Senior47 Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Får ikke lenger koblet meg opp mot news.online.no! I Outlook Express får jeg denne feilmeldingen: "Finner ikke serveren" Konfigurasjon: Konto: news.online.no Server: news.online.no Protokoll: NNTP Port: 119 Sikker (SSL): 0 Kode: 800ccc0d I Thunderbird får jeg bare meldingen: "Klarte ikke koble til tjeneren news.online.no" Er oppkoblet med Canal Digital, har online.no e-postkonto og kobler meg opp mot news med dette passordet - på samme måte som jeg alltid har gjort. Canal Digital har ikke support på outlook express (men burde vel kunne si om newsserveren virker eller ikke!) og Telenor kan ikke gi support på kunder fra andre selskap... og kan derfor heller ikke si hvilke tjenester som inngår hos det enkelte selskapet! Noen her som klarer å koble seg opp mot news.online.no? Eller vet noe om tjenesten er stoppet - eller andre årsaker til at jeg ikke lenger "kommer på"? Senior47 Lenke til kommentar
tingo Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Det er lenge siden online.no "outsourcet" Usenet News tjenesten sin. tingo@kg-home:~$ host news.online.no news.online.no is an alias for text-europe.isp.giganews.com. text-europe.isp.giganews.com has address 216.196.109.146 Det kan jo være at giganews har problemer? (jeg bruker NextGenTel, så jeg får ikke sjekket Telenor sin) Lenke til kommentar
Senior47 Skrevet 24. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2009 Det kan jo være at giganews har problemer?(jeg bruker NextGenTel, så jeg får ikke sjekket Telenor sin) Mulig "problemet" ligger mellom CanalDigital/Telenor. Fant en setning på Telenors side hvor det stod at en måtte benytte Telenors oppkobling for å bruke news. Det rare er jo at det har virket i over ett år nå uten problemer. Men kanskje CanalDigital har kuttet ut telenor nå? Det irriterende er at hverken Canal Digital eller Telenor vil svare på spørsmål om dette, det henviser bare til hver andre! Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Høres merkelig ut, Canal Digital er Telenor. Så burde ikke være noe problem det. Canal Digital sitt nett er knyttet rett inn i Telenor sitt hovednett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå