Gå til innhold

Pris på brukt Nikon D60

Anbefalte innlegg

Hvis det er den annonsen som er linket av "sylskarpt" vil jeg også presisere en annen ting ved den; Det står at du betalte 549,- for et SanDisk Ultra II på 4GB. Dette er et kort som idag koster 400,- mindre. Det er ikke spesielt lurt å oppgi prisen du ga for et par år siden. Om du likevel ønsker å selge dette for 4000,- så må du bare gjøre det, men du vil kanskje ha dårlig samvittighet for kjøper i etterkant.

MVH

pcpcpc

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Moskusrotte: 15 personer kommer med konstruktive tilbakemeldinger og appellerer til din (manglende) moral, og du velger å ignorere dem alle. Jeg har merket meg navnet ditt, og du kan være sikker på at jeg aldri kommer til å handle med deg...

Endret av sylskarpt
Lenke til kommentar

Haha, er så latterlig! Tror ikke du er egnet/gammel nok til å handle på nettet visst du heller ikke greier å sjekke priser før du kjøper brukt du heller..Synn du ikke vil handle med meg, kunne godt ha tengt meg å solgt den godt brukte PS3'en min til deg for 4-5000.. ;)

Men ha en ellers fin helg da og hold deg unna finn.no i tilfelle noen greier å "lure" deg ;)

PS. Hold deg unna Coop Marked, kjempedyre priser der, er jo rene svindelen!

Endret av Moskusrotte
Lenke til kommentar
  Moskusrotte skrev:
Haha, er så latterlig! Tror ikke du er egnet/gammel nok til å handle på nettet visst du heller ikke greier å sjekke priser før du kjøper brukt du heller..Synn du ikke vil handle med meg, kunne godt ha tengt meg å solgt den godt brukte PS3'en min til deg for 4-5000.. ;)

Men ha en ellers fin helg da og hold deg unna finn.no i tilfelle noen greier å "lure" deg ;)

PS. Hold deg unna Coop Marked, kjempedyre priser der, er jo rene svindelen!

At du reagerer på en slik imbesil måte bekrefter bare mitt inntrykk av at du er en person man slett ikke ønsker å gjøre forretninger med. Men nå vet jeg jo hvem du er, så da er det lett å styre unna deg :)

Ser du har slettet annonsen din (selv om den fortsatt ligger hos google ;), jeg håper for din del at det betyr at du tok til fornuft:

http://209.85.129.132/search?q=cache:KJEmp...&lr=lang_no

Edit: Herregud, jeg kunne vært bestefaren din...: Ifølge skattelistene er du født i 1993! Pell deg ut i arbeid, så kanskje du lærer litt om moral og ærlighet. Jeg kjenner parasitter med bedre moral enn det du har.

Endret av sylskarpt
Lenke til kommentar

Mener kjøper er 100% ansvarlig for den prisen han betaler for ett produkt og når man kjøper brukt er det jo for å spare penger da bør man hvite hva det koster nytt.

Skal vedde på at de aller fleste av dere som antyder dårlig moral og ser på dette som svindel hadde gjoert akkurat det samme selv hadde dere hatt sjansen.

Bruktmarkedet er hardt spesielt for selgere som ofte taper 1000-vis eller 10 000-vis av kroner på å selge noe de ikke har bruk for. Kjøpere gjør akkurat som de selv vil og ofte gjør de varp på selgeres situasjon som kanskje snart flytter og må selge unna møbler eller er i økonomisk vanskelige situasjoner der de trenger raske penger.

Med en gang en selger gjør en unormalt godt salg har han plutselig dårlig moral eller er en svindler :nei:

Lenke til kommentar
  Zatuu skrev:
Mener kjøper er 100% ansvarlig for den prisen han betaler for ett produkt og når man kjøper brukt er det jo for å spare penger da bør man hvite hva det koster nytt.

Skal vedde på at de aller fleste av dere som antyder dårlig moral og ser på dette som svindel hadde gjoert akkurat det samme selv hadde dere hatt sjansen.

Bruktmarkedet er hardt spesielt for selgere som ofte taper 1000-vis eller 10 000-vis av kroner på å selge noe de ikke har bruk for. Kjøpere gjør akkurat som de selv vil og ofte gjør de varp på selgeres situasjon som kanskje snart flytter og må selge unna møbler eller er i økonomisk vanskelige situasjoner der de trenger raske penger.

