masse folk, men ikke kaos, og tilslutt får vi sjekket inn, og faktisk på flyet vi ønsker (takk Gud! Alternativet var flyet til Stockholm. kommer tilbake til det.)

Etter en del venting pga mye folk, kommer vi på flyet og blir møtt av trivelig besetning, både hva gjelder pilotene, og flyvertinnene.

Ingenting på denne turen var som planlagt, og det var ingen rutine ved noe av hva som skjedde. De hadde ikke fått forsyninger hverken i bangkok eller phuket, så flyvertinnene hadde gått rundt i butikker på phuket og handlet inn mat og drikke. De hadde ikke kaffekanner, men hadde kaffe, så vi måtte gå og finne kaffe selv. Kapteinen kom rundt og snakket med oss alle en og en flere ganger, og ikke nok med det,så hadde to av flyvertinnene sin siste tur når de reiste ned til Bangkok. Så det var jo eget opplegg med siste gange gjennom kabinen osv.

Neida, vi fikk ikke våre lovede 2 drinker, men flypersonalet hadde kjøpt inn 2 singha øl til hver. Nei Vi fikk ikke varmmat, men de hadde kjøpt inn baguetter til oss alle. nei, de hadde ikke kaffekanner, men de ordnet det allikevel.

Makan til service skal en lete lenge etter! TAKK SAS!

Takk for at dere gjorde turen min hjem til Norge etter så mye styr litt lettere enn hva den kunne ha blitt!

PS! Det gikk 3 fly den dagen. Først det flyet vi var med på, til København, Så gikk det et fly til Stockholm, og så enda et til København. Flyet til Stockholm ble beskutt, og hadde kulehull når det landet på Arlanda.

Endret av Andre1980
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm.. ja det er vel både og. Synes ikke servicen har vært noe å rope hurra for. Men det virker som de gjør stor forskjell på folk, etter hva slags tryne de har :ermm:

Du mener at de som er sure i trynet og kaller dem svindlere får dårligere service?

Sikkert. Har kanskje ikke gjort det ( har jo ikke sagt til dem det jeg skrev i den andre tråden her).

Men spesielt flyvertinner og kvinnelige SAS-ansatte synes jeg kan være temmelig nedrige av seg mot høflige mannlige reisende mange ganger.

Endret av groenn
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...