g_knap Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 (endret) Har nettopp bygget ny maskin, men den vil ikke starte opp skikkelig. Trykker på power knappen, maskinen "går", også kommer det opp 3 valg: Press F1 to Run SETUP Press F2 to load run defult values and continue CMOS Checksum Bad F11 to enter Boot Menu Trykker jeg F1 kommer jeg inn i bios - avslutt - maskinen starter opp som den skal, uten noen endringer i bios. Trykker jeg F2 restarter maskinen - starter opp på vanlig måte. Men trykker jeg F11 skjer ingenting. Noen tips? Endret 23. januar 2009 av g_knap Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 (endret) Når du kommer inn i BIOS er dette fullt mulig å løse. Hvorfor ikke ordne "boot sequence" derfra? Når dette er gjort slipper du å få meldingen når maskinen forsøker og starte. Endret 23. januar 2009 av roberteh Lenke til kommentar
g_knap Skrevet 26. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2009 Når du kommer inn i BIOS er dette fullt mulig å løse. Hvorfor ikke ordne "boot sequence" derfra? Når dette er gjort slipper du å få meldingen når maskinen forsøker og starte. Takker for svar. Boot sequensen stod slik: 1. 1.44 FD 2. opti arc (cd/dvd-drev) 3. WD raptor. Har ikke FD... Rettet den til: 1. opti arc 2. wd raptor. Problemet ble løst Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå