Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Moped fusker i regnet - Hvorfor?

Anbefalte innlegg

Hei og god dag/kveld.

Jeg har en chopper TPGS-408 50ccm moped.

Den er veldig fin men når den kjøres i regn dauer den nesten.

Er det veldig mye regn i veibanen går den knapt fremover.

Da hjelper det å kjøre ut av veien, da vil den speede igjen.

Noen som vet en løsning på problemet?

EDIT: Endret emnetittel til ett mer passende...

Endret av ArneAustenaa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, det har jeg ikke noe spesielt svar på.. Men, et vanlig luftfilter skal funke; p Mne, ville heller ha prøvd å stille motoren, for sykkelen er levert slik, og skal gå uansett!

Har flere kamerater som har sykkel med medlevert powerfilter, og de fungerer bra..

Lenke til kommentar
Hmm, det har jeg ikke noe spesielt svar på.. Men, et vanlig luftfilter skal funke; p Mne, ville heller ha prøvd å stille motoren, for sykkelen er levert slik, og skal gå uansett!

Har flere kamerater som har sykkel med medlevert powerfilter, og de fungerer bra..

Ok takk for god hjelp=)

Lenke til kommentar

luft filtere ( powerfiltere) er av dårlig kvalitet, tåler lite vann ,, du kan evt prøve med et litt mere lukket filter, som Dette foreksempel ,, motoren din dør ut pga det er for mye vann i filteret! eller vann som spruter opp i det, når du kjører i en våt veibane!

Lenke til kommentar

luft filtere ( powerfiltere) er av dårlig kvalitet, tåler lite vann ,, du kan evt prøve med et litt mere lukket filter, som Dette foreksempel ,, motoren din dør ut pga det er for mye vann i filteret! eller vann som spruter opp i det, når du kjører i en våt veibane!

Ja kjenner det så vidt når det begynner å regne men når veibanen er våt så spruter det og da stopper den nesten =(

Man takk for hjelpen

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...
TPGS... Chinavare?

Sjekk luftfilter/tennplugghette og sånt når du merker at den begynner å daue.

Nå, litt vanskelig å sjekke pga den er ikke påskiltet for øyeblikket.

Men har tentk til å teste med nytt luftluftfilter, må bare finne ett som er passende....

Tennplugghetten er fin når den fusker. Sitter godt på og så er den av metall=)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...