Gå til innhold

Er ikke Norge bra nok til å begraves i?

Gjest Slettet+3124

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3124

Jeg stiller meg spørsmålet om hvorfor begraves ikke en norsk statsborger i Norge? Etter hva jeg har forstått så var 28 årige Mohammad Javed en som var født og oppvokst i Norge, hvorfor da begraves i "hjemlandet" Pakistan? Jeg trodde at hjemlandet var Norge jeg, for en norsk statsborger.

Og han er vel strengt talt ikke den eneste som av norske statsborgere som begraves i "hjemlandet" utenfor Norge?

Er det bare bra nok å bo her, og heve trygd her. Men ikke å begraves her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Hvor han vil begraves er ikke en diskusjon spør du meg, du har ikke noe å mene om hvor et menneske vil begraves etter sin død.

Lenke til kommentar

"Stig Bergquist, som er siktet for drapet på Haugerud, der Mohammed «Jeddi» Javed først ble skutt i bakhodet, før bilen han satt i ble satt fyr på, har ikke vært i nye avhør i dag."

Ganske forstyrrende at det bare blir kommentert at han liksom bare bor her og tar pengene våre, men ikke nevnes at det er en norsk psykopat som har drept han.

Hadde jeg hatt et barn som hadde bodd i Irak hele sitt liv og hadde blitt drept av en psyko der nede ville jeg ikke at han skulle bli begravet der heller.....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Og hvorfor skal ikke jeg bry meg med det? :roll:

Fordi du har ikke noe å si i den saken og å gjøre det er bare patetisk og viser hvor konfliktsøkende du er.

Lenke til kommentar
Er det bare bra nok å bo her, og heve trygd her. Men ikke å begraves her?

Burde ikke du være fornøyd med at han ikke vil ta opp en offentlig gravplass i Norge og derfor ikke kan snylte mer på Staten din demokratiske forfedre kjempet for?

Endret av Thendrup
Lenke til kommentar

Rent bortsett fra de andre momentene, så er en gravplass primært til for at de etterlatte skal ha et sted å gå til. Det er de som bestemmer seremoni og gravsted. (Skjønt avdøde kan selvsagt ha hatt spesifikke ønsker.) Familien til avdøde bor ifølge artikkelen i Pakistan, og vil nok gjerne slippe en 20 timers flyreise hver vei når de skal besøke graven.

Geir :)

Lenke til kommentar
"Stig Bergquist, som er siktet for drapet på Haugerud, der Mohammed «Jeddi» Javed først ble skutt i bakhodet, før bilen han satt i ble satt fyr på, har ikke vært i nye avhør i dag."

Ganske forstyrrende at det bare blir kommentert at han liksom bare bor her og tar pengene våre, men ikke nevnes at det er en norsk psykopat som har drept han.

Hadde jeg hatt et barn som hadde bodd i Irak hele sitt liv og hadde blitt drept av en psyko der nede ville jeg ikke at han skulle bli begravet der heller.....

Tørr minne deg om at "psykopaten" IKKE er dømt for handlingen, og at så vidt jeg kan se ikke kan betegnes som annet enn en gjenganger i beste fall, enn så lenge...ordet psykopat er således rimelig malplassert.

Lenke til kommentar

Det er flere tråder som omhandler det.

Familien til avdøde bor ifølge artikkelen i Pakistan, og vil nok gjerne slippe en 20 timers flyreise hver vei når de skal besøke graven.

Var han ikke født og oppvokst i Norge da? Mon tro om foreldrene hans kom hit, jobbet noen år, fikk trygd, fikk barn, og flyttet tilbake og levde som konge og dronning av landsbyen? Særlig med tanke på alle narkopengene de nok fikk sendt ned dit av ham.

Langt mer forstyrrende, mener jeg, er det faktum at hundrevis av mennesker - tilsynelatende halve det pakistanske "miljøet" i Oslo - dukket opp for å si farvel. Med andre ord hundrevis av mennesker som åpenlyst støtter gjengkriminelle utenlandske narkobaroner.

Nei, send ham til Pakistan og begrav ham der... han har vært i Norge lenge nok!

Lenke til kommentar

Fra Stavangeravisen:

"I morgen starter rettsaken mot Norges farligste mann. Stig Millehaugen (32) er tidligere dømt for drap på en fengselsbetjent, og denne gangen er an han tiltalt for drapsforsøk mot to politikonstabler. Stig Millehaugen har en lang kriminell løpebane bak seg. Den startet i 1984 da han ble overført til barnevernet etter biltyveri og kjøring uten førerkort. Han har siden drept en fengselsbetjent, forsøkt å drepe andre, utført grove ran, tatt folk til gisler og rømt fra fengsel flere ganger."

Kanskje bare meg, men jeg ser på dette som litt over average....

Endret av Beef Supreme
Lenke til kommentar
Fra Stavangeravisen:

"I morgen starter rettsaken mot Norges farligste mann. Stig Millehaugen (32) er tidligere dømt for drap på en fengselsbetjent, og denne gangen er an han tiltalt for drapsforsøk mot to politikonstabler. Stig Millehaugen har en lang kriminell løpebane bak seg. Den startet i 1984 da han ble overført til barnevernet etter biltyveri og kjøring uten førerkort. Han har siden drept en fengselsbetjent, forsøkt å drepe andre, utført grove ran, tatt folk til gisler og rømt fra fengsel flere ganger."

Kanskje bare meg, men jeg ser på dette som litt over average....

Hvordan er det der så mye verre enn Toska, Baneheia saken,Nokas ranet osv? De som gjorde de sakene var vel mer over average enn det der..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...