Gå til innhold

Dataen lagger etter formatering

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat formatert win partisjonen min, og etter MYE kluss er jeg nå endelig inne i windows igjen.

Men et problem har oppstått et problem, maskina lagger som f**n for alt.

Bare å scrolle nettsider klikker helt. Jeg har sett at når jeg scroller i opera tar opera.exe ALL cpu kapasitet og det samme gjelder for taskmng.exe når jeg f.eks åpner startpanelet.

Hva skyldes dette?? Den har ikke vært slik før..

Eneste forskjellen siden før jeg formaterte er at jeg la inn catalyst 3.2 drivere nå.

Specs:

XP1800+

KD7-R

256+512 PC2700 MB DDR TWIN-MOS

Win xp pro

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg la inn dx 9.0 først, og hardware accelerator er på maks.

Skjønner liksom ikke helt hva som er feil her...

Jeg fikk større problemer en stund, da maskinen hang etter at jeg la inn xpsp1a, jeg la inn windows på nytt, men da var det like ens...La inn enda en gang, og nå er jeg kommet hit.

Har ikke lagt inn xpsp1 enda, men det skulle ikks si så mye, for det hadde jeg ikke inne på forrige installasjon heller (ikke spør hvorfor)

Lenke til kommentar

Jeg gikk inn i enhetsbehandlinga, og fant at begge ide-kanalene stod på "bruk dma hvis tilgjenglig", men vet liksom ikke om det er riktig.

Er det noe annet sted jeg kan tvinge windows til å kjøre DMA??

Edit: Lette litt mer i enhetsbehandlinga og fant at under systemenheter er DMA aktivert. SÅ da tipper jeg at DMA ikke er problemet.

Må jeg formatere ENDA en gang :( Stress...TG på onsdag jo...

Lenke til kommentar

hvas tår det at de kjører på, udma5 er riktig på hardisk. Ellers er det beste å kjøre en ny formatering tror jeg, du kan jo ikke ha lagt så mye inn en siste tiden...

Har du overklokket sett overklokking tilbake og se om det hjelper, ellers trykk ctrl+alt+del og se hva som sluker cpu og minne

Lenke til kommentar
hvas tår det at de kjører på, udma5 er riktig på hardisk. Ellers er det beste å kjøre en ny formatering tror jeg, du kan jo ikke ha lagt så mye inn en siste tiden...

Har du overklokket sett overklokking tilbake og se om det hjelper, ellers trykk ctrl+alt+del og se hva som sluker cpu og minne

Som jeg forklarte tidligere er det det programmet jeg kjører som stjeler CPU. Ved scrolling i opera tar opera.exe 90-100% CPU, scrolling i explorer tar explorer.exe det samme. Ved åpning av start meny tar taskmang.exe like mye.

Jeg reinnstallerte win flere ganger, og dette har skjedd flere ganger i dag, så jeg håper på en mer permanent måte enn å HÅPE at det går bra å formatere enda en gang...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...