cd32 Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Hei.. Trenger hjelp til valg av nettpc Har brukt to uker på og koke det ned til to modeller, men greier ikke bestemme meg.. Er 9" nok? trenger jeg 3G? osv.. Håper noen kan komme med noen innspill som gjør valget enklere.. Dette kunne jeg tenke meg: Hvit PC Så lett og liten som mulig (men ikke så liten at det blir stress og bruke) 3G for surfing der jeg har mobildekning (til reising, ferie..) 6Cell batteri Ellers har jo stort sett alle maskinene Atom 1.6GHz og 1GB Ram (bare og sette i en 2GB brikke) Alternativene jeg har endt opp med er følgende: Asus EEE 901GO (9" med 3G) https://prisguiden.no/product.php?productId=101451 Asus EEE 1000H (10" uten 3G) http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=161883&model= Har ingen erfaring med så små skjermer/maskiner, men er vel litt redd for at 9" blir litt lite? Skal bruke maskinen som en PC nr.2 når jeg er borte fra hjemmet.. Så det blir surfing og film for det meste.. Noen som har erfaring med surfing med 3G, fungerer dette eller blir det håpløst når man er ute på farten? Gjerne på toget fra Bergen til Oslo.. Takker og bukker for all tilbakemelding! Lenke til kommentar
cd32 Skrevet 1. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2009 Ingen?? Da ble det 1000H, 8.9" blir for lite.. Bruker HTC Diamond som 3G modem.. Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Jeg har selv 1000h, endte opp med den etter å ha prøvd 901 og 1000h side om side, mye pga størrelsen på tastaturet... Tror du vil bli fornøyd med pcen Lenke til kommentar
daktaphil Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Hvordan er det med den 901GO (med 3G) Nå man skal på nettet med denne i en 3G sone, hvordan blir dette da? Med en telefon så trekkes jo kontoen din på abonnomentet, men hvordan er dette med PC? Mulig det er et dumt spørsmål, men hadde vær bra om noen har et svar på det, hvis noen skjønte hva jeg mente. Lenke til kommentar
curiousx Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Hvordan er det med den 901GO (med 3G)Nå man skal på nettet med denne i en 3G sone, hvordan blir dette da? Med en telefon så trekkes jo kontoen din på abonnomentet, men hvordan er dette med PC? Mulig det er et dumt spørsmål, men hadde vær bra om noen har et svar på det, hvis noen skjønte hva jeg mente. Kontoen trekkes på samme måte som når SIM-kortet sitter i en mobil eller du bruker mobilen som modem til å surfe. Forskjellen er bare at SIM-kortet settes inn i maskina og ikke i telefonen... Antar at det det er greit med et dataabonnement med tanke på prisen. Lenke til kommentar
cd32 Skrevet 14. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2009 Da var min hvite ASUS 1000H i hus.. Veldig godt fornøyd sålangt, ingen kraftplugg dette her, men god til sine ting.. Og VELDIG glad jeg ikke gikk for en 8.9" Bruker mobilen som 3G modem, fungerer utmerket.. (HTC Diamond) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå