Gå til innhold

Harddisk kan ikkje finnast i BIOS - korleis redda innhald?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Harddisken har gått dukken. Eg har sett inn ein ny disk, og installert Windows Vista på nytt der. Nå har eg lyst til å sjå om eg får henta ut data frå den gamle.

 

Eg har prøvd ulike verktøy: PC Inspector File Recovery, EasyRecovery Professional og HDD Regenerator, men ingen suksess. Ingen av dei kan rett og slett finna disken. Disken blir heller ikkje vist i BIOS.

 

Han bør vera rett tilkopla. Har kopla på straum, og kopla han til den fjerde S-ATA-porten på hovudkortet. Noka formeining om kva eg kan gjera?

 

Harddisken er ein Seagate Barracuda 7200.10 250 GB.

Endret av Gullars
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OK, dette ble en smule rart... (tenker på brukernavn)

 

Har du prøvd å koble til den ødelagte disken i en annen datamaskin? Og har du testet med ny strømkabel og datakabel? Hvis ikke test disse først.

Hvis ikke det virker må du sende den inn til IBAS og håpe de kan redde inholdet. Det vil koste et par tusenlapper, så dersom du ikke er villig til å betale det for innholdet ville jeg enten kastet den (etter å ha prøvd det jeg foreslår over selvfølgelig) eller forsøkt å få ny på garantien hvis den er under 3 år gammel.

Lenke til kommentar

Kan legge til at de gangen jeg i Knoppix (LiveCD Linux) har satt jumper feil på en IDE disk og disablet den i BIOS så dukket den fortsatt opp og kunne leses fra i Knoppix.

Du kan også prøve det som en aller siste utvei, men feiler det så er løpet kjørt om du ikke setter IBAS på saken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...