Gå til innhold

Pris på brukt Nikon D60

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei!

Skal selge et brukt Nikon D60. Ingen skader, og det med medfølger et SD Ultra II 4GB.

Har fått et bud på 4000kr. Er det bra pris eller?

Takk.

Mvh.

Om du kun selger kamerahuset med en minnebrikke vil jeg si at dette er en bra pris. Med andre ord : jeg hadde aldri kjøpt et D60-hus for 4000 kroner :)

Lenke til kommentar

Enig!

Vær ærlig mot kjøper! 4000 er en altfor høy pris for et brukt D60 kit... Hvis det er ubetydelig brukt kan du kanskje ta 3500,- for det :thumbup:

MVH

pcpcpc

EDIT: Og om det ikke er med VR-objektivet, vil jeg si enda mindre. Har sett flere som selger det for 3495,-

Endret av pcpcpc
Lenke til kommentar
Elkjøp hadde D60 m/18-55 og 55-200 for 3495,- en kort periode før jul!!!

Nei det hadde de ikke. Tilbudet gjaldt D60 m 18-55 og sb400 blitz, ikke dobbelkit.

PS: TS, vær ærlig. når kjøper finner ut at han har gitt altfor mye, så har du nok ødelagt gleden hans ved å bli eier av ditt brukte d60... vær mot andre, osv...

Endret av sylskarpt
Lenke til kommentar
For å være helt ærlig synes jeg du burde være såpass ærlig at du forteller kjøperen at det koster det samme (eller mindre) i butikken NYTT.

Men det er vel bare meg som er såpass ærlig...

Svindlere er det værste jeg veit...

-x-

Svindler? Hva er det du snakker om ?

Jeg har satt en pris jeg ønsker, å da er det opp til kunden og bestemme om han vil gi så mye for det eller ikke.

Jeg også misliker svindlere, men jeg ser ikke helt poenget med å kalle meg en svindler?

Endret av Moskusrotte
Lenke til kommentar
Skal selge et brukt Nikon D60. Har fått et bud på 4000kr.

fotovideo.no - Nikon D60 M/18-55mm AF-S G ED II VR Inkl. Nikon D60 fotokurs verdi kr. 395,-.

Pris: 3 995,- Ink. mva

fotomagasinet.no - Nikon D60 m/18-55mm AF-S G ED II

Pris: 3 695,- ink. mva

netonnet.no - Nikon D60 + 18-55/3,5-5,6

Pris: 3 690,- ink. mva

Lenke til kommentar

Det og kalle han en svindel er og gå litt langt,hvis dere gidder og lese første post så spør han om 4000.- er en bra pris for D60.

Med andre ord så vet han sikkert ikke hvordan markedet på dslr har utviklet seg det siste året.

Nå er han klar over at tilsvarende kamera kan kjøpes nytt for rundt samme pris som han forlanger for sitt brukte,så han har fått svar på det han ville vite.

Og vi kan kanskje si det sån at kjøper får skylle seg selv for at han ikke kontrollerer prisen opp mot andre medier.

Hvis vi ser på det andre veien og at man kjøper et objektiv drittbillig av en som ikke vet hva man egentelig kan forlange for spesifikke objektiv,ville du da sagt til selger at han kan forlange mer for det og du betaler gjerne en del mer for objektivet.

Garantert ikke,sannsynligvis så vil du skryte til dine venner at du lurte den tullingen for penger.

Men om det er etisk forsvarlig og selge en vare til en urealistisk høy pris er en ting som selger kan slite med i etterkant,hvis man har et normalt sosialt atferdsmønster.

Vet om mange familier og vennskap som har gått dukken pga. tilsvarende salg,så det og selge til kjente er noe jeg aldri gjør.Jeg vil ikke med dette si at trådstarter skal selge til noen i hans nærmeste bekjentskap,men hvis det er tilfelle så burde han tenke på at det kan slå tilbake andre veier senere.

Med andre ord "ærlighet varer lengst" både mentalt og sosialt.

Lenke til kommentar

Ja jeg er enig i mye av det Nautica sier. Men nå var vel ikke dette et spørsmål om moral, men jeg skjønner poenget ditt.

