Applebee Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 (endret) Hei. Har nå sittet en god stund og prøvd å få til en minnepenn jeg kan innstalere XP fra. ' Fant da en tutorial på nettet som forklarte hvordan man skulle gjøre det. Jeg lastet ned et program som heter "USB_Multiboot_10".. åpnes i CMD. Fikk da klar beskjed om å gjøre Minnepennen om til enten FAT\NTFS\FAT32 (helst ikke 32) Prøvd å formatere den og gjøre filsystemet om til alle sammen uten noe hell. Anyone? Edit: Ser nå at det står "I" i CMD, og Minnepennen er "H". I er en annen minnepenn som også er i FAT, MEN jeg har prøvd begge Minnepennene. Edit2: endret emnetittel til noe bedre. Endret 24. januar 2009 av Applebee Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Det skal ikke være nødvendig med mer enn ca 1 time for deg, før du kan sitte foran en ferdig installert XP. Starte med å partitionere og formatere USB din i Vista via CMD (as admin) med …diskpart..commando. (formatere i Fat32 file system) Du får ikke mer info om det., det må DU klare selv. Bruk hjelp og support din. Kan du gjøre det? Slik at når du starter med Usb og at ..bootmgr is missing…kommer fram? Deretter skal du få hjelp her, slik at du booter i Vistas PE for å installere XP. Du trenger ikke noe annet verktøy enn å eventuelt integrere drivere for kontrolleren…hvis nødvendig, manuelt eller med nlite, hvis du ikke vet hvordan du gjør det og manuelt. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Tror problemet er størrelsen på minnepennen du har, 4GB. Fat16 - Støtter vel ikke større disk størrelse enn 2GB, så du må dele minnepennen i 2 feks. http://support.microsoft.com/kb/118335 Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 24. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2009 (endret) Takker for svar folkens Men jeg fant Windows CD`en, og da tenkte jeg at jeg liksågodt prøvde den. Det funket (uheldigvis?), men den er i 32 bit, så jeg får vel prøve minnepenn løsningen uansett. Tror problemet er størrelsen på minnepennen du har, 4GB. Fat16 - Støtter vel ikke større disk størrelse enn 2GB, så du må dele minnepennen i 2 feks. http://support.microsoft.com/kb/118335 Har prøvd både 2gb minnepenn og 4gb minnepenn. Edit: Får verken innstalert 64bit W7 eller 64bit XP fra 32bit XP... (Skal ordne dualboot etterhvert) Edit2: Jeg følger denne guiden for XP på minnepenn. Men nå oppstår et annet problem: Edit3: Til nå går alt som det skal Edit4: Neida.. det gjorde det ikke: # Start PE Builder from the Start Menu. Point “Source:” to the location of your Windows XP setup files containing SP1 or SP2.# Make sure the “Output:” is set to “BartPE”. If using SP2: go into the Plugins configuration dialog and enable “RpcSS needs to launch DComLaunch Service First - SP2 only”. Der har jeg et problem, siden BartPE eller PE Builder ikke støtter XP 64bit versjon (Det jeg prøver å innstalere) Endret 24. januar 2009 av Applebee Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå