WangenPs3 Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Hei Kjøpte meg en Sanyo PLV-Z3000 Full HD projector i midten av Desember som henger i taket: Problemet jeg har (som er relativt irriterende), er enkelte ganger jeg skal bruke projectoren, så blinker power knappen rødt (som i manualen sier at den kjøler ned pæra). Men det jeg da ikke skjønner er at den gjør det selv om den ikke har vært i bruk på et døgn eller 2. Den fungerer som den skal når den vil, men når den da mener at den kjøler seg ned så får jeg ikke brukt den på en stund. Etter 90 sekunder så slutter den å blinke, og den lyser rødt hele tiden for å fortelle at den er i stand-by modus. Prøver å skru på igjen etter det, men da åpnes dekslet opp foran linsa, og 4-5 sekunder senere så lukker den dekslet igjen og starter opp med nedkjøling(blinking). Pleier å skru av hovedbryteren etter avkjøing når den har vært i bruk noen timer, og av og til så bare lar jeg den være i stand-by. Er det en feil med projectoren min, eller er det noe jeg ikke skjønner? Har skrudd ned varmen i leiligheten så det skal ikke være problemet, så blir ganske frustrert her. Kan ikke tenke meg neste gang jeg inviterer kompiser over på besøk for å ha en film/spillekveld, og så nekter den å vise bildet. Da blir jeg ikke populær Noen som har en formaning hva som er galt, eller blir jeg nødt til å kontakte Sanyo/Leverandøren?! All hjelp mottas med glede Mvh Wangen Lenke til kommentar
Junkers Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 (endret) Hei Kjøpte meg en Sanyo PLV-Z3000 Full HD projector i midten av Desember som henger i taket: Problemet jeg har (som er relativt irriterende), er enkelte ganger jeg skal bruke projectoren, så blinker power knappen rødt (som i manualen sier at den kjøler ned pæra). Men det jeg da ikke skjønner er at den gjør det selv om den ikke har vært i bruk på et døgn eller 2. Den fungerer som den skal når den vil, men når den da mener at den kjøler seg ned så får jeg ikke brukt den på en stund. Etter 90 sekunder så slutter den å blinke, og den lyser rødt hele tiden for å fortelle at den er i stand-by modus. Prøver å skru på igjen etter det, men da åpnes dekslet opp foran linsa, og 4-5 sekunder senere så lukker den dekslet igjen og starter opp med nedkjøling(blinking). Pleier å skru av hovedbryteren etter avkjøing når den har vært i bruk noen timer, og av og til så bare lar jeg den være i stand-by. Er det en feil med projectoren min, eller er det noe jeg ikke skjønner? Har skrudd ned varmen i leiligheten så det skal ikke være problemet, så blir ganske frustrert her. Kan ikke tenke meg neste gang jeg inviterer kompiser over på besøk for å ha en film/spillekveld, og så nekter den å vise bildet. Da blir jeg ikke populær Noen som har en formaning hva som er galt, eller blir jeg nødt til å kontakte Sanyo/Leverandøren?! All hjelp mottas med glede Mvh Wangen Mulig at det er en ide å ha den i standby bestandig ? Drev og slo av min før, men det siste året har den stått i standby. Har ikke hatt noen problemer med min Epson. Mulig at det er SW som blir forvirret og kommer ut av sekvens. Det kommer nokså sikkert ikke av varme i rommet ihvertfall. Kjedelig sak, med den ellers lekre PJen du har skaffet deg. Ville definitivt tatt dette opp med leverandøren hvis det ikke løser seg. Endret 28. januar 2009 av Junkers Lenke til kommentar
WangenPs3 Skrevet 6. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2009 Skal prøve å la den stå i standby fremover........Var litt bedre i slutten av Februar, men nå i det siste igjen så har den begynt med nedkjølingen. Får se om det gir seg hvis jeg lar den stå i standby og er det ikke i orden så tar jeg det opp med leverandøren.... Takk for svaret Lenke til kommentar
WangenPs3 Skrevet 10. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2009 Tror ikke stand-by "trikset" fungerte gitt. Brukte den litt på søndag til X360 og noen episoder heroes på PS3, og når jeg skulle bruke den igår kveld igjen så bare trykka jeg på Power knappen og samma dritten skjedde. Pratet litt med Leverandøren idag, og han mente at det kanskje kunne være at den ikke fikk nok luft som gjorde det. Som dere kan se på bildet lenger opp så henger den i taket med et klarning på ca. 15-18 cm til veggen bak. Men er ikke det mer enn nok for en projector i den prisklassen? HAr sett flere som har dedikerte hjemmekinoer hjemme, hvor projectoren står på en liten hylle bakerst i rommet, og det virker ikke som om det er noe problem for dem. Når jeg starten den opp så hører jeg viftene starter opp, men akkurat i det dem skal kjøres igang så kommer det en liten lyd som jeg vil tro er at den ikke klarer det helt og så lukker dekslet seg og cool off starter. Og viftene er jo på siden av projectoren (den som dere ser helt klart til høyre for fronten) så ville ikke tro at den får for lite luft. De sa hvertfall at jeg skulle ta den ned fra taket og sette den på bordet for å teste derfra, men det er en litt "håpløs" løsning mtp. kabler som ligger i kabelskinner og ikke minst at jeg tror den får nok luft der den henger. MW Lenke til kommentar
Junkers Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Tror ikke stand-by "trikset" fungerte gitt. Brukte den litt på søndag til X360 og noen episoder heroes på PS3, og når jeg skulle bruke den igår kveld igjen så bare trykka jeg på Power knappen og samma dritten skjedde. Pratet litt med Leverandøren idag, og han mente at det kanskje kunne være at den ikke fikk nok luft som gjorde det. Som dere kan se på bildet lenger opp så henger den i taket med et klarning på ca. 15-18 cm til veggen bak. Men er ikke det mer enn nok for en projector i den prisklassen? HAr sett flere som har dedikerte hjemmekinoer hjemme, hvor projectoren står på en liten hylle bakerst i rommet, og det virker ikke som om det er noe problem for dem. Når jeg starten den opp så hører jeg viftene starter opp, men akkurat i det dem skal kjøres igang så kommer det en liten lyd som jeg vil tro er at den ikke klarer det helt og så lukker dekslet seg og cool off starter. Og viftene er jo på siden av projectoren (den som dere ser helt klart til høyre for fronten) så ville ikke tro at den får for lite luft. De sa hvertfall at jeg skulle ta den ned fra taket og sette den på bordet for å teste derfra, men det er en litt "håpløs" løsning mtp. kabler som ligger i kabelskinner og ikke minst at jeg tror den får nok luft der den henger. MW Den får nok luft. Min står på en trang hylle helt oppunder taket, med kun 5cm klaring bak. Returner den, er mitt råd. Lenke til kommentar
WangenPs3 Skrevet 10. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2009 (endret) Tror ikke stand-by "trikset" fungerte gitt. MIN EGEN TEKST MW Den får nok luft. Min står på en trang hylle helt oppunder taket, med kun 5cm klaring bak. Returner den, er mitt råd. Har du samme PJ?(glem dette spørsmålet da jeg skjønner at du har Epson:) ) Er nok bare et desperat forsøk fra leverandør å ikke ta den tilbake i bytte mot ny eller ta service på den. Jeg tar kontakt med dem i morgen tidlig og sier at den må tilbake for enten service eller få ny vare. Takk for svaret Junkers Endret 10. mars 2009 av WangenPs3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå