Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Forhold i 2,5 år - så forelsket i en annen?

Gjest Guest_Anonym_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Anonym_*

Har de siste 2 årene hatt fast følge.

Det hele startet med at jeg forelsket meg i ei jente jeg kjenner fra grunnskolen (altså hu jeg har vært sammen med i over 2 år). Vi ble i lag i starten av videregående og går på samme skole. Vi har hatt det absolutt toppers hele tiden (med noen små tvil innimellom, men vi har kommet oss gjennom dem og). Men de siste månedene virker det som følelsene mine for henne har avtatt. Jeg er ufattelig glad i henne, men har mistet... ja jeg vet ikke rett og slett. Jeg vet at det ikke er bare forelskelsen som har tatt slutt for det gjorde den for lenge siden, men vi fortsatte sammen til tross. Hele tiden har det vært små tanker i hodet mitt etterhvert som jeg har funnet ut at jeg og kjæresten ikke har så altfor mye til felles, små ting som; Forskjellig musikksmak, jeg liker å gå på jakt og turer i skog og mark - hun liker ikke det så mye, jeg trener mye - hun gjør ikke det, jeg har en enorm iver for PC spill og film - ikke hun, liker ikke samme typer film osv... Etterhvert så har lista mi blitt lang av slike små ting. Noen synes jeg er sjarmerende og at hun ikke liker det jeg gjør er ikke så viktig for meg synes jeg.

Men rett etter jul nå skjedde det noe nytt. Plutselig begynte jeg å få følelser for andre jenter igjen (sterke følelser), og ikke bare vennskapelige følelser. Tidligere i forholdet har jeg bare vært interessert i henne, men nå virker det som jeg ubevisst søker etter andre partnere... det er ihvertfall en veldig merkelig følelse jeg sitter inne med nå.

Det er spesielt en jente jeg har sterke følelser for, det minner om forelskelse, blodet bruser og jeg blir glad når hun er i nærheten. Men samtidig er det tungt for brystet og alt er bare merkelig. Har vært forelsket mange ganger før, men nå er det godt og helt jævlig på samme tid. Kan det ha noe med at jeg allerede er sammen med noen mens dette skjer?

Vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre, kanskje noen her har noe vettugt å si? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rayline: Vet ikke helt om det er løsningen, det frister no jævlig noen ganger. Komme seg ut i ungkarslivet igjen og være litt friere, men jeg er fordømt glad i henne og vil ikke såre henne på noe vis :/

Vet at jeg ikke bør fortsette forholdet bare fordi jeg synes synd på henne elns. Men det er mest fordi jeg faktisk har lyst til å fortsette... samtidig derimot virker det bare mer og mer som vi vil forskjellige ting.

Blant annet vil hun studere videre rett etter videregående, mens jeg skal i forsvaret også kanskje ta utdannelse en helt annen plass, noe som gjør ting komplisert...

Tror at det jeg vil vite er om noen har opplevd noe lignende før og om de kan si litt om det?

Er dette bare en midlertidig greie som vil gå forbi?

Lenke til kommentar

Som du kanskje har sett av profilen min er jeg 47, så ja - jeg har opplevd både det ene og det andre når det gjelder forhold. Jeg skjønner godt hva du er inne i nå, men believe me - det nytter ikke å være sammen med noen bare fordi man er glad i noen. Herre min hatt - du er jo ung, og du kommer garantert til å ha mange, mange flere forhold enn det du er inne i nå - ihvertfall så gjelder det de fleste. Det er svært sjeldent at man blir sammen i så ung alder, og fortsetter med den samme i mangfoldige år.

Men hvis du er fordømt glad i henne, da nytter det heller ikke å å gå å vibrere over andre damer....:-)

Man må ta et valg - og hvis det stemmer det du sier at dere er så forskjellige, ja da blir det enda hardere, jeg sier ikke umulig - langt ifra, men det vil bli hardere. Og når du skal i militæret, og dama di er i en helt annen del av verden enn deg - da skal du nok se at livet fort kan ta vendinger som man ikke trodde skulle skje.

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar
Hmm, problemet kan oppstå når du eventuellt gjør det slutt, husk: Man vet ikke hva man har før man mister det.

Nettopp det som er veldig vanskelig også :S

Er ikke akkurat noe man kan gå tilbake på :/

Hmm, problemet kan oppstå når du eventuellt gjør det slutt, husk: Man vet ikke hva man har før man mister det.

Tja... Det er jo overtydelig at TS er dritlei sin nåværende, hva i alle verden skal han med henne da?

Kanskje jeg har overdrevet litt... er ikke "dritlei" henne, men snarere usikker på om det er "meant to be"...

Men tro meg, vurderer å gjøre et clean cut. Problemet er etterpå, om hun blir så distrahert av bruddet at det går til helvette for henne med eksamener osv.

Hun er ei utrolig smart of flink jente, men hun blir lett distrahert av slike ting... så vurderer litt å kanskje vente med det til alt slik er unnagjort... Er jo kanskje mulig at ting blir bedre :/

Eller bare gjøre det nå sånn at hun har litt tid til å komme seg på...

Vi skal ihvertfall på en kort liten "ferietur" sammen om ikke så lenge, noe som har vært planlagt en stund. Blir nok å vente til etter da, kan hende vi får "pleiet" forholdet litt...

Lenke til kommentar

Nettopp det som er veldig vanskelig også :S

Er ikke akkurat noe man kan gå tilbake på :/

Tja... Det er jo overtydelig at TS er dritlei sin nåværende, hva i alle verden skal han med henne da?

Kanskje jeg har overdrevet litt... er ikke "dritlei" henne, men snarere usikker på om det er "meant to be"...

Men tro meg, vurderer å gjøre et clean cut. Problemet er etterpå, om hun blir så distrahert av bruddet at det går til helvette for henne med eksamener osv.

Hun er ei utrolig smart of flink jente, men hun blir lett distrahert av slike ting... så vurderer litt å kanskje vente med det til alt slik er unnagjort... Er jo kanskje mulig at ting blir bedre :/

Eller bare gjøre det nå sånn at hun har litt tid til å komme seg på...

Vi skal ihvertfall på en kort liten "ferietur" sammen om ikke så lenge, noe som har vært planlagt en stund. Blir nok å vente til etter da, kan hende vi får "pleiet" forholdet litt...

Du skal ALDRI ALDRI ALDRI kaste vekk folk sin tid ved å være sammen med dem for å være "snill". Det er rett og slett respektløst! Når følelsene er over så er de over. Da er det beste for alle at en avslutter og kommer seg videre.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-156616

Stakkars jente som er lykkelig uvitende om at kjæresten hennes er forelsket i ei annen jente!

Nei er du så glad i henne som du sier så bryter du med henne, eller iallefall fortelle henne om dine følelser så hun kan ta et valg om å prøve videre med deg eller å velge å gå..Gi henne et valg og ikke bare vær sammen med henne for at du synes synd på henne. Da respekterer og verdsetter du ikke hennes følelser

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...