Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

ATI Readeon 9600: Blå skjerm og beskjed om ødelagt driver

Anbefalte innlegg

Hei!, Skjermen på pcen min blir avogtil helt blå og står at Driveren min kan være ødlagt, så slår den seg på igjen..

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre, så hadde vært fint med litt hjelp eller noe.

Hva er driver ? : P

Mod. anm.

Tittelen på denne tråden er blitt endret. Vi anser det er viktig å ha gode titler i forumet her av flere årsaker. Blant annet fordi forumet blir mer ryddig og oversiktig samtidig som det er lettere å få de svarene man er ute etter og de rette personene til å lese tråden med en god tittel.

Vanligvis når et emne har en dårlig tittel gir vi en advarsel i tråden for deretter å stenge tråden dersom tittelen ikke endres, men siden jeg ser at du er rimelig ny her på forumet har jeg valgt å endre tittelen for deg denne gangen.

Velkommen til forumet

Endret av cyclo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er sannsynligvis snakk om skjermkortdriveren din. Hvis du forteller oss hva slags maskin/skjermkort du har finner vi nok en link til en oppdatert driver :)

Edit: En driver er et program som styrer/kontrollerer maskinvaren din.

Endret av trn100
Lenke til kommentar

Drivere er programmer som fungerer som tolk mellom et operativsystem (fordeler ressursene i datamaskinen ) og en maskinvare.

det finnes forskjellige type drivere men i ditt tilfelle er det mest sannsynelig sjermkortdriveren som er ødelakt

grunnen til at den virker er nok at den ikkje har bruk for driveren når maskinvaren har blitt vanskeligere. då får den støtte i oprativsystemene og driveren for dette trenges ikke mer.

:hmm:

Lenke til kommentar
Er sannsynligvis snakk om skjermkortdriveren din. Hvis du forteller oss hva slags maskin/skjermkort du har finner vi nok en link til en oppdatert driver :)

Edit: En driver er et program som styrer/kontrollerer maskinvaren din.

Jeg har ATI Readeon 9600 series.

Har IBM pc..

+ At skjermen min blinker Svart av og til..

Lenke til kommentar

Du ikke gjøre dette, men for å inneha en stabil maskin lønner deg seg aldri å installere nye drivere på gamle drivere. Du kan gjøre dette fra "Kontrollpanelet" og "Legg til fjern programmer". Et lite tips er å laste ned driveren før du avinstallerer den gamle, så alt ligger klart.

Lenke til kommentar

Så var det det med CPU da, 1-2 Cpu står det, betyr det at da er det plass til en til?

Du ikke gjøre dette, men for å inneha en stabil maskin lønner deg seg aldri å installere nye drivere på gamle drivere. Du kan gjøre dette fra "Kontrollpanelet" og "Legg til fjern programmer". Et lite tips er å laste ned driveren før du avinstallerer den gamle, så alt ligger klart.

Takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Som sagt vanskelig å komme med utfyllende informasjon uten å vite mer om maskinen din. Hvis du kan fortelle hvordan IBM du har (modell og navn) kan jeg finne mer informasjon på internettet om ønskelig.

Finner liksom ikke infoen, men den er bygd av en fyr fra Canada.

Men kan jo feks, åpne den da.. hvordan ser en Dobelkjerneprossesor ut?

Lenke til kommentar

Kjenner ikke til bygge prosessene til fyrer fra Canada (;)), men nei du kan ikke se dette direkte da prosessoren vil se helt identisk ut med en vanlig prosessor med en kjerne. Dessuten er prosessoren dekket med en prosessorvifte, så du vil ikke kunne se noenting av interesse. Vet du hvordan prosessor maskinen har? Hvis ikke er det enkelt å finne det ut.

Som i stad, trenger du å gå til "Kontrollpanelet", klikk deretter "System" og les hva som står nederst til høye i dialogboksen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...