asdfasd Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 Har tatt ut floppydiskene på to PC'er men når jeg satt de på plass igjen og startet maskinene, fikk jeg feil om "Floppy Fail". La også merke til at lyset på floppyene lyste grønt konstant, noe som det ikke gjorde på en nyere maskinen som jeg har bygd, noen som vet hva som er galt, vet at IDE kablene kan stå feil vei, men jeg har testet begge veier med samme resultat. (Gammle HK som det går ann å sette kablene omvendt vei osv.) Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 hadde jeg ikke vist bedre så hadde jeg sagt at FD kablen er satt feil vei, men du sier du er sikker på at den er riktig vei så da så... Sjekk at BIOS settingen er riktig (hvis det er noe å endre da...) Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 På noen HK/Floppyer så kan kablen settes feil på flere enn 2 måter. En eller begge pluggene kan sitte feil vei på HK'et eller floppyen, og hele kabelen kan være satt feil vei (enden som skal inn i floppy kan settes på HK og omvendt). Enden hvor noen av lederne på kabelen er snudd skal inn i floppyen. Ellers pleier det å være en rød strek på lederen som indikerer pinne 1. På noen floppyer er det faktisk bare mulig å sette kabelen feil vei (Jeg har en slik en). Der må man se etter en liten "tapp" på kretskortet som kan knekkes ut for å få satt kabelen riktig vei. Funker ikke noe av dette bør du prøve å bytte kabel eller floppystasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå