Gå til innhold

Windows Media Player - vanvittig treg

Li

Anbefalte innlegg

Tilgi meg om dette ikke er postet i den rette kategorien eller om det er tatt opp før. Jeg har søkt gjennom forumet uten å finne noe.

Problemet er at i de siste par dagene har min Windows Media Player vært utrolig treg. Den spiller låter helt ok, men det tar rundt 20 sekunder å starte eller skifte låt, eller til og med å stoppe/starte spilleren. Jeg ser at programmet tar opp 85-99% av minnet som ikke virker helt bra.

Aner ikke hva som kan ha forårsaket dette, men det er meget irriterende. Hjelp er velkomment!

(Usikker på hva mer info som trengs, så spør gjerne!)

Jeg fant denne løsningen flere steder, men min Windows versjon er på norsk og fant ikke noe som tilsvarte disse funksjonene:

Control Panel > Sound > Speakers/Headphones > Properties > Effects > tick disable system effects >[OK]

Endret av Li
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

om du har codec-pakker installert (CCCP, K-Lite, ffdshow, etc), avinstaller de og se om det hjelper på?

evt reinstaller wmp? http://www.microsoft.com/windows/windowsme...11/default.aspx

ser også at det kan være et problem om mwp har ufullstendige videoer registrert i biblioteket sitt, så en eventuell tømming av biblioteket og ny innskanning av musikk kan være en løsning, men i beste fall til nød da det er en del arbeid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...