Shifty Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 (endret) Alt jeg behøver er en random omformer fra f.eks Clas Ohlson, right? Trenger jeg noen fler ekstra kabler? Endret 23. januar 2009 av Shifty Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Nå svarer jeg et spørsmål med et spørsmål. Men hva slags TV har du? Jeg har hørt og mener å huske også å ha lest spesifikasjoner at enkelte TVer klarer å vise både PAL og NTSC uten noen ekstra dupeditter. Eneste som må gjøres er å sette TVen til riktig modus i menyen. Mulig jeg er på villspor, men er vell verdt å titte gjennom menyen for å se om ditt TV har denne muligheten. Lenke til kommentar
Shifty Skrevet 23. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2009 Nå svarer jeg et spørsmål med et spørsmål. Men hva slags TV har du? Jeg har hørt og mener å huske også å ha lest spesifikasjoner at enkelte TVer klarer å vise både PAL og NTSC uten noen ekstra dupeditter. Eneste som må gjøres er å sette TVen til riktig modus i menyen. Mulig jeg er på villspor, men er vell verdt å titte gjennom menyen for å se om ditt TV har denne muligheten. Hei. Tv'en min kjører NTSC. Kanskje jeg formulerte spørsmålet litt feil, men jeg tenkte på strømkabler osv, i og med at kabelen som vil følge med er beregnet til USA. Lenke til kommentar
John1989 Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Du finner deg vel en standard strømplugg som går fra norsk plugg til amerikansk plugg på clas ohlson eller en slik butikk. Ellers er det vel bare å prøve seg fram Lenke til kommentar
Shifty Skrevet 23. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2009 Vil en original europeisk SNES powersupply funke på en amerikansk SNES? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 (endret) Med all sannsynlighet, men du kan antageligvis enkelt sjekke. Det skal stå på strømforsyningen hva den gir ut, og et eller annet sted i nærheten av inngangen på Snes-en finner du nok hva den skal ha inn også. EDIT: På min (PAL) står det "AC 9V" like under strøminntaket, og et klistremerke under opplyser om at det skal være 1,3A. Stemmer det med det som står på NTSC-maskinen skal det gå helt fint. Endret 23. januar 2009 av Isbilen Lenke til kommentar
Shifty Skrevet 24. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2009 Med all sannsynlighet, men du kan antageligvis enkelt sjekke. Det skal stå på strømforsyningen hva den gir ut, og et eller annet sted i nærheten av inngangen på Snes-en finner du nok hva den skal ha inn også. EDIT: På min (PAL) står det "AC 9V" like under strøminntaket, og et klistremerke under opplyser om at det skal være 1,3A. Stemmer det med det som står på NTSC-maskinen skal det gå helt fint. Takk, men problemet er at jeg ikke har kjøpt en amerikansk SNES enda.. Vil være 100% sikker på hva jeg trenger for å få den til å funke som normalt. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 (endret) Jeg søkte litt rundt, vil ikke slå det 100% fast enda, men det kan faktisk se ut til at den amerikanske Snes-en bruker 10V. I så fall må du bruke den originale PSU-en med omformer. I hine hårde dager var det et svensk selskap som reklamerte på baksiden av Power Player om at de kunne bygge om Snes-en din til "Multi-x" eller noe sånt, en sonefri maskin. Se om du får tak i en av dem. EDIT: Her er en FAQ om strømforsyninger til masse gamle spillmaskiner http://www.geocities.com/cpepin1976/voltages.txt Endret 24. januar 2009 av Isbilen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå