Gjest medlem-141789 Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Tror ikke du vet hva du snakker om. Det hadde vært så mye hyggeligere om folk kunne spart seg for å innlede innlegg sånn. Jo, de blir behandlet som annenrangs borgere. At de er prioritert i ett og annet budsjett er av liten betydning. I så fall må man vel regnes som mer priviligert jo mer skattepenger man får tilbake, og da er jo alle Nav- og sosialklienter konger på haugen. De blir fremdeles sett ned på, skåret over en kam i større grad enn andre. Du er jo selv et godt eksempel når du vil ta fra dem retten til å være misfornøyd på den måten. I avisene er det alltid en mann av pakistansk opprinnelse som har gjort noe galt. Er det en etnisk nordmann fra Lørenskog er opphavet uinteressant. Vi har laget en bås som heter "innvandrer", hvor vi plasserer de som vi har ett eller annet problem med. De er "de andre", og det sier seg selv at vi behandler "de andre" dårligere enn vi behandler våre egne. Når innvandrere må prioriteres er det minst like mye til vårt eget beste som til deres. En del av årsakene til ubehaget er nærmest uunngåelige, men det betyr ikke at det å være innvandrer i Norge i dag er noen dans på roser. Så du meinar at når vi skarpar fiendens kniv er det til vårt beste? Lenke til kommentar
larsingedude Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Tror ikke du vet hva du snakker om. Det hadde vært så mye hyggeligere om folk kunne spart seg for å innlede innlegg sånn. Jo, de blir behandlet som annenrangs borgere. At de er prioritert i ett og annet budsjett er av liten betydning. I så fall må man vel regnes som mer priviligert jo mer skattepenger man får tilbake, og da er jo alle Nav- og sosialklienter konger på haugen. De blir fremdeles sett ned på, skåret over en kam i større grad enn andre. Du er jo selv et godt eksempel når du vil ta fra dem retten til å være misfornøyd på den måten. I avisene er det alltid en mann av pakistansk opprinnelse som har gjort noe galt. Er det en etnisk nordmann fra Lørenskog er opphavet uinteressant. Vi har laget en bås som heter "innvandrer", hvor vi plasserer de som vi har ett eller annet problem med. De er "de andre", og det sier seg selv at vi behandler "de andre" dårligere enn vi behandler våre egne. Når innvandrere må prioriteres er det minst like mye til vårt eget beste som til deres. En del av årsakene til ubehaget er nærmest uunngåelige, men det betyr ikke at det å være innvandrer i Norge i dag er noen dans på roser. Så du meinar at når vi skarpar fiendens kniv er det til vårt beste? all innvandring til Norge burde reduseres og man burde lage mange, tydelige og absolutte krav til innvandrere. som: -kriminalitet = på hode ut, hvis du er statsløs burde man sette dem i fengsel for en lang periode. -man MÅ lære sosiale normer -man MÅ inrette seg etter norsk kultur (og selvfølgelig lære flytende norsk) ++ + + innvadrere er altfor bra behandlet i norge, at jeg finansierer en person som driver hærværk og ekstremt voldige demonstrasjoner i oslo er for meg helt vilt Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Og vips så var debatten over til noe helt annet Ikke glem trådstarter sitt opprinnelige tema. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Poenget til trådstarter var vel snarere at dette sier noe om pakistanernes (eller muslimenes) syn på Norge. At Norge er godt nok til å tjene penger i, selge narkotika i, og få trygd av... men at de alle må begraves på pakistansk jord, enten de er født her eller der eller hvor. Selv pakistanere og muslimer som bor i Norge og har familier som bor i Norge, sender jo kroppen til slektninger i hjemlandet, for at de skal begraves i muslimsk jord. Det ironiske er jo at de stadig klager over at vi behandler dem som annenrangsborgere: Men ingen folkegruppe har møtt så stor toleranse og sjenerøsitet som muslimene har gjort i Europa, kanskje med unntak av de første amerikanerne som ble mottatt med åpne armer av indianerne: og vi ser jo på historien hvordan det gikk. I gjengjeld for vår historiske sjenerøsitet og toleranse får vi terror, kriminalitet, og blir behandlet som annenrangs, på grunn av vår religion, eller mangel på sådann. Personlig håper jeg alle disse gjengkriminelle forlater Norge i kiste. Det mener jeg, og det står jeg for. (det vil si, så sant de ikke forlater landet frivillig). Dette innlegget var "spot on". Kunne ikke ha sagt det bedre selv.. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Hvis dette var intensjonen med debatten iStereo, burde du gjort dette klarere i førstepost. Lenke til kommentar
Beef Supreme Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Synes det er rart at alle klager over at innvandrere liksom bare suger alle skattepengene våre til seg. Fakta er jo at de tjener halvparten så mye som oss og betaler dobbelt så høy skatt som oss. Og de som ikke får arbeid får det som oftest ikke kun fordi de er innvandrere. Slutt å oppføre dere som idioter og annsett folk som er kvalifiserte, ikke etter bakgrunn, så har de ikke en grunn til å få trygd heller. Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Synes det er rart at alle klager over at innvandrere liksom bare suger alle skattepengene våre til seg. Fakta er jo at de tjener halvparten så mye som oss og betaler dobbelt så høy skatt som oss. Og de som ikke får arbeid får det som oftest ikke kun fordi de er innvandrere. Slutt å oppføre dere som idioter og annsett folk som er kvalifiserte, ikke etter bakgrunn, så har de ikke en grunn til å få trygd heller. Skattepolitikken er nøyaktig den same for nordmenn og innvandrar, eg vil sjå bevis for at din påstand er sann. Faren min hadde problem med å skaffe seg arbeid, så det kan ikkje berre være fordi at mann er innvandrer at mann ikkje får arbeid. Kva om grunnen til at dei ikkje får areid er fordi dei fakisk ikkje er kvalifiserte? Lenke til kommentar
Beef Supreme Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Førstegenerasjons innvandrere gir staten mer inntekter i form av skatt, enn de får av velferdstiltak. Det viser ferske tall fra Statistisk Sentralbyrå (SSB), skriver Aftenposten. Diskusjonen rundt et innvandrerregnskap har gått varmt for seg i årevis, og tallene har vært etterlyst fra flere hold. Nå er tallene på bordet etter at en arbeidsgruppe fra Arbeids- og inkluderingsdepartementet ba SSB om å sette seg ned med kuleramma. BEDRE INTEGRERING: Arbeids- og inkluderingsdepartementet bestilte undersøkelsen i forbindelse med at de ser på mulighetene for å styrke integreringen av innvandrerkvinner. Foto: Scan-Foto: Erik Johansen De viser at første generasjons innvandrere betalte mer en 17 milliarder kroner i skatt i 2006, av de 60 milliardene de hadde av lønn- og kapitalinntekter. Samtidig ble det utbetalt 11,7 milliarder kroner i velferdsytelser til den samme gruppen. Det innebærer dagpenger, sykepenger, attføring, uførepensjon, overgangsstønad, kontantstøtte, barnetrygd og sosialhjelp. Samtidig viser tallene at velferdspenger utgjør en betydelig del av inntekten for de mest belastede gruppene. Somaliske innvandrere får 38,9 prosent av inntekten sin fra trygdeutbetalinger, mens de tilsvarende tallene for irakere og marokkanere er henholdsvis 36,4 og 35,3 prosent. Statistikken viser også at lønn utgjør 83,8 prosent av den samlede inntekten hos innvandrere, mens den for befolkningen som helhet utgjør 88,4 prosent. ------------------------------------------------- Innvandrere er god butikk Førstegenerasjons innvandrere betaler mer i skatt enn de koster i velferdstiltak. Det viser nye tall fra Statistisk sentralbyrå. Betaler 17 milliarder i skatt Det politisk svært betente regnestykket viser hvor mye velferdsordninger utgjør av innvandrernes samlede inntekt. Totalt mottok alle innvandrere av første generasjon til sammen 11,7 milliarder kroner i velferdsgoder i løpet av 2006, i form av dagpenger, sykepenger, attføring, uførepensjon, overgangsstønad, kontantstøtte, barnetrygd og sosialhjelp. I samme periode hadde de hele 60 milliarder kroner i lønns- og kapitalinntekter som Staten kunne skattlegge. Dette utgjør anslagsvis 17 milliarder kroner i inntekter til staten. Kjapt søk på google. Lett å finne masse stoff om det Lenke til kommentar