Er ikke kjentfolk dette her, la ut annonse på nettet.

Jeg var som sagt ikke klar over at prisene på DSLR hadde sunket så mye, derfor la jeg ut kameraet til en pris jeg trodde var fornuftig.

Nå når jeg har gjort litt research ser jeg at man får dette kameraet helt ned i 3000kr. Da blir selvfølgelig min pris en blodpris med tanke på at det er brukt.

Har blitt enig om å sende det i oppkrav, og jeg tilbydte meg å betale frakt. Jeg vil absolutt kalle meg selv en ærlig person, og er det noe jeg ikke liker, så er det svindlere.

Men så er da spørsmålet om det er moralsk rett å selge dette kameraet for mer enn det er verdt. Sånn som jeg ser det, så er det kjøpers ansvar å sjekke markedet for priser.

Jeg har bestemt meg for å selge kameraet, men kommer til å si til han at visst det er noe han er misførnøyd med, så kan han hevet kjøpet.

Lenke til kommentar
Er ikke kjentfolk dette her, la ut annonse på nettet.Men så er da spørsmålet om det er moralsk rett å selge dette kameraet for mer enn det er verdt. Sånn som jeg ser det, så er det kjøpers ansvar å sjekke markedet for priser.

Jeg har bestemt meg for å selge kameraet, men kommer til å si til han at visst det er noe han er misførnøyd med, så kan han hevet kjøpet.

Jeg skjønner ikke at du gidder å ta denne sjansen (ref din siste setning). Før eller senere vil han jo finne ut at han har gjort et dårlig kjøp, for det HAR han. Og da vil han jo gå tilbake på det, siden du åpner for det. Vær heller ærlig mot vedkommende, det tjener du på i lengden. VIL du virkelig ha alt styret når han kommer tillbake igjen om to uker? For det må du forvente dersom du har tenkt å opplyse om at han får heve kjøpet hvis han vil. Og jeg tviler vel egentlig på at du har tenkt å opplyse ham om det, for du skjønner jo at han vil benytte seg at den muligheten når han skjønner at han har blitt lurt. Ja, for det er lureri å forlange 500 MER enn hva det koster NYTT. OG ikke tro du er noen grei kar selv om du tilbyr deg å betale porto for ham. Dette var ikke lureri til å begynne med, for da visste du ikke hva prisen på nytt er, men nå har det blitt det, for nå VET du det. Og da bør du handle deretter.

Endret av sylskarpt
Lenke til kommentar
Da blir selvfølgelig min pris en blodpris med tanke på at det er brukt.

Sånn som jeg ser det, så er det kjøpers ansvar å sjekke markedet for priser.

Jeg har bestemt meg for å selge kameraet,

Dessverre finnes det folk som deg i samfunnet. Jeg foreslår at vi her på forumet boikotter dine innlegg for framtiden så du ikke får "hjelp" av oss til å lure flere.

Lenke til kommentar

Er kamera strøkent (dvs ingen tegn på bruk) er en ok pris 2500 for pakken du selger. Ærlige meg ville nok solgt det for 2000 + frakt, men det er bare meg ;) Når jeg selger brukt så oppgir jeg alltid dagens nypris (eventuelt nypris før det forsvant ut av markedet). Er tilstanden på varen veldig bra tar jeg nypris og trekker fra 25%, er det gammelt og slitt trekker jeg fra 50%.

Eksempelvis vurderer jeg å selge Nikon SB-600, som ny kostet 3000+ i 2004. Nypris nå er rundt 2000. Blitsen er nesten ikke brukt, men har en ripe i displayet etter at jeg hadde den i samme kamerasekk som D70 under en Roma-tur. Salgspris vil mest sannsynlig bli rundt 1000, og jeg informerer selvsagt om ripen på displayet til blitsen.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Er vel ingen som tvinger kjøper til å betale 4000,- for kameraet. Kjøper har selv kontaktet selger og er villig til å betale forlangende. Hvis selger hadde forlangt 1500,- for kameraet og solgt det for det. Hadde da kjøper vært svindler?

Endret av torve
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...