funkweb Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 Heisann. Jeg har så vidt begynt og lese om C++, og finner dette veldig interessant. Og for at jeg skal kunne løse oppgavene trenger jeg programmet. Hvor får jeg tak i det ?? Hva heter pogrammet ?? Takker for svar. Lenke til kommentar
EZAccess Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 Det mest programmet heter vel Borland C++. Hvorfor begynne med C++? Det er like greit å begynne med Java med en gang. Fremtiden tilhører Java og ikke C++... Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 14. april 2003 Forfatter Del Skrevet 14. april 2003 Det mest programmet heter vel Borland C++.Hvorfor begynne med C++? Det er like greit å begynne med Java med en gang. Fremtiden tilhører Java og ikke C++... Fordi jeg har lyst... Lenke til kommentar
EZAccess Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 Ja, da er det bare å kjøre på! He kan du sikkert laste ned noe: http://www.borland.com/products/downloads/...d_cbuilder.html Og en liten manual til programmet finner du her: http://fag.hials.no/ad30001/BC_Bruksanv.html Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 det finnes mange løsninger, men disse koster nok desverre penger. visual c++ borland c++ er nok de mest kjente for windows Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 14. april 2003 Forfatter Del Skrevet 14. april 2003 Ja, da er det bare å kjøre på! He kan du sikkert laste ned noe: http://www.borland.com/products/downloads/...d_cbuilder.html Og en liten manual til programmet finner du her:http://fag.hials.no/ad30001/BC_Bruksanv.html Hva er forskjellen på Borland og Visual Studio ??? Hvilken er best.. skal ikke Visual Studio 6 være bra nok !? Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 14. april 2003 Forfatter Del Skrevet 14. april 2003 det finnes mange løsninger, men disse koster nok desverre penger. visual c++ borland c++ er nok de mest kjente for windows Hva med denne: MS Visual C++ .NET Std 2002 Eng for 849,- Prisen er da grei.. er denne bra nok ? :wink: Lenke til kommentar
EZAccess Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 Visual Studio er en pakke av mange programmer. Jeg har selv brukt et av dem; Visual Basic 6. Visusla Basic er mer GUI (brukergrensensitt) basert. Det skal ikke så mye til for å få det til å se litt pent ut. Leste en plass av nesten 80% av alle applikasjoner som er laget for å jobbe mot en database er laget i Visual Basic. Dette er kanskje litt gamle tall, men pytt pytt. Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 15. april 2003 Del Skrevet 15. april 2003 Visual C++ .NET er ikke så verst det, kompilatoren blir visst en hel del bedre med neste versjon også, ifølge de som har testet betaen. Lenke til kommentar
Purified Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Jeg bruker Microsoft Visual C++ 6.0 Standard Edition å det er ganske bra program og brukervennlig. Lenke til kommentar
tadam Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Selv foretrekker jeg Dev C++ til bloodsheed software http://www.bloodshed.net/devcpp.html har testa borland sin comp... men likte den ikke, Visual c++ har jeg ikke testa så jeg skla ikke utale meg om den Lenke til kommentar
kjetil7 Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Anbefaler standard utgaven av den nye Visual C++ 7.1 (.NET 2003) når den blir tilgjengelig (snakk om dager/uker). Vil tro den koster litt under tusenlappen. Bloodshed er et bra alternativ hvis hvis du ikke ønsker å bruke så mye penger. Men brukergrensesnittet er fortsatt noe "buggy" og er ikke i nærheten av hva Visual C++ kan tilby. Bloodshed mangler også mange andre hjelpemidler som Visual C++ brukere kan dra fordel av. Men den har en bra C++ kompilator hvis vi ser på hvor nært C++ standarden den ligger. Desverre er den kompilerte koden fra Bloodshed (eller MingW/Cygwin g++) grisetreg. Lenke til kommentar
Skiboms Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Installer Linux.. der har du emacs.. en grei editor.. og miljøet er mer laget for programmering.. Ellers så bruker jeg Visual C++ eller Borland.. synes Microsoft sin er hakket bedre enn Borland.. Men det er for mye dill på dem! Notepad er tingen! Lenke til kommentar
kjetil7 Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Selv om emacs er en grei editor vil jeg ikke anbefale denne for en nybegynner. Det er bedre å konsentrere seg om å lære selve programmeringen enn en så komplisert editor som emacs (hvis du skal utnytte den fullt ut). Du trenger dessuten ikke installere linux for å bruke emacs. Jeg regner med forslaget med Notepad som en spøk... ... selv om det finnes noen gamle vi "idioter" som lever godt tilbake i det forrige århundret (og da snakker vi "classic" vi). Har nå testet den nye Visual Studio .NET 2003 (eller v7.1), og må si at den har blitt utrolig bra. Hvis du har pengene er de så absolutt verdt det. Nyeste Visual C++ Standard Edition koster under 700,- på Amazon. Skulle tro at det går an å få tak i Norge for noenlunde samme pris. Lenke til kommentar
@b Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Jeg bruker MS Visual C++ 6.0 Standard Edition. Den er grei nok for meg, den. Begynte med programmering i høst (C++). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå