Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

registerreim skifte + service skoda

aspedott

Anbefalte innlegg

Hei :)

Skal skifte registerreim og ha service på min skoda octavia 1,9 tdi 2003 mod.

forhandler skal altså ha nesten 10000 kr for registerreimskiftet og 4500 for servicen, altså nesten 15000 kr.

Er ikke dette i meste laget? noen som har erfaringer? noen som vet om alternative verksteder i bergensområdet som har utstyr til en slik jobb? bryr meg ikke om det er merkeverksted eller ikke.

Endret av aspedott
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke si noe om akkurat din bil/motor, men generellt er et reg.reim bytte en jobb som inkluderer bytte av vannpumpe, og derved også div arbeid på kjøleanlegget. Alt etter hvor køddete produsenten har laget det hele, kan det fort ryke noen timer på et slikt arbeide.

Som eksempel koster det på vår bil litt mer enn halvparten å gjøre noenlunde samme jobben: Citroen Xsara 1.6 bensin: Hovedservice, inkl. materiell 3.200,- Bytte av reim (inkludert påfyll / lufting av kjøleanlegg, bytte av vannpumpe og reim med strammehjul) 5.200,- Dette er priser fra merkeverksted. Jeg gjorde alt selv, til rundt 3.000,- i deler fra et velrennomert delelager på Kokstad i Bergen.

Angående verksted i Bergen, så er det flere ikke-merkeverksted for VAG i Bergen (husker dessverre ikke navn i farten), som, etter hva jeg har hørt av andre, både er kompetente og noe mer fornuftigt priset. Vil tippe du fint kan benytte et slikt eller tilsvarende VAG-verksted, det er vel en ren VAG-motor vi snakker om her?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...