Med en gang en selger gjør en unormalt godt salg har han plutselig dårlig moral eller er en svindler :nei:

Akkurat det jeg prøver å si også, men du formulerte deg bedre ;)

Sylskarp: Tenk deg at du skal kjøpe nytt kamera. Du går inn i butikken, og får beskjed om at selgeren skal ha 3500kr for kameraet. Du sier at du vet om en plass der det koster 3000 kr, så du forlanger å få den prisen. Er det umorlask?

Endret av datating
Fjernet OT
Lenke til kommentar

Jeg mener det er umoralsk og la noen tro at han gjør et godt kjøp, når man kjøper et kamera brukt 500kroner mer enn det ville kostet å kjøpe nytt. Her mener jeg at selger vet at han lurer folk.

Men vær snille med moskusrotta og ikke kom med personangrep. Det samme gjelder moskusrotte, gjør mot andre det du ønsker at dem skal gjøre mot deg (Gjelder både her på forumet og på finn.no)

Men om du opplyser kjøper om at det hadde vært billigere for han å kjøpe det nytt, men at han kan komme til deg og hente kameraet og samtdig motta en gratis innføring i kamera og speilrefleks, da har du absolutt gjort ditt, og begge ville nok blitt fornøyd (Går utifra at en som vil betale 4000 kr for et brukt d60 trenger en innføring, og at slike folk i hovedsak fines i Møre og Romsdal, og ikke så langt i fra Rauma slik at de kan ta turen til Måndalen hvor du bor:).)

Eller så kan du egentlig gjøre hva du vil for min del, jeg skal ikke ha no D60.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke tvingt noen til å kjøpe mitt kamera. Hadde kjøperen spurt hva kameraet koster nytt, så hadde jeg selvfølgelig sagt hva det koster. Men så lenge jeg er fornøyd og kunden er fornøyd, så er det vel ikke noe å syte over? Hadde jeg oppdaga at jeg hadde kjøpt et produkt som var brukt, i tillegg til at det var dyrere enn et nytt, så hadde jeg nok vært sint på meg selv, ikke selger.

Men, men. Folk er forskjellige. Jeg sier ikke at jeg ikke bryr meg om å ha god moral, vi er nok bare uenige om hvor grensa går når det gjelder god/dårlig moral.

Lenke til kommentar
  Moskusrotte skrev:
Sylskarp: Tenk deg at du skal kjøpe nytt kamera. Du går inn i butikken, og får beskjed om at selgeren skal ha 3500kr for kameraet. Du sier at du vet om en plass der det koster 3000 kr, så du forlanger å få den prisen. Er det umorlask?

Nei, det er ikke umoralsk å prøve seg, men når jeg sto i butikk (ikke fotoutstyr...) og fikk sånne kunder svarte jeg ganske enkelt: "Javel. Her koster det 3500, du er hjertelig velkommen til å kjøpe varen ett annet sted." I mange tilfeller (flere enn du tror) fikk kjøper et litt snurt uttrykk og kjøpte varen hos oss for prisen vi skulle ha.

Var derimot kunden hyggelig og spurte pent (og diskre) om det var mulig å få en bedre pris eller noe ekstra utstyr med på kjøpet så gikk ting svært ofte bedre for kunden sin del.

Men jeg skjønner virkelig ikke hvorfor du har dratt denne tråden lenger ut etter at du i fjerde post fikk høre at du "tjener" grovt på å selge utstyret ditt for 4000,-.

Endret av datating
Fjernet kommentar til slettet innlegg.
Lenke til kommentar
  Zatuu skrev:
  Andrs skrev:
Jeg mener det er umoralsk og la noen tro at han gjør et godt kjøp

Hva mener du om kjøpere da som lokker med kontant betaling og skambud fordi de vet at selger er i en vanskelig situasjon?

Her blir det litt annerledes, for her er selger fullstendig klar over hvor mye tingen hans er verdt. Han bør også være såpass lur at han ikke lar alle få vite at han er i en trang situasjon.

Det jeg mener er at man skal prøvd å unngå situasjoner der man "lurer" en annen, eller at man tjener på en situassjon som en annen taper på fordi han ikke har nok kunnskap. (Det finnes noen av de på finn.no)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...