Gå til innhold

Pris på brukt Nikon D60

Anbefalte innlegg

100% enig, ingenting galt å få en god pris - men passerer man ny-pris eller nært opp til så grenser det til "lureri", spesielt om man ber om denne prisen eller referer til hva man selv betalte for 1-2 år siden (fotoutstyr, spesielt kamerahus faller FORT).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
100% enig, ingenting galt å få en god pris - men passerer man ny-pris eller nært opp til så grenser det til "lureri", spesielt om man ber om denne prisen eller referer til hva man selv betalte for 1-2 år siden (fotoutstyr, spesielt kamerahus faller FORT).

Lureri, der har du ordet! :thumbup:

Lenke til kommentar

Refererer man til en pris man har betalt for noen år siden SKAL kjøper være så oppegående at man ta hensyn til dette.

Rart at det er kjøpe som hele tiden skal være den som er beskyttet.

Hvis en venn selger noe så skal han gi ekstra god pris siden det er venner, hvorfor kan ikke kjøper heller betale litt ekstra på grunn av vennskapet?

Lenke til kommentar

Hva man gjør får den enkelte avgjøre, men om du tenker litt på det - kan man få samme vare i butikken billigere, og man selger til en uvitende stakkar. Da lurer man pr. def denne stakkaren. Har man samvittighet til å gjøre det, så go for it. Jeg kunne aldri drømt om å selge på denne måten, men som nevnt - det får være opp til den enkelte. Jeg bare sier hva jeg personlig mener om denne måten å selge på.

Lenke til kommentar
Hva man gjør får den enkelte avgjøre, men om du tenker litt på det - kan man få samme vare i butikken billigere, og man selger til en uvitende stakkar. Da lurer man pr. def denne stakkaren. Har man samvittighet til å gjøre det, så go for it. Jeg kunne aldri drømt om å selge på denne måten, men som nevnt - det får være opp til den enkelte. Jeg bare sier hva jeg personlig mener om denne måten å selge på.

Hvorfor kjøper man brukt for å spare penger hvis man ikke sjekker hvor mye man sparer?

Lenke til kommentar
Hvorfor kjøper man brukt for å spare penger hvis man ikke sjekker hvor mye man sparer?

Både når jeg solgte Nikon D70, D80 og D200 fikk jeg bud langt over nypris. D80'en var benyttet til 600 ekponeringer og egentlig som nytt (var ikke mange månedene gammelt heller), men solgte det til 75% av nypris på salgstidspunktet med garanti. Fikk også nylig bud på min SB-600 på 2000, samme som nypris. D70 og D200 gikk for 50% og 60% av nypris da grunnet slitasje.

Skal leggges til at jeg stort sett selger til venner/kollega/bekjente og er 100% ærlig ned i minste detalj - så slipper jeg en haug med telefoner, pakkesending osv. Fortsatt ingen misfornøyde kjøpere.

Jeg er imot at man selger over takst - det er alle disse salgene som ødelegger bruktmarkedet med fantasipriser. Mottoet er alltid: ta prisen som man selv kunne tenkt seg å betale - fungerer utmerket :)

Lenke til kommentar

Det synes jeg også er mysterium. Kan ikke fatte at kjøper i utgangspunktet kan bite på en sånn pris. Brukt er bruk, en vet ikke hva kameraet har blitt utsatt for. Kan komme senkader pga fuktighet eller andre ting som kameraet har vært utsatt for og som ikke dekkes av garantien.

Lenke til kommentar
Både når jeg solgte Nikon D70, D80 og D200 fikk jeg bud langt over nypris.

Med all respekt, bud over ny pris er ytterst sjelden skjer så at du fikk dette på 3 kameraer på rad tror jeg rett og slett ikke på. Det jeg tror er at du dikter opp ting for at du skal fremstå som veldig snill og real, selger heller til nypris istedefor å fortelle usannheter på ett forum.

Endret av Zatuu
Lenke til kommentar

Både når jeg solgte Nikon D70, D80 og D200 fikk jeg bud langt over nypris. D80'en var benyttet til 600 ekponeringer og egentlig som nytt (var ikke mange månedene gammelt heller), men solgte det til 75% av nypris på salgstidspunktet med garanti. Fikk også nylig bud på min SB-600 på 2000, samme som nypris. D70 og D200 gikk for 50% og 60% av nypris da grunnet slitasje.

Skal leggges til at jeg stort sett selger til venner/kollega/bekjente og er 100% ærlig ned i minste detalj - så slipper jeg en haug med telefoner, pakkesending osv. Fortsatt ingen misfornøyde kjøpere.

Jeg er imot at man selger over takst - det er alle disse salgene som ødelegger bruktmarkedet med fantasipriser. Mottoet er alltid: ta prisen som man selv kunne tenkt seg å betale - fungerer utmerket :)

Jadda, helt klart..Det at du får 3 bud som er over nypris skjer ikke. Det er ren løgn er jeg redd. Hva vil du oppnå? At folk skal se opp til deg? At du skal framstå som en syndfri mann? Det er bare latterlig å anklage andre for svindler, mens du sitter her å skriver direkte løgn. Kvalmende.

Ha en ellers fin dag

Lenke til kommentar
Jadda, helt klart..Det at du får 3 bud som er over nypris skjer ikke. Det er ren løgn er jeg redd. Hva vil du oppnå? At folk skal se opp til deg? At du skal framstå som en syndfri mann? Det er bare latterlig å anklage andre for svindler, mens du sitter her å skriver direkte løgn. Kvalmende.

Ha en ellers fin dag

Lage mange konto'er er kvalmende, for det er hva jeg tror du gjør, Macbook24ghz!
Lenke til kommentar

Ha en ellers fin dag

Lage mange konto'er er kvalmende, for det er hva jeg tror du gjør, Macbook24ghz!

Lage mange kontoer? Hva er det du snakker om ? Hold deg til emnet du er du snill :)

Lenke til kommentar

Er det fordi du ser to med samme mening du beskylder Macbook for å lage to kontoer?

Er vel ikke så vanskelig å skjønne at når noen sier de har fått bud over ny pris på 3 kameraer på rad så er det en løgn.

Hadde det vært slik så hadde vel QXL.no vært 1000 ganger større enn Finn.no, slik er det bare ikke.

Lenke til kommentar

Er det fordi du ser to med samme mening du beskylder Macbook for å lage to kontoer?

Nope

Da må du kanskje si hvorfor? Eller har du ikke så mange argument på lager likevel?

Lenke til kommentar

Nope

Da må du kanskje si hvorfor? Eller har du ikke så mange argument på lager likevel?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...