Beef Supreme Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 (endret) Skattepolitikken er nøyaktig den same for nordmenn og innvandrar, eg vil sjå bevis for at din påstand er sann.Faren min hadde problem med å skaffe seg arbeid, så det kan ikkje berre være fordi at mann er innvandrer at mann ikkje får arbeid. Kva om grunnen til at dei ikkje får areid er fordi dei fakisk ikkje er kvalifiserte? Alle kan ha problemer med å finne arbeid. Jeg f.eks er 19 år og de eneste stillingene som er lyst ut i byen er 3 sykepleierhjelpere, en sveisemekaniker og en frisør.... 4 av stillingene krever lappen (noe jeg ikke har) og jeg vil ikke utgi meg for å være veldig flink med hår.. Problemet er jo at mange innvandrere gjerne med høyskoleutdanninger må ta hele utdanningen sin på nytt fordi vi liksom mener at ikke det er bra nok. Tror du mange av de bytter navn for fun and laugh? Endret 24. januar 2009 av Beef Supreme Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Dette handler veldig lite om trådstarter sitt opprinnelige tema, men det er forsatt fristende å spørre om du da har medberegnet hvor mye disse koster oss gjennom fengselsopphold, asylmottak, kommunale ressurser, familiegjenforening, kriminalitet, statlige støtteordninger som diverse trygdeordninger, osv? Lenke til kommentar
Beef Supreme Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 (endret) Jeg viste jo nettopp at de betaler inn alt av trygdeordninger og alt det i form av skatt, og vel så det. Akkurat det med fengsel og greier vet jeg ikke, men tror du det sitter så inn i granheia så mange innvandrere i fengsel at det nermer seg skalaen av hvor mange normenn som sitter i fengsel? Så du syns det er fælt at vi bruker penger på asylmottak og familiegjenforeninger? De er heldige som har noe familie å gjenforenes med skal jeg si deg. Kjenner f.eks en som har vært barnesoldat og har sett familiemedlemmer bli blåst i filler av landminer. Han er en kjempegrei persom som alltid er blid og hyggelig. Men huff, å bruke penger for at han skal få leve i landet vårt..... Gruuuusomt.. Endret 24. januar 2009 av Beef Supreme Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 (endret) Førstegenerasjons innvandrere gir staten mer inntekter i form av skatt, enn de får av velferdstiltak. Det viser ferske tall fra Statistisk Sentralbyrå (SSB), skriver Aftenposten. Diskusjonen rundt et innvandrerregnskap har gått varmt for seg i årevis, og tallene har vært etterlyst fra flere hold. Nå er tallene på bordet etter at en arbeidsgruppe fra Arbeids- og inkluderingsdepartementet ba SSB om å sette seg ned med kuleramma. BEDRE INTEGRERING: Arbeids- og inkluderingsdepartementet bestilte undersøkelsen i forbindelse med at de ser på mulighetene for å styrke integreringen av innvandrerkvinner. Foto: Scan-Foto: Erik Johansen De viser at første generasjons innvandrere betalte mer en 17 milliarder kroner i skatt i 2006, av de 60 milliardene de hadde av lønn- og kapitalinntekter. Samtidig ble det utbetalt 11,7 milliarder kroner i velferdsytelser til den samme gruppen. Det innebærer dagpenger, sykepenger, attføring, uførepensjon, overgangsstønad, kontantstøtte, barnetrygd og sosialhjelp. Samtidig viser tallene at velferdspenger utgjør en betydelig del av inntekten for de mest belastede gruppene. Somaliske innvandrere får 38,9 prosent av inntekten sin fra trygdeutbetalinger, mens de tilsvarende tallene for irakere og marokkanere er henholdsvis 36,4 og 35,3 prosent. Statistikken viser også at lønn utgjør 83,8 prosent av den samlede inntekten hos innvandrere, mens den for befolkningen som helhet utgjør 88,4 prosent. ------------------------------------------------- Innvandrere er god butikk Førstegenerasjons innvandrere betaler mer i skatt enn de koster i velferdstiltak. Det viser nye tall fra Statistisk sentralbyrå. Betaler 17 milliarder i skatt Det politisk svært betente regnestykket viser hvor mye velferdsordninger utgjør av innvandrernes samlede inntekt. Totalt mottok alle innvandrere av første generasjon til sammen 11,7 milliarder kroner i velferdsgoder i løpet av 2006, i form av dagpenger, sykepenger, attføring, uførepensjon, overgangsstønad, kontantstøtte, barnetrygd og sosialhjelp. I samme periode hadde de hele 60 milliarder kroner i lønns- og kapitalinntekter som Staten kunne skattlegge. Dette utgjør anslagsvis 17 milliarder kroner i inntekter til staten. Kjapt søk på google. Lett å finne masse stoff om det Kva nøyaktig vill du seie er verditiltak? At ungane deira får gratis bøker på skulen eller at dei får eit badebaseng kver? Verdititak skal ikkkje bli brukt på ein gruppe, men landet i felleskap, du kan ikkje sei at ein gruppe skal få det og det og den andre ikkje. Eg veit at det som er meint her er at innvandrar ikkje får særprgt støøte på grunn av at dei betalar skatt, men det meinar eg at ingen gruppe burde få. Syns det er bra at dei integrerar kvinner. kilde? Uansett ser eg klart å tydleg at du har gløymt dei mest utsugande av punkta, som asylmotak, utdanning og selfølgeleg alle skadane dei gjør. _______________________________________________________________ Kilde? Igjenn ser eg du ikkje heilt veit kva vi eigentleg snakkar om, viss vi tar med arbeidsinnvandrarane er dei klart og tydeleg ein stor inntektikilde for landet, men når det kjem til innvandring fra den tredje verden er det ikkje inntekt. Det merkelege er at når vi snakkar om innvandring er det altid 10% av noregs befolkning som stammar frå utlandet, så vi må ha mangen innvandrar i stortinget. Men det er altid mørkhuda som skal ha stortingsplassen, sjølv om over 6% av alle innvandrar som bur i landet har kvit hud. Kilde? Endret 24. januar 2009 av medlem-141789 Lenke til kommentar
Beef Supreme Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 (endret) Heh. Du spør etter kilde, men ser ikke at alt er copy/pasted? Første delen er fra Aftenposten, den andre er fra bt.no. Så er ikke jeg som har glemt noe eller ikke vet hva jeg prater om, det får du ta opp med de respektive kildene. Uansett ser eg klart å tydleg at du har gløymt dei mest utsugande av punkta, som asylmotak, utdanning og selfølgeleg alle skadane dei gjør. Så innvandrere er så grusomme at vi skal legge ned hele bedriften og ikke ta inn noen. Javel? Ikke helt enig her men.. Utdanningen.. Jeg får stipender og greier jeg faktisk. Litt av en sammfunnssnylter jeg er. Når jeg er ferdig med høyskole får jeg til og med 40% av hele studielånet mitt. Hele lånet blir lett en halv mill. Dessuten er det ikke deres skyld at de må ta samme utdanninga på nytt fordi deres matte liksom ikke er like god som vår. Alle skadene de gjør. Det er faktisk ikke så mye. Hvor mye hører man i nyhetene om alt som skjer i Afrika? Faktisk så godt som aldri noe som helst, men det er fortsatt det området som det herjer syyyykt med kriminalitet i. Midtøsten er bare pinglekrigere med litt småkriminalitet. Why? Afrika er old news. Akkurat som at man forventer at normenn er kriminelle, men det er også old news. Men innvandrere er et nyere fenomen og det fokuseres på i mye høyere grad. Vi kan også takke frp, fpu, høyre, unge høyre og de gruppene der for at det fremheves mye tydligere. Edit: Kan godt føye til at jeg er 100% for at kriminelle nyinnvandrere kan hives rett ut igjen på første fly. De fortjener ikke fengselsplassene våre engang. Men jeg er hvertfall helt for at man skal ha en sjanse. Problemet er at sånn de blir behandlet er det utrolig lett å falle inn i kriminalitet pga de får økonomiske og sosiale problemer. Det norske systemet er ikke akkurat perfekt.. Og folk med den innstillingen at alle i utgangspunktet er et kriminellt pakk gjør jo ikke saken bedre. Blir nesten deprimert av å lese på forumet her av hvor mange som er så innbitt mot innvandrere. Snakk om medmenneskelighet da. Endret 24. januar 2009 av Beef Supreme Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå