GrandMa Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Hei. Min bærbare maskin sluttet å fungere i dag. Funket fint i går kveld. Det første som skjer er at det kommer opp "Windows is loading files" i startup. Deretter begynner vista å loade. Dette fungerer ikke og en blå bakgrunn kommer opp. Det spretter opp 2 command-vindu, som forsvinner igjen så fort de har åpnet. Så kommer Startup Repair opp. Jeg lar den kjøre gjennom et par ganger. System Restore kjøres også gjennom en gang. Nå står det: "Windows cannot repair this computer automatically. If you recently attached a device to this computer, such as a camera or portable music player, remove it and restart your computer. If you continue to see this message, contact your system administrator or computer manufacturer for assistance." Når jeg restarter skjer det samme. Noen som vet hva som kan være feilen og hvordan jeg kan fikse den? Takk for all hjelp. Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 23. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2009 Jeg gikk inn i BIOS og kjørte en Primary Hard Disk Self Test. Når jeg starter testen jobber den i 2-3 sekunder (testen kommer ikke til 1% engang) før den stanser. Når den har stanset står det Test Status: Fail #1-07 Er harddisken min død? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Får du startet maskinen sikkerhetsmodus? Trykk F8 under oppstart og velg "Sikkerhetsmodus" . Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Jeg leste litt her, og det kan tyde på at harddisken på maskinen din har tatt kveld. The #07 error is too many seek errors in the read head which is a bad thing and will quickly lead to data corruption so back up. http://forums11.itrc.hp.com/service/forums...hreadId=1187732 Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 23. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2009 Så hva er neste steg? Laptopen er kjøpt på Elkjøp for omtrent et halvt år siden. Jeg mener jeg har forsikring. Bare levere den inn også få ny harddisk? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Hva med mitt forslag da? Prøvd dette? Om du klarer å starte maskinen med siste fungerende konfigurasjon er kanskje ikke alt håp ute. Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 (endret) Hva med mitt forslag da? Prøvd dette? Om du klarer å starte maskinen med siste fungerende konfigurasjon er kanskje ikke alt håp ute. Det er sant det roberteh sier, det er greit å prøve litt ut å finne ut av hva som egentlig er feilen. Kan være HD, men garanterer ikke at det er det. Om du vet hva slags harddisk det er (navn) så kan du prøve å finne et diagnoseprogram og kjøre det. Endret 23. januar 2009 av jaar_t Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 23. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2009 F8 er ikke sikkerhetsmodus i Vista tydeligvis. F8 er ingenting. ^^ Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 F8 er ikke sikkerhetsmodus i Vista tydeligvis. F8 er ingenting. ^^ Du må trykke på F8 før windows begynner på oppstart, da skal det komme opp en meny der blant annet sikkermodus er. Det beste er å trykke på knappen ofte etter du har startet maskinen. Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 23. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2009 Jeg har ikke en anelse av hva som var galt, men jeg formaterte hele faenskapen og nå funker det igjen. takk for hjelp uansett. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 last ned noe HDD test program for windows, og test, er HDD'en fucka, lever PCen til Elkjøp og be dem fikse på garanti/reklamasjon. Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 24. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2009 Jeg har ikke en anelse av hva som var galt, men jeg formaterte hele faenskapen og nå funker det igjen. takk for hjelp uansett. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Om harddisken faktisk er ille ute å kjøre vil ikke en formatering fungere særlig lenke. Anbefaler å holde nøye oppsyn med harddisken og ta regelmessige sikkerhetsoppdateringer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå