Bruno Mars Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Er det noen "enkel" måte å lage en webside som man greit kan legge inn nytt innhold på etterhvert. Type CMS- system. Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 http://letmegooglethatforyou.com/?q=c%23+cms Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 23. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2009 Tnkte mer på noe slikt, men bare C# istedenfor PHP. Eller takk. Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Jeg har laget mange slike og det er slett ikke vanskelig i det hele tatt. Det som derimot er utfordringen er å få til en skikkelig HTML editor. Det finnes heldigvis et par gratis komponenter der ute som kan brukes. Søk i forumet her etter HTML editor så finner du sikkert ut av det. Når det gjelder bruken så skal du studere kontrollen asp:literal. Den gjør at du kan vise HTML dokumenter direkte fra en lagret streng på en SQL server. Du må også studere session variabler for å slippe å kode deg sønder og sammen. Utrolig nyttig. Et annet tips er å lage en klasse basert på System.Web.UI.Page. I denne klassen kan du definere alle variablene du har behov for. Lag den som properties og la propertien bruke SESSION som lagringsplass. Dette gjør at alle dataene du jobber med vil leve fra side til side. Utover dette så bruker du dette forumet for hjelp ;-) Lenke til kommentar
dahwan Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Jeg har selv en god slump erfaring når det gjelder endring av sider online. Uheldigvis har jeg alltid tatt det for gitt at brukerne klarer å legge inn html innhold selv. Men nylig har jeg fått i oppdrag å lage en slags wysiwyg cms. Vet noen om en gratis asp kontroll e.l. som klarer dette for meg? Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 25. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2009 Noen gode sider eller bøker for å lære det der, HDSoftware? Å bruke en gratis HTML editor er ikke noe problem. Det som er viktig er at jeg skal bygge opp selve siden/systemet for å lære. Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Heisan Det har jeg allerede svart på ;-) ASP:Literal er det du er ute etter Du kan også studere ASP:Repeater for å lage "blogg" lignende sider Og som sikkert tidligere nevnt, dette forumet når du står fast Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 25. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2009 Ja, men vet du om noen spesifikke sider eller bøker som er gode til dette? Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 bruker bare MSDN og dette forumet jeg..... Ellers så finnes det jo noen open-source prosjekter du kan laste ned og kikke på. Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2009 Prøver litt nå med noe lignende fra denne tutorialen (krever innlogging, gratis). Her er litt av koden: using System; using System.Collections; using System.Configuration; using System.Data; using System.Web; using System.Web.Security; using System.Web.UI; using System.Web.UI.WebControls; using System.Web.UI.WebControls.WebParts; using System.Web.UI.HtmlControls; using System.Data.SqlClient; public partial class Templates_Default : System.Web.UI.MasterPage { protected void Page_Load(object sender, EventArgs e) { if (!Page.IsPostBack) { BindMenu(); } } private void BindMenu() { SqlConnection conn = new SqlConnection(Minside.Common.ConnString); SqlCommand cmd = new SqlCommand("spListCategories", conn); cmd.CommandType = CommandType.StoredProcedure; [b]cmd.Connection.Open();[/b] SqlDataReader dr = cmd.ExecuteReader(); this.repMenu.DataSource = dr; this.repMenu.DataBind(); cmd.Connection.Close(); cmd.Dispose(); conn.Dispose(); } } Får feilmelding på den linja jeg har uthevet her. Hva er feilen? Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Tja, si det. Men du - hvis du bruker .NET 3.5 (siste versjon) i stedet så har du noe som heter LINQ. En mye mere elegant og bedre løsning Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2009 Ok. Jeg vet ikke så mye om .net og LinQ. Men skal det bar legges til System.Linq øverst eller noe da? Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Normalt gjør Visual Studio dette for deg hvis du kjører på V2008. Kjører du V2005 så kan du ikke bruke LINQ uten å køle en masse. Derimot kan du lage en datamodell og dermed får du alt dette gratis, men hvis det er slik at du kunn sitter og leker deg så annbefaler jeg deg å laste ned V2008 versjonen av Visual Studio. Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2009 Jeg bruker Visual Web Developer 2008 express edition. Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Da bør det være støtte for LINQ Se om du kan lage en Dataconnection av typen LinqTOSQL. Trekk over tabellene du vil bruke og vips så har du et LINQ objekt du kan da bruke det slik: MyLinqObjectContext db = new MyLinqObjectContext og gjøre spørringer slik: var poster = from r in db.MinTabell where r.EttFelt == EnEllerAnnenVerdi select r; Dermed har du alt du trenger, inklusive alle relaterte poster inne i objektet POSTER Du kan f.eks. sette DataSource til å peke på POSTER. Du kan bruke ForEach(...) på POSTER, etc. etc. Lenke til kommentar
dahwan Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Jeg har en server som ikke støtter ASP.NET. Finnes det noen WYSIWYG editor jeg kan bruke? (PHP) Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 SJekk ut FCKEditor. Tror den er tilpasset for alt mulig, inklusivt PHP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå