_sindre_ Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Bilder og spesifikasjoner om kommende minibærbar fra Acer er avslørt. Les mer Lenke til kommentar
SuprG Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Nydelig, har fra før av Acer Aspire One 110L å er veldig fornøyd med den, så blir nok å kjøpe denne når den vil være tilgjengelig! Lenke til kommentar
anordne Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Det må da være mulig å få litt bedre oppløsning på disse skjermene. Var veldig ivrig på å skulle ha meg netbook, men slik som valutaen har blitt den siste tiden venter jeg litt. Blir spennende å se hva amd får til med sin ultraportable cpu og hva intel kontrer med, gjør meg ingenting å ha 11"-12" skjerm så lenge vekten ikke blir mer enn 1,5 kg og designet blir mer slim enn netbooks har i dag. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 lurer på hva for effekt dette vil ha på prisen til den eksisterende modellen Lenke til kommentar
sfRoyal Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Etter at min gamle T43p knakk i to, og kontoen som student aldri er full nok, så snuser jeg på enten denne eller Eee 1000H. Hvis noen andre er i markedet, er det en fin test her: http://www.klikk.no/teknologi/data/article399791.ece Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Standard specs, men med 10" og 3G blir den interessant. Så helt grei/nøytral ut i utseende også. Til multitouch flate å være, kunne museflaten gjerne vært litt større. Så litt trangt ut. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 XP? Vil ihvertfall ha Linux eller Windows 7 Lenke til kommentar
jøkul ptro Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 blir litt oppgitt.. de kunne heller ha puttet inn 2 GB ram og linux og fortsatt solgt den for 500 kroner mindre >< Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Det ser ut til at de har fått orden på knappene tilhørende touchpaden. Spennende Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Etter at min gamle T43p knakk i to, og kontoen som student aldri er full nok, så snuser jeg på enten denne eller Eee 1000H. Hvis noen andre er i markedet, er det en fin test her: http://www.klikk.no/teknologi/data/article399791.ece Du mener vel "knakk" i to? Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Til multitouch flate å være, kunne museflaten gjerne vært litt større. Så litt trangt ut. På Asus Eee 1000H er den nok ikke noe særlig større, men det er absolutt ikke noe problem. Når folk hører ”multitouch” så er det nok mange av dem som ser for seg store ekstravagante bevegelser, men det er virkelig ikke så avansert. Multitouch merker om du ’tapper’ med én, to eller tre fingre, og du kan ha forskjellige funksjoner bundet til dette. På samme måte bruker man én finger til å bevege markøren og to fingre til å scrolle. Dette synes i hvert fall jeg er smart, for da slipper du å ofre deler av museflaten (høyre side og bunn) til scrolleområde. Det finnes naturligvis flere fingerkombinasjoner man kan benytte seg av, og ingen av disse stiller store krav til fysisk bevegelsesområde. Lenke til kommentar
Mascot68 Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Med mindre Acer skriver under på at de har begynt å kjøpe vifter av høyere kvalitet enn normalt, not going to happen. Jeg har fremdeles til gode å lese om mer enn 3-4 personer som *ikke* synes sin AA1 vifte gir hodepine etter kort tids bruk. Heldigvis finnes det programvare for å skru av viften til det virkelig er behov for den, men da blir også deler av maskinen i varmeste laget. Må vel påregne at holdbarheten blir noe dårligere også. Støyende vifter ser ut til å være et generelt Acer problem. Vi hadde Acer bærbare noen år her på jobben. Drift meldte at de i løpet av et år eller to hadde byttet vifte på godt over halvparten. Lenke til kommentar
madsc90 Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Jeg synes det er synd de ikke levere med SSD og Linux. Jeg har lenge vurdert A110, men ventet pga. dårlig SSD-hastighet og det faktum at 2. genereasjons nett-pcer er rett rundt hjørnet. Må si jeg blir skuffet når en av de største alternativene kommer med sin 2. genereasjon, og da uten både Linux og SSD (som skulle vært forbedret). Håper det slippes flere modeller i nærmeste fremtid. Lenke til kommentar
µT. Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Dette er jo så og si A150 med større skjerm. Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Håper prisen på den foreløpige Acer Aspire One går ned litt... Ikke at den koster så mye nå heller, men dersom den går ned enda litt til tror jeg kanksje jeg kjøper meg en... Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 helt utrolig at det tok så "lang" tid før en minibærbar kom med Multitouch touchpad. Lenke til kommentar
nichlas93 Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Ser fin ut den... er ikke bare kvaliteten på viften... det bråker jo som F en av grunnene til at jeg solgte min var støyet Lenke til kommentar
anordne Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 MysticoN Asus har hatt multitouch en stund på sine eee netbooks. Damen har en med celeron og den har værtfall multitouch touchpad Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 skulle tro at det å gjøre en touchpad til multitouch har mest med driver å gjøre nå for tiden... Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Hvor ble egentlig netbooks av? Dette skulle være enkle og billige maskiner. Nå synes jeg det stort sett er en laptop med 10" skjerm og høyere priser. 12.1" har vi fra før og da synes jeg snart poenget har blitt helt borte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå