trygvan Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Hei, Jeg skal snart til New York 7 dager alene, og gleder meg til det. Men husker siste reiseopplevelse alene da jeg reiste på interrail i nesten 3 uker og trodde det skulle bli så bra, men det ble nesten like mye strevsomt som givende og synes ikke jeg fikk så mye ut av turen som jeg gjerne skulle gjort. Er det noen som har tips til hvordan man som alenereisende bør oppføre seg/ hva man bør gjøre for å ikke bli helt "lost", men få masse ut av en tur til New York? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Folk er forskjellige, men for noen er en frivillig guide kanskje et tips? http://www.aftenposten.no/reise/article2735663.ece Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 jeg har laget denne tråden som du kanskje har sett allerede. hvis du skal reise alene vil jeg absolutt anbefale deg å bo på vandrehjem da du lett blir kjent med mange andre som er i samme situajson som deg selv. på mange vandrehjem henger det lapper om gratis, gående guiding som absolutt kan anbefales. Lenke til kommentar
trygvan Skrevet 25. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2009 Takk for veldig gode svar. Jeg har både sett på den ordningen med frivillig guide og den tråden din, ilpostino. I tillegg trekker jeg jo på erfaringene fra sist gang. Jeg har bestilt plass på 4mannsrom på et hostell som har god rating hos www.hostelworld.com, så da regner jeg med at den suksessfaktoren er i orden. Også har jeg tatt kontakt med en bekjent i NY som jeg håper vil være frivillig guide. Minimum jeg kommer til å gjøre er å ta guida tur med båt og/eller buss, muligens en sånn frivillig guide om ikke bekjenten min kan stille. I tilllegg tror jeg at jeg skal prøve å lage et mer eller mindre fast program for når jeg skal besøke Times sq, frihetsgudinnen, Rockefeller, Central park, etc. og prøver å lese i ny NY-utgave av Lonelyplanet. Har troa på at dette kan bli bra. Men ja, takk for gode svar! Forum er bra altså! Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Husk at de frivillige guidene ikke skal ha betalt, men skal ha dekket sine utgifter under omvisningen: transport, inngangspenger og mat. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 de gangene jeg har vært borte i manuelle guider har alt vært til fots. feks i Madrid hadde vi en guide som tok oss med på en fire timers omvisning i byen. Det er sikkert veldig mye mer vi kunne sett utenfor byen men jeg føler jeg fikk med meg det viktigste. New Your er endel større så det blir nok endel andre forhold der. De fikk tips av de de tok rundt og fikk ikke lønn fra de som arrangerte guidene. Det jeg var på blir vel noe alla Walking tours in New York. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå