Gå til innhold

Hvordan skru av routing?

ku7

Anbefalte innlegg

Jeg er ute etter hvordan jeg kan skru av routingen på en Topcom - Skyr@acer WBR 345g

Hvordan gjør jeg dette. Fikk høre at å skru av DHCP skulle funke, men, den gang ei.

Problemet oppstår fordi jeg kun prøver å få trådløst nett på rommet mitt, mens den egentlige routeren står i andre enden av huset.

Alle kvikke gode svar mottas med takk! :)

http://topcom.no/userguides.asp?product=358&letter=S

Link til Bruksanvisning :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vil bruke den som access punkt?

På mange (men ikke alle) routere, skal det fungere å slå av DHCP-funksjonen for å la den oppføre seg som et access-punkt. I tillegg må du ikke bruke WAN-porten på routeren, med mindre instillingene i den tilsier at du kan gjøre den om til en vanlig port. Koble en kabel fra en av de vanlige portene i den første routeren, til en av de vanlige portene i den andre routeren.

Jeg har veldig lite erfaring med Topcom, så jeg aner ikke om den faktisk kan fungere på den måten.

Lenke til kommentar

Flott,

Et lite ekstra tips kan være å sjekke kanalene på de to trådløse nettverkene, hold dem gjerne et par kanaler fra hverandre feks. 1, 3, 5 osv. Eller du kan bruke NetStumbler og sjekke hvilken kanal det er minst støy på.

Jeg skal ikke si dette sikkert, for det har jeg aldri prøvd, men hvis du bruker samme SSID på begge punktene (og eventuelt samme krypterigstype / nøkkel) Bør du kunne bevege deg mellom punktene uten at man må ha to nettverk innlagt i instillingene på pcen.

Men siden jeg ikke har testet dette selv, kan det hende det er noe mer som skal til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...